2017-06-21 Pozycjonowanie 0 Opinie
pozycjonowanie sklepów internetowych

Jak zrobić dobre SEO w e-commerce? Pozycjonowanie sklepów internetowych

Dzisiejszy poradnik powstał z myślą o każdym właścicielu sklepu internetowego. Pozycjonowanie organiczne to najtańszy długofalowy sposób na pozyskanie wysokiej jakości ruchu, który generuje leady, zapytania o produkty bądź usługi. Ruch z wyszukiwarki Google to przede wszystkim osoby odwiedzające sklep, które dokonują zakupów. Konwertują o każdej porze dnia i nocy… Skuteczne pozycjonowanie sklepów to proces wymagający systematycznej pracy, której efekty widać dopiero po kilku miesiącach. W początkowej fazie istnienia sklepu internetowego pojawia się jeden zasadniczy problem – SEO nie przynosi natychmiastowych efektów, a podatki i ZUS trzeba opłacać. Decydując się na współpracę z firmą pozycjonerską istnieje ryzyko, że trafisz na nieuczciwą agencję. Warto poszukać dobrej firmy SEO, ponieważ pozycjonowanie e-sklepu wymaga przemyślanej strategii. Niewłaściwe słowa kluczowe wybrane do pozycjonowania skutkują przepaleniem budżetu i brakiem konwersji. Jeżeli chcesz samodzielnie i odpowiedzialnie pozycjonować sklep bez ryzyka kary ręcznej od Google, to zapraszam do lektury!

Zobacz wideo poradnik

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie e-sklepów?

Skuteczne techniki SEO w e-commerce

Przedstawione techniki SEO wdrażamy dla klientów, którzy decydują się na współpracę z naszą firmą Projekt Marketing. W przypadku 95% klientów w branży e-commerce zrealizowaliśmy cele biznesowe, które zostały nakreślone przed rozpoczęciem współpracy.

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ POZYCJONOWANIA

Przykładowe cele e-commerce:

  • Wzmocnienie pozycji lidera na rynku.
  • Budowanie świadomości i rozpoznawalności marki.
  • Zwiększenie wejść z wyszukiwarki Google.
  • Większa sprzedaż z kategorii lub wyselekcjonowanych produktów.
  • Optymalizacja konwersji.

Każdy właściciel e-sklepu powinien wyznaczyć cele opisane za pomocą słów kluczowych, które precyzują strategię pozycjonowania.

Realizując strategie i wdrażając określone działania marketingowe można mierzyć efekty i szybko reagować w przypadku spadków widoczności.

Jak pozycjonować sklep internetowy w Google?

Pozycjonowanie sklepu to złożony proces wymagający:

  • Darmowych i płatnych narzędzi SEO.
  • Wiedzy z zakresu optymalizacji stron.
  • Przemyślanego i odpowiedzialnego linkowania.
  • Strategii content marketingowej.
  • Umiejętności analitycznych.

Jak zatem zrobić dobre i skuteczne SEO w e-commerce? Przygotowałem przewodnik krok po kroku.

Krok 1 – Instalacja narzędzia Google Search Console

Google Search Console – to darmowe narzędzie przydatne do optymalizacji każdej strony internetowej i tworzenia audytów SEO. Aplikacja zawiera darmową sprawdzarkę pozycji 999 słów kluczowych i szereg wskaźników opisujących widoczność strony w wyszukiwarce Google.

Zobacz wideo poradnik

Jak zainstalować Google Search Console na 3 sposoby?

Zobacz kompletny przewodnik Google Search Console.

Krok 2 – Instalacja Google Analytics

Google Analytics – rozbudowane narzędzie do analityki internetowej. Pozwala mierzyć źródła ruchu, analizować dane demograficzne użytkowników i co najważniejsze dla sklepów – optymalizować konwersje e-commerce. Wykorzystując więcej trików Google Analytics można uporać się z problemem NOT PROVIDED i wykryć słowa kluczowe, które najlepiej konwertują w innych wyszukiwarkach niż Google. W efekcie można wykorzystać gotowe, konwertujące słowa kluczowe do kampanii Google AdWords i rozbudowy contentowej e-sklepu.

Zobacz wideo poradnik

Jak zainstalować Google Analytics?

Krok 3 – Audyt SEO

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ POZYCJONOWANIA

Profesjonalna agencja SEO powinna przygotować audyt strony, który pozwala ocenić mocne i słabe punkty sklepu pod kątem efektywnego pozycjonowania. Dobrze wykonany audyt strony internetowej prezentuje gotowe rozwiązania, które pomogą zwiększyć użyteczność strony i widoczność sklepu w wynikach organicznych.

Jeżeli poszukujesz dobrego i rzetelnego audytu z pełnym wsparciem technicznym, to możesz zgłosić się do naszych specjalistów w Projekt Marketing – telefon: 570 664 431.

Decydując się na samodzielne pozycjonowanie sklepu należy szczegółowo zapoznać się z kolejnymi krokami opisanymi w dalszej części tego kursu.

Krok 4 – Czy sklep otrzymał filtr od Google?

Ręczne działania – to kary nałożone przez Google na wybrane sekcje strony bądź na całą domenę. Najczęściej przyczyną kary są sztuczne, mylące i manipulacyjne linki prowadzące do sklepu. Filtr od Google może zostać nałożony za problemy związane z bezpieczeństwem witryny, czy brak unikalnych treści.

W przypadku sklepów online istnieje duży problem z duplikacją treści produktów skopiowanych ze stron producentów. Właściciele sklepów zazwyczaj tłumaczą ten fakt brakiem czasu na stworzenie oryginalnego opisu. Treść niskiej jakości jest wychwytywana przez algorytm Panda, a strona traci pozycje w SERP.

Zobacz wideo poradnik

Jak sprawdzić, czy sklep otrzymał karę od Google?

W przypadku nałożenia filtru należy ściągnąć karę i zrzec się spamerskich linków przychodzących. Odsyłacze niskiej jakości można wykryć w Google Search Console i płatnych narzędziach Majestic, czy Ahrefs.

Miesięczne cenniki abonamentowe dla narzędzi SEO:

  • Majestic – 74.99 € (najniższy pakiet).
  • Ahrefs – 99 $ (najniższy pakiet).

Firmy pozycjonerskie obsługując większą ilość klientów optymalizują koszty wynikłe z użytkowania drogich narzędzi SEO. Dla właścicieli sklepów to dodatkowa inwestycja, która wymaga nauki obsługi narzędzi Ahrefs, czy Majestic.

Zobacz wideo poradnik

Wykrywanie linków przychodzących Google Search Console.

Jak ściągnąć karę od Google? [Link].

Pozycjonowanie sklepu z nałożonym filtrem Google jest pozbawione większego sensu, ponieważ pozycje wybranych słów kluczowych zostały ręcznie przesunięte na odległe pozycje w wynikach wyszukiwania. W przypadku kary na całą domenę spada widoczność całego sklepu w SERP.

Właściciele sklepów z naturalnym profilem linków w większości przypadków mogą spać spokojnie. Warto regularnie sprawdzać linki przychodzące do strony, ponieważ zdarzają się spamerskie blasty od konkurencji, co może skutkować nieprzewidzianymi spadkami widoczności sklepu w wynikach organicznych.

Krok 5 – Uruchomienie protokołu https

Protokół https jest oficjalnym czynnikiem rankingowym algorytmów Google. Wdrożenie protokołu SSL zapewnia połączenie szyfrowane z użytkownikiem, które umożliwia bezpieczne przesyłanie danych. Od początku roku 2017 roku przeglądarka Google Chrome ostrzega wszystkich użytkowników przed witrynami, które zbierając zaufane dane użytkowników powinny korzystać z protokołu https.

Krok 6 – Wybór słów kluczowych z potencjałem wyszukiwań

Słowa kluczowe precyzują strategię pozycjonowania sklepu. W pierwszej kolejności należy zająć się wyborem fraz kluczowych i zapytań, które ludzie wpisują do wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie e-commerce różni się od pozycjonowania lokalnych stron firmowych.

W przypadku sklepu należy szukać słów kluczowych do pozycjonowania strony głównej, kategorii i podkategorii.

Jak szukać dobrych słów kluczowych do pozycjonowania?

Pozycjonowanie wysoko konkurencyjnych fraz jedno lub dwuwyrazowych jest problemem dla młodych sklepów.

W przypadku nowo utworzonych sklepów dobrą strategią jest szukanie kilkuwyrazowych słów z długiego ogona, określane fachowo jako long tail – pozycjonowanie szerokie.

Cechy long tail:

  • Mniejsza konkurencja.
  • Mniejsza ilość wyszukiwań przez ludzi.
  • Wyższa konwersja wynikająca z lepszej precyzji zapytań w wyszukiwarce.

przykład długiego ogona w wyszukiwarce google

Warto przeanalizować aktualną widoczność słów kluczowych i ocenić poziom trudności fraz, jakie należy wybrać do pozycjonowania.

Gotowe frazy do pozycjonowania e-commerce można odnaleźć w analityce wyszukiwania Google Search Console.

Zobacz wideo poradnik

Google Search Console – Frazy kluczowe i widoczność serwisu.

Ciekawe i przydatne narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych:

  • Podpowiedzi zapytań w wyszukiwarce Google.
  • Google Planner Keyword.
  • Senuto.

Przydatne poradniki:

Krok 7 – Optymalizacja SEO e-commerce

Słowa kluczowe wybrane do pozycjonowania należy przypisać do strony głównej, kategorii, podkategorii, produktów, czy producentów.

W optymalizacji sklepów decydujące znaczenie odgrywają poprawnie utworzone meta tagi i odpowiednio sformatowana, unikalna treść.

Co należy optymalizować w pierwszej kolejności?

  • Tytuł podstrony – powinien zawierać około 60 znaków i nawiązywać do najważniejszego słowa kluczowego.
  • Nagłówek H1 – powinien występować tylko raz na danej podstronie i nawiązywać do tytułu podstrony.
  • Meta description – powinien zawierać około 160 znaków, słowa kluczowe, nazwę sklepu i zachęcać do akcji.
  • Sformatowane teksty na stronie głównej z naturalnie nasyconymi słowami kluczowymi.
  • Sformatowane teksty na kategoriach, podkategoriach i stronach producentów.

Wykonanie podstawowej optymalizacji zgodnie ze sztuką jest najważniejszym etapem, aby zrobić dobry marketing słów kluczowych w wyszukiwarce Google.

Krok 8 – Strony 404, a przekierowania 301

Pozycjonując sklep internetowy należy sprawdzić obecność zduplikowanych podstron i wykonać stosowne przekierowania 301. Większość właścicieli sklepów z którymi współpracuję popełnia kardynalny błąd, usuwając podstrony wyprzedanych produktów.

Efektem usunięcia podstron w sklepie jest:

  • Spadek konwersji.
  • Spadek mocy SEO.
  • Spadki pozycji słów kluczowych, które wypozycjonowały się na adresie URL.
  • Więcej wyjść ze strony.
  • Złe doświadczenia użytkowników z nazwą sklepu.
  • Utrata naturalnych linków z zewnętrznych stron www, kierujących na strony 404.
  • Gorsza indeksacja.

Zobacz wideo poradnik

Przewodnik po stronach błędu 404 – przekierowania 301.

Więcej o stronach błędu 404 – https://projektmarketing.pl/blad-404-tropem-bledow-optymalizacji-stron/

Krok 9 – Poprawny canonical

Poprawne wdrożenie kanonicznych adresów URL ( canonical ) pozwoli uniknąć problemu zduplikowanych podstron, które powstają na stronach paginowanych i sortowanych sklepu. W przypadku rozbudowanych e-commerców jest to ogromny problem, który należy wyeliminować.

Uruchomienie prawidłowych adresów kanonicznych może przynieść spektakularne wzrosty pozycji słów kluczowych kategorii i usprawnić przepływ mocy SEO sklepu.

Krok 10 – Wdrożenie mikroformatów do sklepu

Mikroformaty, mikrodane pozwalają Google lepiej zrozumieć treści na stronie i wyróżnić snippety sklepu w wynikach wyszukiwania.

Przykład snippetu z wdrożonym Rich Snippets i mikroformatami produktu.

rozbudowane mikroformaty w wyszuakiwarce google

Wielu właścicieli sklepów internetowych jest właścicielami sklepów stacjonarnych w wybranej lokalizacji. Warto pomyśleć o ekspozycji adresu firmy z lokalizacją wysoko w kodzie źródła sklepu.

Zobacz wideo poradnik

Jak umieścić adres firmy w mikroformatach.

Krok 11 – Linkowanie z zaufanych stron

Link building to kluczowy element wpływający na skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych z wysoką konkurencją (np.: branża kosmetyczna). Według mnie proces zdobywania linków powinien zostać uruchomiony po wykonaniu kompletnej optymalizacji stron.

Źródła pozyskiwania linków:

  • Artykuły sponsorowane.
  • Fora internetowe przez marketing szeptany.
  • Zaplecze SEO.
  • Katalogi stron.
  • Komentarze na blogach.
  • Media społecznościowe.
  • Domeny rządowe.

Zobacz wideo poradnik

Jak zdobyć 3 mocne linki z domen rządowych gov.pl?

Przydatne tutoriale o pozyskiwaniu linków:

Krok 12 – Założenie bloga i linkowanie wewnętrzne

Blog z poradami eksperckimi pozwala zbudować rozpoznawalność marki, zwiększyć widoczność słów kluczowych long tail i poprawić pozycje słów ogólnych w wyszukiwarce. Tworząc angażujące wpisy można skierować tani ruch organiczny na bloga, gdzie należy linkować wewnętrznie do kategorii, czy aktywnych produktów w sklepie.

Zobacz wpisy zawierające wideo poradniki, jak założyć bloga i gdzie najlepiej stworzyć bloga?

Krok 13 – Analiza działań SEO i raportowanie

Ostatni etap pozycjonowania sklepu to analiza wykonanych działań optymalizacyjnych, strategii linkowania i przygotowanie raportów. Należy pamiętać, że proces optymalizacji strony, pozyskiwania linków oraz raportowania jest nieskończony i cykliczny.

W przypadku sklepów internetowych cykliczność prac obrazuje poszukiwanie nowych słów kluczowych do pozycjonowania, regularna analiza konkurencji, analityka zapytań wpisywanych do wyszukiwarek, rozbudowa serwisu i pozyskiwanie mocnych linków.

Monitoring pozycji fraz kluczowych Google Search Console i analiza ruchu w Google Analytics pozwalają całkowicie za darmo analizować kampanię SEO / SEM, optymalizować stronę i konwertować jeszcze większy ruch.

Jak wybrać dobrą firmę do pozycjonowania e-commerce?

Warto przeczytać pełny raport – Jak wybrać dobrą agencję SEO?

Szybkie wskazówki:

  • Unikaj kilkuletnich umów pozycjonowania bez względu na dobre opinie o agencji SEO.
  • Wyrzucaj do kosza umowy pozycjonowania z 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia.
  • Oczekuj systematycznych raportów z prac SEO.
  • Uważaj na tanie pozycjonowanie sklepu od 200 zł.
  • Strzeż się jak ognia gwarancji szybkich efektów z SEO.

Jak działa usługa pozycjonowania sklepów w Projekt Marketing?

Umowa pozycjonowania sklepu w agencji Projekt Marketing trwa 6 miesięcy, ponieważ tyle czasu trzeba odczekać, aby uzyskać wyraźne efekty z pozycjonowania. Usługę pozycjonowania sklepu można opisać w 6 etapach, które wykonuje się cyklicznie, każdego miesiąca.

Etap 1. Cele biznesowe.

Cele biznesowe pozwalają wyznaczyć strategie pozycjonowania i budowania ruchu na stronie. Przykładowo właściciel sklepu chce sprzedawać buty nike, wówczas poznajemy słowa kluczowe do pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Następnie przygotujemy audyt SEO, prezentujący mocne i słabe punkty serwisu oraz gotowe wskazówki, które pomogą skutecznie pozycjonować sklep i zrobić dobry marketing słów kluczowych.

Etap 2. Słowa kluczowe.

Pozycjonujemy nielimitowaną ilość słów kluczowych – szukamy odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania na stronę główną, kategorie, podkategorie, strony bloga, producentów i produktów. Pozycjonowanie, np.: 10 fraz kluczowych w sklepie internetowym nie ma sensu, ponieważ nie daje odczuwalnych korzyści biznesowych.

Znając cele biznesowe zajmujemy się wyszukiwaniem słów kluczowych, które dobrze sprzedają w sklepie. Może się okazać, że buty nike, to na początku współpracy fraza zbyt ogólna do pozycjonowania, wówczas będziemy szukać słów long tail, czyli frazy długoogonowe, kilkuwyrazowe, np.: buty nike damskie sklep. Frazy długoogonowe cechują się mniejszą konkurencją, są rzadziej wpisywane przez ludzi do wyszukiwarki, za to dobrze sprzedają.

Etap 3. Optymalizacja strony

Optymalizacja, czyli wykonanie działań technicznych bezpośrednio na stronie internetowej. Wyszukiwarka Google jest wyszukiwarką tekstową – musimy nasycić teksty na stronę główną, wszystkie kategorie / podkategorie sklepu. Do tekstów należy w sposób naturalny zamieścić odpowiednie słowa kluczowe, które będą kierować ruch z wyszukiwarki Google na stronę sklepu.

Jesteśmy na bieżąco ze zmianami algorytmów Google, będziemy informować o nowych zaleceniach, wskazówkach dla właścicieli stron.

W skład optymalizacji wchodzi wdrożenie najważniejszych meta tagów, dzięki którym wyszukiwarka Google lepiej zrozumie zawartość strony, w efekcie zwiększy się widoczność strony pod wybrane słowa kluczowe. Zajmujemy się prowadzeniem, rozbudową bloga, sekcji poradników, co pozwoli zwiększyć widoczność na wiele słów z długiego ogona. Współpracujemy z copywriterami (osoby piszące teksty na strony www) z różnych dziedzin.

Etap 4. Pozycjonowanie strony

Wdrożenie optymalizacji strony wraz z tekstami sprawi, że sklep będzie się dobrze pozycjonował na wiele kombinacji słów kluczowych, które ludzie wpisują do wyszukiwarki Google.

Zajmujemy się także pozyskiwaniem mocnych, wartościowych i tematycznych linków prowadzących do sklepu. Posiadamy własne zaplecze SEO. Współpracujemy z blogerami, w celu publikacji artykułów promujących pozycjonowane strony. W pozycjonowaniu nie liczy się ilość linków ( tak jak było kiedyś ), ale jakość linków przychodzących do sklepu z zaufanych stron w połączeniu z dobrą treścią w sklepie.

Etap 5. Analiza SEO

Analizujemy efekty i postęp naszych prac. Pozwoli to szybko wychwycić, czy strategia pozycjonowania wybranych słów kluczowych odnosi sukces w wyszukiwarce. Dysponujemy profesjonalnymi, płatnymi narzędziami SEO.

Etap 6. Raporty

Comiesięczne raporty widoczności sklepu są opracowywane przez niezależne narzędzie Google, zatem wyniki będą prawdziwe.

Dlaczego przygotowujemy comiesięczny raport?

Już po 3 miesiącach współpracy z firmą pozycjonerską można zauważyć trend widoczności strony – czy sklep rośnie, czy spada w wyszukiwarce? Pozwala to ocenić pracę agencji SEO, czy wykonuje swoją pracę profesjonalnie i czy należy pomyśleć o zmianie firmy pozycjonerskiej. Raport precyzuje zakres prac, które zostaną wykonane w nadchodzącym miesiącu współpracy.

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ POZYCJONOWANIA

Dlaczego cena usługi pozycjonowania sklepów wynosi około 1000 zł / mies.?

Przykładowe koszty agencji Projekt Marketing:

  • Stworzenie audytu SEO, prezentującego mocne i słabe punkty serwisu.
  • Napisanie tekstów na wszystkie kategorie i podkategorie.
  • Bezpośredni kontakt ze specjalistą SEO, a nie zwykłym Accountem.
  • Comiesięczne opłaty abonamentowe za dostęp do profesjonalnych narzędzi SEO.
  • Wdrożenie optymalizacji w całym sklepie.
  • Utrzymanie zaplecza SEO.
  • Pozyskiwanie mocnych linków, które coraz więcej kosztują.
  • Pracę specjalisty SEO, analizy i raporty.

Podsumowanie

Portale e-commerce to rozbudowane serwisy, które posiadają dużą ilość zindeksowanych podstron. W pozycjonowaniu sklepów można osiągnąć spektakularne efekty, które zaskakują praktycznie wszystkich właścicieli stron. Opisane powyżej porady i wskazówki pomogą odnieść sukces, zwielokrotnić sprzedaż i zyski w firmie.

Jeżeli chcesz, to możemy zająć się kompleksowym marketingiem Twojego sklepu. Pozycjonowanie e-commerce to duży krok przybliżający do sukcesu Twojej firmy. Skontaktuj się z nami, aby rozpocząć współpracę z Projekt Marketing – telefon: 570 664 431.

Zobacz, ile kosztuje pozycjonowanie sklepów internetowych?

Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że kurs pozycjonowania sklepów internetowych okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.

Jak zrobić dobre SEO w e-commerce? Pozycjonowanie sklepów internetowych
5 (100%) 1 vote

Unikalne artykuły o MARKETINGU I SEO Prosto na Twój najlepszy adres e-mail.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close