Dlaczego warto zainwestować w marketing szeptany?

marketing szeptany

Marketing szeptany w internecie potrafi zdziałać cuda, zrealizować cele biznesowe i zwiększyć rozpoznawalność marki. W każdym biznesie niezwykle ważną rolę odgrywa unikalna jakość produktu bądź usługi. To ona wpływa w pierwszej kolejności na wzrost popularności marki bądź jej brak.

Szalenie istotną kwestią jest zwykła uczciwość wobec Klienta. W kontaktach biznesowych daj mu jeszcze więcej niż od Ciebie oczekuje. Całkowicie za darmo i bezinteresownie. Zadowolony Klient jest ambasadorem Twojej marki i może wznieść Twój biznes na wyższy poziom, robiąc skuteczny marketing oparty na poczcie pantoflowej.

Co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany po angielsku definiuje się jako buzz marketing.

Usługa polega na umiejętnym robieniu marketingu dla firm poprzez mechanizm plotkowania, który angażuje potencjalnych Klientów do określonych reakcji. Największą sztuką jest naturalne rozpoczęcie wątku na temat marki, usługi bądź produktu. Inicjowanie dyskusji jest szalenie ważnym elementem tej usługi, aby zrobić to w sposób profesjonalny i nienachalny.

Końcowym efektem buzz marketingu powinno być wywołanie aktywnej i naturalnej dyskusji wśród użytkowników danej społeczności. Ludzie kupują od marek i ludzi, których znają, lubią i ufają.

Zastanów się co robisz, gdy chcesz coś kupić i jesteś zielony w tym temacie? Pytasz rodziców, rodzeństwo, znajomych… Masz do nich zaufanie i wierzysz w ich słowa.

Potęga słów zadowolonego Klienta ma wielką moc sprzedażową!

Idealnym punktem kulminacyjnym szeptanki jest moment, w którym zostaje opublikowany post osoby, która już przetestowała daną usługę, kupiła produkt i jest naprawdę zadowolona.

Rekomendacja takiej osoby warta jest znacznie więcej.. Jest naturalna, zawiera emocje i przyciąga jak magnes kolejnych Klientów.

Co więcej… Dany wątek rozpoczęty w internecie może tam pozostać przez wiele lat, przynosząc korzyści biznesowe przez długi czas.

Profesjonalny buzz marketing krok po kroku

W pierwszej kolejności należy wybrać miejsce, gdzie będziesz robił marketing szeptany w internecie. Najlepiej wybierz blog, forum internetowe lub portal społecznościowy.

Kieruj się zasadą: gdzie są ludzie, tam Klient.

szeptanka a seoNa forum nie musisz za każdym razem zakładać nowego tematu.

Dobrze się rozejrzyj, być może ten temat został już poruszony i dołączysz do rozwiniętej już dyskusji.

Wspomnienie o firmie, usłudze lub produkcie można podlinkować.

Link do promowanego serwisu opublikuj w serwisach, gdzie widzisz aktywność ludzi.

Trzeba to zrobić umiejętnie, aby nie zostać uznanym za spamera i „spalonym” w kanale komunikacji.

Marketing dyskusji wsparciem działań SEO

Ludzie, którzy odpowiadają na rozpoczęty wątek w sposób naturalny zamieszczają słowa kluczowe, w tym frazy long tail. W ten sposób marketing szeptany wspomaga marketing w wyszukiwarce Google, co z upływem czasu ma przełożenie na lepszą widoczność słów kluczowych i pozycjonowanie strony.

Jak to działa w praktyce?

  • Dodanie wątku na przykładowym forum Gazeta.pl z linkiem kierującym do strony PromowanaDomena.pl
  • Po określonym czasie wyszukiwarka Google indeksuje rozpoczęty wątek
  • Ludzie odpowiadają na rozpoczęty wątek, publikując w sposób niewymuszony słowa kluczowe
  • Wątek pozycjonuje się w Google na różne słowa kluczowe
  • Forum Gazeta.pl zyskuje darmowy ruch organiczny
  • PromowanaDomena.pl zyskuje ruch odsyłający (refferal) z forum Gazeta.pl
  • Link z forum wspomaga także całościowo pozycjonowanie serwisu PromowanaDomena.pl

Jeżeli zostaniesz naszym Klientem, wybierzemy dodatkowo serwisy tematyczne z dobrymi parametrami SEO.

Przykład marketingu szeptanego

przykład marketingu szeptanego

Źródło: http://dyskusje.com.pl

Zalety i wady marketingu szeptanego

W internecie można całkowicie za darmo uzyskać długofalowe korzyści płynące z dobrze zrobionego marketingu szeptanego. Główną siłą jest tutaj wiarygodność oparta na zaangażowaniu konsumentów. Prawdziwe i naturalne opinie od zadowolonych Klientów są najlepszą formą reklamą dla każdej marki. To woda na młyn dla Twojego biznesu.

Dodatkową korzyścią jest zdobycie ruchu z witryn odsyłających i zwiększenie wiarygodności w oczach Google. Większy ruch ze źródeł odsyłających i większy ruch z wyszukiwarki Google powinny mieć realne przełożenie na zyski finansowe, sprzedaż, ilość telefonów, czy rozpoznawalność marki.

Warunek jest jeden. Zrobisz to dobrze!

Źle zrobiony marketing dyskusji to duża utrata zaufania dla marki. Osoba zajmująca się buzz marketingiem jest jak „saper”…  tylko raz się może pomylić. Taka pomyłka jest bardzo kosztowna dla biznesu promowanej strony, gdzie zostanie nadszarpnięte zaufanie odbiorców dla danej marki.

Jest też druga strona medalu. Takie usługi mają olbrzymią moc marketingową, gdy są dobrze i nienachalnie zrobione.

Ile kosztuje marketing szeptany?

Koszt „szeptanki” jest uzależniony od:

  • Czasu poświęconego na znalezienie witryn z dobrymi parametrami SEO.
  • Jakości postów i linków.
  • Ilości zleceń.

Zapytaj o cenę buzz marketingu w naszej firmie. Zadzwoń do nas i porozmawiajmy o Twoim biznesie.

Telefon: 570 664 431

Dlaczego warto zainwestować w marketing szeptany?
5 (100%) 2 votes

Close