Pozycjonowanie stron internetowych

pozycjonowanie stron internetowych

Jesteś właścicielem sklepu internetowego, czy może prowadzisz własny biznes lokalny?

Chcesz wypromować własną firmę w internecie, ale nie wiesz od czego zacząć?

Dlaczego warto inwestować w SEO, pozycjonowanie stron?

Jakie korzyści możesz uzyskać dla własnego biznesu oraz ile czasu trzeba czekać na efekty?

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ POZYCJONOWANIA

Pomyśl, co decyduje o sukcesie firmy w XXI wieku:

  • Najbardziej profesjonalna strona internetowa?
  • Najlepszy produkt na polskim rynku?
  • Największy sklep internetowy?

Nawet jeśli posiadasz profesjonalny serwis z wersją mobilną i najlepszym produktem na polskim rynku…

Nic nie zyskasz, dopóki nie zdobędziesz nowych Klientów.

Nigdy nie osiągniesz regularnych zysków w biznesie, dopóki nie zwiększysz ruchu na swojej stronie.

Dopiero systematyczny napływ odwiedzających Twoją witrynę może przynieść profity na długie lata.

To tak jak w zwykłym sklepie spożywczym.. Dopóki są Klienci, biznes odnosi sukces!

Czy wiesz, że w wielu biznesach ponad 75% ruchu na stronach internetowych pochodzi z wyszukiwarki Google?

Z wyszukiwarki Google korzystają miliony internautów w Polsce i na świecie, ponadto wzrasta liczba użytkowników internetu pochodzących z urządzeń mobilnych.

ruch z wyszukiwarki Google

Problemy młodych firm na polskim rynku

Kiedy na rynek wchodzi nowa firma, to nikt o niej nie wie. Ludzie nie mają pojęcia, jak dojechać do Twojego przedsiębiorstwa. Nie mają strony internetowej, brakuje mapki dojazdu, reklamy, czy ulotki. Totalny brak informacji.

Okazuje się, że w taki sposób funkcjonuje większość firm, które często nie zdają sobie pojęcia jaki potencjał biznesowy drzemie w marketingu słów kluczowych, zwanym pozycjonowaniem.

Co potrzebujesz na wstępie, aby dobrze wystartować w sieci:

  • Stronę internetową lub sklep internetowy z wersją mobilną.
  • Mapki Google z opisem i dokładną lokalizacją biznesu.
  • Pozycjonowania strony internetowej.

Jak woda na pustyni potrzebujesz ruchu na stronie, promocji i reklamy, dzięki której bez przeszkód skierujesz ludzi do własnego biznesu lub na stronę www. Bez ruchu i bez Klientów odcinasz realne korzyści biznesowe.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron w skrócie SEO (Search Engine Optimization) polega na zwiększeniu pozycji strony internetowej w bezpłatnych wynikach organicznych. Skuteczne i efektywne pozycjonowanie stron internetowych TOP 10 w wyszukiwarce Google wymaga czasu, jednak cierpliwość właściciela strony może zostać nagrodzona w postaci długofalowych korzyści biznesowych.

Zobacz wideo poradnik

Co to jest pozycjonowanie i na czym polega?

Korzyści z pozycjonowania:

  • Poprawa i utrwalenie wizerunku marki
  • Zwiększenie ruchu na stronie
  • Nowi Klienci w biznesie lokalnym lub globalnym
  • Zbudowanie relacji na linii Przedsiębiorca – Klient
  • Większa sprzedaż produktów w sklepie internetowym
  • Zwielokrotnienie zysków z podłączonych systemów zarabiania w internecie

Zobacz wideo poradnik

Dlaczego warto inwestować pieniądze w pozycjonowanie stron i sklepów internetowych?

Popularność pozycjonowania stron według trendów Google

Poznaj trend wyszukiwania frazy pozycjonowanie stron. Zauważ, że popularność tego słowa kluczowego utrzymuje się na wysokim poziomie. Ludzie poszukują usług i ofert pozycjonowania, ponieważ znają skuteczność i efektywność dobrze zrobionego SEO.

Wykres pochodzi z narzędzia Google Trends.

Liczby przedstawiają, jak często hasło było wyszukiwane w odniesieniu do najwyższego punktu wykresu w danym czasie i regionie. Wartość 100 oznacza najwyższą popularność hasła. Wartość 50 oznacza, że popularność hasła była dwukrotnie mniejsza. Natomiast 0 świadczy o tym, że popularność hasła wynosiła mniej niż 1% najwyższej wartości.

Najważniejsze pojęcia marketingu w wyszukiwarkach: PPC, SEO i SEM

Zacznijmy od przykładu z życia wziętego. Jesteś użytkownikiem Internetu. W okno wyszukiwarki Google wpisujesz hasło: pomysł na biznes.

Jeżeli wpisane przez Ciebie hasło jest konkurencyjne, wówczas otrzymasz oferty wynikłe z usługi PPC (Pay Per Click). Reklamodawcy poprzez narzędzie Google AdWords płacą za pierwsze pozycje w wyszukiwarce Google. Reklama PPC jest płatna, każde kliknięcie kosztuje, zaś efekt w postaci ruchu jest jednorazowy.

Pod reklamami Google AdWords znajduje się 10 darmowych wyników organicznych z linkami prowadzącymi do różnych stron internetowych. Ruch z wyników organicznych jest możliwy do uzyskania poprzez SEO, czyli pozycjonowanie stron. Za oceanem można przeczytać hipotezy, że Google w przyszłości zredukuje ilość wyników organicznych do 5, dzięki czemu mogą zwiększyć przychody z Google AdWords, wspomnianej reklamy PPC.

Pojęcie SEM, można określić wzorem matematycznym:

SEM = SEO + PPC, czyli całościowy marketing w wyszukiwarce Google.

reklama płatna i darmowa w wyszukiwarce

Co robisz po wpisaniu frazy kluczowej w wyszukiwarce?

Czy zauważyłeś, że przeszukujesz strony najczęściej od pierwszego wyniku wyszukiwania? Badania pokazują, że najczęściej klikany jest pierwszy wynik w wyszukiwarce. Jak nie znajdujesz potrzebnych informacji, wracasz do wyszukiwarki i wybierasz inny link opisujący dane zapytanie. Surfujesz, przeszukujesz kolejne strony, aż znajdujesz potrzebne informacje. To standardowe zachowanie użytkownika Internetu.

Będąc właścicielem strony, czy sklepu zależy Ci na osiągnięciu jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Większość ludzi przeszukuje tylko pierwsze strony w wynikach wyszukiwania, gdzie znajduje się 10 konkurujących stron. Sztuką SEO jest wypozycjonowanie konwertujących fraz kluczowych do TOP10 wyników organicznych w Google.

Pytanie do Ciebie?

Czy uważasz, że pierwsze wyniki w wyszukiwarce Google są uporządkowane od najlepszej do najgorszej strony? Nic bardziej mylnego. Pozycje stron w wynikach wyszukiwania są określane przez algorytm wyszukiwarki Google, który jest regularnie aktualizowany. Algorytm jest pilnie strzeżony, jednak specjaliści SEO znają niektóre czynniki wpływające na wyższe pozycje.

Jak przebiega proces pozycjonowania stron w Google?

W pozycjonowaniu najważniejsza jest strategia, czyli zakres działań jakie zostaną wykonane w celu podbicia pozycji fraz kluczowych w wyszukiwarce Google. Nie każda strategia jest dobra, dlatego warto testować, analizować przeprowadzone działania i wyciągać wnioski. Doświadczenie specjalisty SEO jest kluczem dobrej strategii.

co to jest pozycjonowanie strony internetowej - na czym to polega

Poznaj 6 etapów, które pozwolą z dużym prawdopodobieństwem uzyskać realne korzyści z pozycjonowania stron internetowych.

Cele biznesowe

Każda strona internetowa ma swoje własne cele biznesowe. Nie sztuką jest pozycjonować strony internetowe dla samego ruchu, ale najważniejsze jest kierować ruch na stronę z fraz kluczowych, które niosą potencjalne konwersje sprzedażowe i realne profity.

W przypadku sklepów internetowych celem biznesowym będzie większa sprzedaż produktów i promocja marki w internecie.

W przypadku przedsiębiorstwa lokalnego celem biznesowym może być zwiększenie liczby telefonów.

Słowa kluczowe

Wyznaczenie celów biznesowych pozwala opisać biznes przedsiębiorstwa w postaci fraz kluczowych. Najlepsze frazy kluczowe to takie, które najtrafniej opisują biznes przedsiębiorstwa. Zastanów się, kto jest Twoim Klientem i jakie frazy może wpisywać do wyszukiwarki, aby znaleźć Twój biznes w internecie?

Czas na burzę mózgów! Uruchom notatnik. Wpisz tam wszystkie frazy kluczowe, jakie Ci przyjdą do głowy.

Masz już frazy w notatniku?

Czas sprawdzić, czy słowa kluczowe mają potencjał? Czy frazy, które opisują Twój biznes są wpisywane przez ludzi w wyszukiwarce? Uruchom darmowe narzędzie: Google Planner Keyword i sprawdź, które frazy mają potencjał wyszukań.

Na poniższej grafice oznaczyłem słowa z potencjałem, które można wybrać do optymalizacji i pozycjonowania strony związanej z biznesem internetowym.

frazy z potencjałem w google planner

Dobre wyszukanie fraz kluczowych definiuje główną strategię optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych.

Optymalizacja stron

Optymalizacja w definicji ogólnej to działania informatyczne, które modyfikują zawartość kodu strony, strukturę strony i treści na stronie internetowej (działania on-site). Prace optymalizacyjne powinny uwzględniać potrzeby użytkowników zainteresowanych tematyką serwisu internetowego.

Celem tych działań jest uzyskanie jak najwyższej pozycji strony internetowej w wyszukiwarce (zwłaszcza Google).

Działania optymalizacyjne:

  • Instalacja Google Search Console
  • Instalacja Google Analytics
  • Przebudowa struktury strony
  • Utworzenie przyjaznych adresów URL
  • Optymalizacja tytułu każdej podstrony
  • Optymalizacja nagłówka H1
  • Optymalizacja nagłówków niższego rzędu
  • Optymalizacja meta descripton
  • Optymalizacja i formatowanie treści
  • Optymalizacja obrazków przez dodanie atrybutu ALT
  • Optymalizacja szybkości działania strony
  • Przyspieszenie indeksacji treści
  • Uruchomienie linkowania wewnętrznego
  • Uruchomienie linkowania zewnętrznego do zaufanych stron
  • Założenie mapki Google+ Local
  • Eliminacja stron z błędem 404
  • Utworzenie przekierowania 301
  • Zdefiniowanie pliku robots.txt
  • Dodanie pliku sitemap.xml z mapą witryny i mapą grafik
  • Poszukiwanie duplikatów na stronie i poza stroną www
  • Obudowanie kodu HTML mikroformatami
  • Dodanie rel CANONICAL
  • Implementacja wersji mobilnej

Optymalizacja stron jest potrzebna dla każdej witryny w internecie. Wdrażając podstawowe działania optymalizacyjne można szybko i skutecznie pozycjonować strony z niską konkurencją.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest procesem realizowanym poza stroną Klienta (działania off-site) i wymaga wdrożenia na stronę działań optymalizacyjnych, wytycznych dla webmasterów Google i opracowania strategii linkowania.

Zalecenia dla webmasterów tzn. ogólne wskazówki i regulaminy Google. Wspomniane wytyczne nie mają sztywnych kryteriów i granic co wolno w pozycjonowaniu. Specjalista SEO zajmujący się pozycjonowaniem bazuje na obserwacjach i doświadczeniu.

W procesie pozycjonowania opracowuje się strategię linkowania fraz kluczowych. Mocne i zróżnicowane linki ze stron tematycznych wciąż są ważnym czynnikiem w procesie pozycjonowania stron internetowych.

Liczba i częstotliwość dostarczanych linków w teorii powinna zależeć od:

  • Tematyki serwisu
  • Analizy linkowania konkurencji
  • Wieku domeny
  • Historii domeny

Należy pamiętać, że linkowanie serwisu jest obarczone ryzykiem kary ręcznej od Google. Najczęściej kary są wynikiem spamowania linkami niskiej jakości.

kara ręczna od google

W przypadku kary ręcznej od Google pozycjonowanie strony jest bezcelowe, ponieważ dopasowania w całej witrynie powodują utratę wysokich pozycji fraz kluczowych w wyszukiwarce. Najważniejszymi działaniami w przypadku kary ręcznej jest podjęcie stosownych działań w celu zdjęcia filtra. Czasami zdjęcie kary ręcznej niewiele pomaga w dalszym pozycjonowaniu i jedynym słusznym rozwiązaniem jest całkowita zmiana domeny internetowej.

W pozycjonowaniu nie ma żadnej gotowej recepty. Zalecamy ostrożne linkowanie i systematyczne analizowanie pozycji fraz kluczowych w wyszukiwarce.

Strategia linkowania (link-building) polega na budowaniu linków przychodzących do pozycjonowanej strony. Linki powinny pochodzić ze stron tematycznych, artykułów sponsorowanych, for internetowych, blogów, czy komentarzy. Firmy SEO inwestują pieniądze w zaplecza, które pozwalają przekazać moc pozycjonowanym witrynom klientów.

Kiedy pozycjonować samemu?

Jeśli jesteś miłośnikiem poznawania nowych rozwiązań i technologii to warto się uczyć pozycjonowania na małych stronach internetowych. Nauka skutecznego i efektywnego pozycjonowania stron w wyszukiwarce Google to wiedza potrzebująca czasu, aby ją przyswoić. Doświadczenie przychodzi z czasem, a tego nieczęsto mamy pod dostatkiem. Część wiedzy można uzyskać darmowo w internecie, a dużą część można uzyskać na zagranicznych stronach.

Pozycjonowanie to dziedzina, której jak każdej innej możesz się nauczyć tylko musisz mieć czas i chęci.

Masz pytanie dotyczące pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google? Odwiedź grupę otwartą na Facebooku – SEO / SEM Polska lub zadzwoń do nas. Telefon: 570 664 431.

Dlaczego warto korzystać z usług agencji SEO?

Dobra agencja SEO zajmuje się analizą i obsługą strony internetowej klienta i wykorzystuje odpowiednie narzędzia pozycjonerskie. Przed przystąpieniem do optymalizacji i pozycjonowania wykonuje się dokładną analizę strony tzw. audyt, badanie mocnych i słabych stron serwisu internetowego.

Dopiero w kolejnym etapie modyfikuje się serwis internetowy od strony technicznej. Następnie, znalezienie odpowiednio dobranych fraz kluczowych jest początkiem sukcesu. Zobacz poradnik, jak wybrać dobrą agencję SEO?

Nawet, jeżeli masz wydać 600 zł miesięcznego abonamentu na usługi SEO… To i tak płacisz mniej, niż inwestycja w reklamy Google AdWords.

Ponadto reklamowanie serwisu daje efekt jednorazowy (płacisz za każde kliknięcie), natomiast pozycjonowanie długofalowo pomnaża sukcesy firmy przez kolejne miesiące, a nawet lata.

Dlaczego pozycjonowanie wydaje się być drogie?

Chcesz, aby pozycjonowanie White HAT SEO przebiegało bezpiecznie z ograniczeniem nałożenia kar przez Google do minimum? Firma SEO musi poświęcić pewien zasób środków oraz kosztów.

Pozycjonowanie stron w dzisiejszych czasach oprócz rosnącej konkurencji jest wymagające w sprawach technicznych, np: optymalizacji szybkości strony internetowej i serwera, czy wdrożenie wersji mobilnej serwisu.

Coraz większe znaczenie w pozycjonowaniu odgrywa wartościowa treść na stronie internetowej tzw. content marketing. Jest to najlepszy sposób na zdobywanie naturalnych linków, które są najbardziej wartościowe w procesie pozycjonowania. Wytyczne Google zmuszają do ciągłego analizowania pozycji stron i udoskonalania serwisów, aby były przyjazne wszystkim użytkownikom internetu.

Chcesz nawiązać współpracę z Agencją Projekt Marketing?

Zadzwoń do nas i porozmawiajmy o Twoim biznesie.

Telefon: 570 664 431

Pobierz PDF – oferta pozycjonowania stron z cennikiem.

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ POZYCJONOWANIA

Pozycjonowanie stron internetowych
5 (100%) 1 vote

Close