Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie firmy w Internecie to konieczność, jednak wysokie pozycje w wyszukiwarce Google jeszcze nie gwarantują klientów! SEO to proces o wiele bardziej skomplikowany niż zbudowanie ładnie wyglądającej strony internetowej na darmowym szablonie. Brak poznania działania SEO w biznesach lokalnych i ogólnopolskich powoduje, że firmy każdego dnia tracą klientów z tego najtańszego źródła ruchu.

Bezczynność w działaniach SEO sprawia, że strona ww lub sklep automatycznie odcina się od możliwości budowania ruchu, który dobrze konwertuje klientów. Czy chciałbyś zmarnować niewykorzystany potencjał na swojej stronie?

Czy jednak potrzebujesz pomocy ekspertów SEO, którzy pomogą Ci zbudować widoczność w darmowych wynikach wyszukiwania, sprzedawać swoje produkty, usługi lub oferty?

Dlaczego pozycjonowanie nie działa? A może Ty też tak uważasz?

Zdecydowana większość przedsiębiorców uważa, że wysoka widoczność strony w wyszukiwarkach jest gwarantem klientów i rozwoju firmy. Cóż jednak z tego, jeśli strona osiągnie pierwsze pozycje w Google, lecz nie będzie sprzedawać? Wysokie pozycje dają możliwość długoterminowego pozyskiwania klientów z internetu pod warunkiem, że strona została prawidłowo stworzona według obowiązujących standardów.

  1. Musisz celować w słowa kluczowe będące wysoko w TOP3 na każdym etapie ścieżki zakupowej, co będzie prowadziło do sprzedaży.
  2. Z poziomu wyników wyszukiwania musisz wyróżnić swoją stronę i pokazać, że Twoja oferta jest lepsza od konkurencji.
  3. Wynik wyszukiwania powinien prowadzić do odpowiedniej strony, realizującej cel biznesowy.
  4. Strona na której ląduje potencjalny klient musi zostać zoptymalizowana i pomagać podjąć odpowiednią akcję prowadzącą do sprzedaży.
  5. Cała witryna musi być szybka, mobilna i czytelna dla użytkownika, aby była promowana wyżej w wynikach przez algorytm Google.

Tylko takie podejście do SEO jest nastawione na klientów długoterminowo. Tym się właśnie specjalizujemy, pomagając dla mniejszych i większych przedsiębiorców zwiększyć ilość klientów dzięki bezpłatnym wynikom wyszukiwania Google.

Jak wygląda współpraca z Projekt Marketing?

Jesteśmy doświadczoną agencją z transparentnymi działaniami. Nie boimy się mówić o pozycjonowaniu, ponieważ nie są to prace tajemne. Dzięki temu będziesz widział jaka jest cena pozycjonowania oraz ile kosztuje realizacja konkretnego działania w comiesięcznym abonamencie.

Przebieg współpracy z naszą firmą pozycjonerską zawiera 6 najważniejszych etapów.

1. Konsultacja SEO i analiza widoczności strony w Google

Konsultacja pomoże wyznaczyć cele biznesowe do kampanii SEO. Aby skutecznie pozycjonować musimy przeanalizować aktualną widoczność organiczną strony w Google, lepiej poznać Twój biznes, oferowane produkty, a także wstępnie poznać największą konkurencję. W trakcie rozmowy poznasz odpowiedź na każde pytanie dotyczące usługi SEO, pojęć i definicji z nim związanych.  Poradami o pozycjonowaniu dzielimy się na naszym kanale Projekt Marketing, którego śledzi już ponad 1000 subskrybentów z całej Polski.

2. Analiza konkurencji pod kątem działań SEO

Wyszukiwanie słów kluczowych, które będą generować klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej wymaga czasu, dostępności i umiejętności obsługi narzędzi SEO do analizy konkurencji. Strategia SEO i cele kampanii zostają zbudowane w większości przypadków o zapytania na które pozycjonuje się konkurencja w Google.

Analizując największych konkurentów możemy:

  • Odkryć wszystkie słowa kluczowe na które pozycjonuje się konkurencja.
  • Poznać wszystkie pomysły na budowanie ruchu organicznego (tematy na poradniki, wpisy, rankingi, recenzje czy realizacje).
  • Namierzyć najmocniejsze linki SEO kluczowe na etapie budowania autorytetu i pozycji w Google.

Na podstawie znalezionych fraz kluczowych i działań marketingowych konkurencji powstanie szczegółowy zakres prac, których wdrożenie będzie skutkować lepszą widocznością strony w darmowych wynikach wyszukiwania. Będą to działania SEO bezpieczne i skuteczne zarazem.

3. Opracowanie strategii SEO

Strategia SEO to plan stworzenia witryny, która długoterminowo będzie budowała coraz lepszą widoczność w Google. Strategia bazuje na celach biznesowych klienta i działaniach konkurencji prowadzących do ich skutecznej realizacji.

Strategia SEO zawiera:

  • Rekomendowaną strukturę strony firmowej z podziałem na konkretne oferty, podstrony, URL-e.
  • Checklistę SEO zawierające spis wymaganych optymalizacji poprzedzających proces linkowania.
  • Najmocniejsze linki SEO konkurencji, które wykorzystamy w procesie relinkowania.

4. Audyt SEO

Wykonanie kompleksowego audytu pozwoli namierzyć wszystkie problemy optymalizacyjne strony pod kątem SEO. Audyt odpowiada na problemy ze strukturą strony, meta tagimi, kluczowymi podstronami w serwisie czy problemy z indeksowaniem. Otrzymasz gotowe i precyzyjne instrukcje, które pozwolą rozwiązać wszystkie najważniejsze problemy ze stroną, aby finalnie strona uzyskała stabilne wzrosty w Google.

5. Teksty i mocne linki

W momencie, gdy strona posiada odpowiednią strukturę przystępujemy do najważniejszych etapów w pozycjonowaniu związanych z tworzeniem i optymalizacją treści, a także pozyskiwaniem linków. Specjalista SEO na tym etapie pracuje cyklicznie, realizując comiesięczny abonament pozycjonowania.

6. Comiesięczny raport

Na koniec każdego miesiąca otrzymujesz raport zawierający aktualne pozycje fraz TOP10, a także pozyskane linki do strony w danym miesiącu kalendarzowym. Już analiza raportu po 3 miesiącu współpracy będzie pozwalała ocenić trend widoczności strony w Google.

Uwaga: ten szczegółowy przewodnik z ofertą pozycjonowania jest długi. Upewnij się, że masz teraz wystarczająco dużo czasu, aby go przeczytać, albo zawsze możesz go dodać do zakładek i przeczytać później!

Spis treści

Szukasz ofert pozycjonowania stron? Hak na klientów!

Zanim przejdziemy do omówienia pojęcia SEO i definicji pozycjonowania – wielu z was nawet nie będzie interesować się tymi zagadnieniami i dociekać na czym to wszystko polega i od czego zacząć ten proces, tylko pospiesznie będzie szukać oferty pod tanie pozycjonowanie strony firmowej / sklepu internetowego.

Decydujesz się na najtańsze usługi SEO? Sprawdź ryzyka i zagrożenia. Dowiesz się także, czym jest czarne SEO. Poszukując firmy pozycjonerskiej do współpracy należy mieć na uwadze, że tanie pozycjonowanie nie oznacza robienia SEO po kosztach. Niestety wielu klientów posiada mocno okrojony budżet i szuka firm właśnie po kosztach, a najlepiej za bezcen. Gdzie jest złoty środek, aby marketing słów kluczowych w wyszukiwarkach był skuteczny i generował klientów do Twojej firmy?

Bez obejrzenia tego tutorialu czytanie dalszej części tego artykułu będzie bezcelowe.

Zobacz wideo poradnik

Tanie pozycjonowanie stron www i SEO po kosztach. [Cena] chytrości!

Z pewnością już dotarła do Ciebie wiadomość, że pozycjonowanie w wyszukiwarkach może być najtańszym źródłem ruchu i skutecznym sposobem pozyskiwania klientów. Wysokie pozycje strony w Google przekładają się na ruch i sprzedaż, jednak tylko i wyłącznie jest to wynik dobrze opracowanej strategii i profesjonalnie przeprowadzonych prac na stronie oraz poza stroną pozycjonowaną pod czujnym okiem specjalisty SEO.

Bezpowrotnie minęły czasy świetności w pozycjonowaniu, kiedy wysokie pozycje w Google szybko robiło się:

  • przeciętnie wyglądającymi stronami;
  • tanimi spam linkami;
  • tekstami SEO z upchanymi i powielanymi na siłę frazami kluczowymi;
  • działaniami Black Hat SEO związanymi z łamaniem wytycznych dla webmasterów Google.

Kiedyś strony mogły być przeciętnie zrobione i tanio pozycjonowane, ponieważ algorytm Google był niskiej jakości.

Dzisiaj budowanie ruchu organicznego z wyszukiwarek poprzez działania pozycjonerskie wymagają od specjalisty SEO znacznie więcej kosztownych działań do wykonania, które dają efekty i pozwalają przeskoczyć konkurencję, która nierzadko tnie budżety w marketing lub całkowicie zaprzestała pozycjonowania strony w Google.

W tej ofercie dowiesz się wszystkiego, czego potrzebujesz, aby pozycjonować stronę samemu bądź zlecić kampanie SEO dla firm pozycjonerskich lub freelancerów.

pozycjonowanie stron

Jak działa Google?

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ POZYCJONOWANIA

Definicja pozycjonowania i SEO będzie prostsza do zrozumienia wtedy, gdy pojmiesz jak działa Google – największa wyszukiwarka internetowa na świecie.

Kluczowe jest zrozumienie podstawowego mechanizmu wyszukiwarek, że zdecydowana większość słów kluczowych wpisywanych w pole wyszukiwania nie funkcjonuje w trybie rzeczywistym.

W momencie wpisywania frazy kluczowej do pola wyszukiwarki, Google ma już wcześniej przygotowane wyniki wyszukiwania oraz kolejność wyświetlanych stron. Pozycjonowanie tak działa, że przed startem usługi SEO zobaczysz w TOP10 swoją konkurencję.

Regularnie aktualizowany i ciągle ulepszany algorytm Google sprawia, że nowa strona musi poczekać na wyższą pozycję i zbudować zaufanie w Google. To pierwsza odpowiedź, dlaczego pozycjonowanie organiczne i oczekiwanie na efekty SEO trwa tyle czasu.

Zobacz wideo poradnik

Jak działa Google? 5 warunków, aby strona mogła się pozycjonować.

Co zrobić, aby strona była w Google i rozpoczęła pozycjonowanie?

Dopiero, kiedy strona pojawi się w wynikach Google może rozpocząć pozycjonowanie w Internecie. To absolutna podstawa SEO. Co zatem musi zostać spełnione, aby strona trafiła na listę organicznych wyników wyszukiwania, czyli popularnych SERP-ów (Search Engine Results Page)?

1. Strona musi zostać dodana do Google – to podstawowy warunek, ponieważ nie da się pozycjonować strony w wyszukiwarce, kiedy Google jej nie widzi w swoim indeksie. Roboty sieciowe (Googleboty, spidery) regularnie poszukują nowych stron, które zostają dodane do indeksu wyszukiwarki Google. Dopóki spider nie sprawdzi Twojej witryny, to strona nigdy nie pojawi się na liście wyników wyszukiwania i nie będzie mogła się pozycjonować. Dodanie strony do wyników Google jest fundamentem, podstawą technicznego SEO od którego rozpoczyna się marketing słów kluczowych.

2. Strona nie może być blokowana dla robotów sieciowych – istnieją instrukcje blokujące indeksowanie strony w Google, które sprawiają, że strona nigdy nie pojawi się jako wynik wyszukiwania Google. Mam tutaj na myśli instrukcje noindex dodawane do nagłówka strony lub instrukcje disallow dodawane do pliku robots.txt. Mogą one być przydatne podczas tworzenia nowej strony w celu, np zablokowania stron testowych – co oczywiście jest słusznym działaniem. Istnieją jednak przypadki, że programista po ukończeniu budowy strony zapomina usunąć kod blokujący indeksowanie strony w Google. W efekcie strona nigdy nie trafi do indeksu Google, nie stanie się wynikiem w wyszukiwarce i nie będzie mogła się pozycjonować.

3. Robot sieciowy musi poznać tematykę strony i architekturę informacji na stronie – źle zaplanowana struktura strony, osadzenie kluczowych podstron zbyt głęboko w serwisie może sprawić, że strony będą osierocone. Może to oznaczać, że robot Google nigdy do takich podstron nie dotrze, a co za tym – prawdopodobnie nigdy nie trafią one do wyników wyszukiwania Google. Niemożliwe jest pozycjonowanie strony, gdy Google nie rozumie nawigacji i nie potrafi dotrzeć do stron produktów, ofert i usług osadzonych w serwisie. Co więcej… Prawdopodobnie użytkownicy także będą mieli problem z dotarciem do tych stron. W efekcie czego konwersja, sprzedaż czy realizacja celów biznesowych będzie niemożliwa.

4. Strona nie może być zbanowana – ban od Google całkowicie usuwa wszystkie podstrony z wyników wyszukiwania Google. Ta dotkliwa kara za rażące łamanie wytycznych dla webmasterów Google całkowicie uniemożliwia pozycjonowanie www, ponieważ wszystkie wyniki zbanowanej strony zostały wycięte z indeksu Google. Najpierw trzeba ściągnąć bana lub karę od Google nałożoną na stronę, a dopiero później pozycjonować serwis.

5. Strona musi mieć autorytet – Google musi wiedzieć, że strona spełnia oczekiwania użytkowników wpisujących słowa kluczowe do wyszukiwarki. To właśnie autorytet i poziom zaufania dla danej strony odpowiada za kolejność wyników wyszukiwania. Na pierwszych pozycjach w Google pojawiają się najczęściej strony, które mają długi okres istnienia w sieci, są mocno rozbudowane, zoptymalizowane pod kątem SEO i dobrze podlinkowane. Znanym przykładem takiej strony jest Wikipedia.

W pierwszej kolejności do poprawienia pozycji strony w Google należy zadbać, aby:

  • roboty zindeksowały wszystkie istotne strony w wynikach wyszukiwania Google
  • roboty poznały tematykę i zawartość strony
  • roboty nauczyły się nawigować po stronie

Jest to podstawa optymalizacji strony pod kątem SEO związana przede wszystkim z działaniami technicznymi realizowanymi na stronie.

Znacznie wymagającym, kosztownym i wydłużonym w czasie działaniem jest wypracowanie autorytetu w oczach wyszukiwarki, czyli wysokiej wartości strony w Google. Oznacza to długi okres pozycjonowania strony, gdzie na efekty i skuteczność trzeba poczekać. Organiczne wyniki wyszukiwania Google są darmowe, jednak trzeba poczynić więcej inwestycji, aby strona była uznawana jako bardziej zaufana od stron konkurencji i znalazła się wyżej w rankingu.

Dlatego pozycjonowanie (SEO) nie jest tanią usługą, ale długofalowo generuje możliwie najtańszy ruch na stronie.

Definicje pozycjonowania

Istnieją przynajmniej dwie definicje tego pojęcia. Co więcej… Bardzo często pozycjonowanie i SEO są uznawane za identyczne pojęcia, co nie jest prawdą.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron polega na zwiększeniu pozycji strony internetowej w bezpłatnych wynikach organicznych poprzez działania związane z technicznym SEO i UX, przygotowaniem i wdrażaniem na stronę internetową przydatnych treści (content marketing) oraz promocją strony w Google poprzez pozyskiwanie mocnych linków SEO (link building).

Cel pozycjonowania: sprawienie, aby wyszukiwarki promowały dany serwis na 1 pozycji w Google Organic, określanym TOP 1. Uzyskując topy przekonaliśmy Google, że dany adres strony jest najlepszą odpowiedzią na zapytanie wpisane w pole wyszukiwarki przez użytkownika Internetu.

Od jakiegoś czasu nad pozycją 1 możemy zobaczyć wyniki Direct Answer, czyli odpowiedzi zaciągane z najbardziej autorytatywnych stron, jednak serwowane dla użytkowników z poziomu wyszukiwarki Google. Mówimy tutaj o pozycji zerowej.

direct answer pozycja 0

Zobacz wideo poradnik

Pozycjonowanie stron internetowych – co to jest i na czym polega?

Co to jest pozycjonowanie w marketingu?

Pozycjonowanie w marketingu jest skupione na kształtowaniu wizerunku marki oraz firmy w świadomości klientów. Celem jest wyznaczenie odpowiedniej grupy docelowych klientów, wykreowanie sposobu komunikacji i przekonania do skorzystania z usług.

Pozycjonowanie strony w Google jest węższym pojęciem, natomiast pozycjonowanie w marketingu jest znacznie szerszym zagadnieniem.

Najważniejsze pojęcia marketingu w wyszukiwarkach: PPC, SEO i SEM

Zacznijmy od przykładu z życia wziętego. Jesteś użytkownikiem Internetu. W okno wyszukiwarki Google wpisujesz hasło: pomysł na biznes.

Jeżeli wpisane przez Ciebie hasło jest konkurencyjne, wówczas otrzymasz oferty wynikłe z usługi PPC (Pay Per Click). Reklamodawcy poprzez narzędzie Google AdWords płacą za pierwsze pozycje w wyszukiwarce Google. Reklama PPC jest płatna, każde kliknięcie kosztuje, zaś efekt w postaci ruchu jest jednorazowy.

Pod reklamami Google AdWords (dziś Google ADS) znajduje się 10 darmowych wyników organicznych z linkami prowadzącymi do różnych stron internetowych. Ruch z wyników organicznych jest możliwy do uzyskania poprzez SEO, czyli potocznie pozycjonowanie stron w Internecie.

Warto jednak wspomnieć, że SEO i pozycjonowanie – to nie są 2 identyczne pojęcia.

Zobacz wideo poradnik

Pozycjonowanie stron SEO – poradnik. W czym jest różnica tych pojęć?

Za oceanem można przeczytać hipotezy, że Google w przyszłości zredukuje ilość wyników organicznych, dzięki czemu mogą zwiększyć przychody z Google AdWords, wspomnianej reklamy PPC.

Pojęcie SEM, można określić wzorem matematycznym:

SEM = SEO + PPC, czyli całościowy marketing w wyszukiwarce Google.

reklama płatna i darmowa w wyszukiwarce

Zobacz poradnik z opinią eksperta

Co jest lepsze – pozycjonowanie czy AdWords?

Pozycjonowanie stron – czy warto? 18 powodów, że się opłaca!

Czy warto inwestować w pozycjonowanie? Zastanawiasz się, czy ta usługa się opłaca? Sprawdź powody, które potwierdzają słuszność korzystania z usług SEO.

1. Google monopolista na każdym etapie ścieżki zakupowej

W Polsce wyszukiwarka Google jest monopolistą. 91% Polaków wykorzystuje wyniki wyszukiwania Google do podejmowania decyzji o zakupie produktu czy wyborze oferty lub usługi. W pole wyszukiwarki wpisujemy rozmaite zapytania, które są uzależnione od etapu procesu zakupowego na jakim się znajdujemy. Przykładowo, mogą to być zapytania związane poradami, recenzjami, czy szczegółowymi informacjami o danym produkcie.

Użytkownik wyszukiwarki poszukując konkretnego produktu lub szczegółowej informacji na jego temat oczekuje wyniku wyszukiwania, który zbliży go do podjęcia decyzji zakupowej. Jeżeli użytkownik nie trafi z wyników Google na Twoją stronę, najprawdopodobniej zostanie klientem u konkurencji.

Im mniejsza widoczność strony internetowej lub sklepu w darmowych wynikach wyszukiwania Google, tym mniej klientów dowie się o Twoim produkcie. Następstwem będzie mniej klientów i gorsza sprzedaż. Zatem biznes nie generuje wzrostów i nie rozwija się.

Pozycjonowanie internetowe zapewnia dostęp do ogromnego rynku potencjalnych klientów. Ważne zatem, aby strona ww docierała do klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej.

2. Twoja konkurencja już korzysta z pozycjonowania

Jeśli widzisz swoją konkurencję w organicznych wynikach Google, to powinno być najlepszą odpowiedzią czy warto inwestować w pozycjonowanie. W dzisiejszych czasach o pierwsze wyniki w wyszukiwarce Google, mogą powalczyć nawet średnie i mniejsze firmy. Aby nie dać się wyprzedzić warto jak najszybciej postawić na pozycjonowanie. Warto wspomnieć również i o tym, że algorytmy promują starsze domeny, które systematycznie są rozbudowywane i pozycjonowane. Wiek domeny może odgrywać dużą wagę, szczególnie w przypadku promowania bardzo trudnych fraz kluczowych.

3. Dużo nowych odwiedzin na stronie

Dla większości firm największą zaletą pozycjonowania jest oczywiście to, że dzięki niemu można znacząco zwiększyć ruch organiczny na stronie. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że można liczyć na większą liczbę potencjalnych klientów. Dzięki wysokim pozycjom w wyszukiwarce Google, można zwiększyć sprzedaż swoich towarów i oferowanych usług. Według opinii wielu doświadczonych analityków i specjalistów od marketingu internetowego, z roku na rok coraz więcej użytkowników korzystać będzie właśnie z Internetu, dlatego też warto wykorzystać to efektywne narzędzie do promowania swojego biznesu.

4. Tanie pozyskanie ruchu i klientów we właściwym miejscu

W dzisiejszych czasach ogromną rolę odgrywa geolokalizacja, dlatego też coraz więcej firm pozycjonuje swoje towary i usługi w Google Maps. Pozycjonowanie lokalne jest doskonałym wyborem dla średnich i mniejszych firm, które dopiero rozkręcają swój biznes i chcą się skupić przede wszystkim na lokalnych klientach. Pamiętać należy także i o tym, że na rynku jest wiele firm, które oferują swoje usługi jedynie w wybranym obszarze. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu w wybranym mieście bez żadnego większego problemu będzie można dotrzeć do nowych klientów, bez potrzeby wydawania fortuny. Aby odnieść sukces na rynku lokalnym warto skupić się przede wszystkim na optymalizacji fraz lokalnych.

5. Utrzymanie stałego ruchu bezpłatnego przez dłuższy okres czasu

Warto wspomnieć o tym, że pozycjonowanie przynosi satysfakcjonujące wyniki przede wszystkim w długim terminie. Na samym początku pozycjonowanie w wynikach organicznych wymaga odpowiednich optymalizacji kampanii, ale po kilku miesiącach można czerpać naprawdę ogromne korzyści przez wiele miesięcy, a nawet lat.

W sytuacji, gdy budżety na marketing zostaną wyczerpane lub dojdzie do kryzysu w firmie, ruch organiczny będzie gwarantem stabilności. Ruch ten nie zostanie wyłączony, gdy zabraknie pieniędzy na dalsze pozycjonowanie.

6. Wyniki naturalne lepsze niż sponsorowane

Efekty pozycjonowania w wynikach naturalnych wymagają oczywiście więcej czasu, ale pamiętać należy o tym, że są one trwalsze niż kampanie AdWords, które są całkowicie uwarunkowane od budżetu i płatnych kliknięć. Warto wspomnieć także i o tym, że pozycjonowanie na frazy generujące klientów w dłuższej perspektywie generują większe oszczędności. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że ze znacznie mniejszym budżetem, można wygenerować większy ruch na stronie i pozyskać więcej potencjalnych klientów. AdWords to doskonałe narzędzie przede wszystkim dla tych osób, które startują z nową stroną, poszukują reklamy sezonowej lub natychmiastowej. Wyniki naturalne z pozycjonowania skierowane są z kolei dla tych osób, które chcą nie tylko wskoczyć na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, ale utrzymać się na nich przez dłuższy okres czasu.

7. Dynamizacja zysków każdego miesiąca

Dzięki pozycjonowaniu można skutecznie rozwijać swój biznes i rywalizować nawet z największymi konkurentami, którzy być może już osiedli na laurach. W Internecie jak powszechnie wiadomo nie ma żadnych granic, dlatego też uzyskujemy praktycznie nieograniczone możliwości rozwoju. Na samym początku można skupić się jedynie na pozycjonowaniu lokalnym. W kolejnych krokach można zdobywać klientów z całego województwa, kraju, a nawet świata. Jedną z największych zalet pozycjonowania jest właśnie optymalizacja kosztów dotarcia do potencjalnych klientów.

8. Mierzalność efektów i maksymalizacja zysków

Przedsiębiorcy, którzy chcą postawić na pozycjonowanie, mogą oczywiście wspierać się bezpłatnymi narzędziami analitycznymi (Google Analitycs czy Google Search Console), dzięki którym można mierzyć skuteczność swoich działań. W każdej chwili można sprawdzić, które słowa kluczowe generują największy ruch, a z których trzeba zrezygnować na rzecz nowych fraz. Dzięki porządnej analizie, można maksymalizować zyski i pozyskiwać więcej klientów.

9. Nieograniczony zasięg reklamy

Dla wielu firm olbrzymim plusem pozycjonowania jest jego olbrzymi zasięg. Nowoczesne reklamy internetowe wyróżniają się brakiem jakichkolwiek barier geograficznych i czasowych. Poszczególne firmy mogą poszukiwać klientów i kierować do nich swoje produkty na całym świecie. Dzięki pozycjonowaniu, a dokładniej mówiąc dzięki globalnemu charakterowi reklamy online, firmy mogą same decydować, gdzie chcą się promować.

10. Docieranie do klientów z wielu różnych słów kluczowych

Skuteczność pozycjonowania w dużej mierze zależy od dobrania odpowiednich słów kluczowych. W dzisiejszych czasach warto skupić się nie tylko na najbardziej konkurencyjnych słowach kluczowych, które generują największy ruch na stronie. Godne uwagi są również frazy brandowe, frazy poradnikowe oraz frazy typu długi ogon (long tail umożliwiające pozycjonowanie szerokie). W wyborze najlepszych słów kluczowych zawsze mogą pomóc narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych lub specjaliści do spraw pozycjonowania stron.

11. Content marketing, który regularnie generuje klientów

Przy pozycjonowaniu stron warto skupić się przede wszystkim na rozbudowie i optymalizacji treści, dlatego też content marketing odgrywa bardzo ważną rolę. Dzięki interesującym treściom, można na długo przyciągnąć uwagę wybranej grupy klientów. Dobrze zaplanowany content marketing pozwala również na stałe budowanie zaangażowania i lojalności wybranej grupy klientów. Bardzo wiele osób jest wzrokowcami, dlatego też warto skupić się na contencie graficznym. Ciekawe i dobrze zoptymalizowane infografiki, wykresy, gify i filmy pozwolą pozyskać wielu nowych klientów.

12. Budowanie wizerunku eksperta

Przy pozycjonowaniu warto skupić się również na prowadzeniu własnego bloga, który może znacząco wspierać działania SEO. Dzięki własnemu blogowi, można stopniowo kreować wizerunek eksperta. Dzięki takiemu działaniu, można zdobyć zaufanie użytkowników i tym samym zachęcić ich do skorzystania z naszych usług. Ambitniejszym wyzwaniem jest nagrywanie wideo i pozycjonowanie ich w wyszukiwarce YouTube.

13. Źródło wspomagające pozyskiwanie klientów z innych źródeł ruchu

Wysokie pozycje w wynikach Google, to nie jedyne źródło klientów, które można zdobyć dzięki pozycjonowaniu. Im więcej źródeł ruchu uruchomionych jest jednocześnie, wówczas wzajemnie się one wspierają, a tym samym wzrasta prawdopodobieństwo pozyskania nowego klienta. Tak więc pozycjonowanie może się wzajemnie wspierać przy pozyskiwaniu klientów z reklamy Google ADS, remarketingu czy reklamy na Facebooku.

14. Budowanie relacji biznesowych

Nie można zapominać także i o tym, że marketing internetowy, można wykorzystać do utrzymania pozytywnych relacji ze swoimi klientami. Dzięki pozycjonowaniu, można bardzo dokładnie poznać rzeczywiste preferencje klientów. Oznacza to, że można nie tylko lepiej przygotować swoją stronę, ale również dostarczyć produkty i usługi na które jest realne zapotrzebowanie. W wielu branżach trendy zmieniają się bardzo szybko, dlatego też warto skupić się na budowaniu pozytywnych relacji biznesowych nie tylko ze swoimi klientami, ale również partnerami biznesowymi. Skuteczna i dobrze zaplanowana analityka internetowa, powinna być zawsze jedną z kluczowych części działań z zakresu pozycjonowania.

15. Zwiększanie widoczności i świadomości marki

Pozycjonowanie to doskonała propozycja także dla tych osób, które chcą poprawić wizerunek swojej marki, zwiększyć widoczność i rozpoznawalność. Bez pozytywnego wizerunku bardzo trudno jest odnieść sukces praktycznie w każdej branży. Ludzie korzystają z usług firm, które znają i którym ufają. Każdy kto długofalowo myśli o promowaniu swojej firmy, powinien jak najszybciej postawić na budowanie świadomości marki. Nawet jeżeli dany użytkownik nie kliknie w link prowadzący do naszej witryny, to i tak będzie go widział na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google. Jeżeli klienci zaczną coraz bardziej kojarzyć naszą markę, to będzie można liczyć na większe zainteresowanie z ich strony.

16. Lepsza jakość, czytelność i szybkość strony

Pozycjonowanie wymusza realizację kompleksowej optymalizacji witryny, która poprawia jakość, szybkość i czytelność serwisu. Na naszej stronie powinny znajdować się jedynie wysokiej jakości treści, które są czytelne i wartościowe nie tylko dla użytkowników, ale również dla robotów Google. W ostatnim czasie jest duży boom na strony responsywne, dlatego też warto zadbać o to, aby z naszych stron bez żadnego większego problemu, mogli korzystać wszyscy użytkownicy urządzeń przenośnych. Strony, które otwierają się na nowoczesnych smartfonach, powinny być nie tylko czytelne, ale co najważniejsze powinny się szybko ładować. Wolno i mało intuicyjne strony niestety odstraszają klientów. Responsywność i prędkość wczytywania się witryny ma coraz większy wpływ na pozycje w wyszukiwarce Google i komfort korzystania ze strony przez potencjalnych klientów.

17. Zróżnicowanie ekspozycji reklamy w wyszukiwarce

Wyniki organiczne znajdują się bardzo wysoko w wyszukiwarce Google i ustępują im jedynie linki sponsorowane (AdWords). Dzięki dobrej ekspozycji, można liczyć na wiele odsłon. Przy niektórych frazach lokalnych, można liczyć także na wyeksponowanie naszej strony w mapach Google, które są bardziej widoczne dla użytkowników i również bardzo często znajdują się na samej górze.

18. Zwiększenie zysków z uruchomionych systemów zarabiania na stronie

W Internecie można znaleźć bardzo wiele serwisów, dzięki którym można spieniężyć swoje strony. Jeszcze kilka lat temu zarabiać można było głównie dzięki usłudze AdSense. W dzisiejszych czasach właściciele stron mają zdecydowanie większe pole do popisu. Poszczególne programy partnerskie mają swoje zalety i wady, dlatego też warto dokładnie zapoznać się z nimi, dzięki czemu będzie można wybrać ten najlepszy.

Poznaj trend wyszukiwania frazy pozycjonowanie stron. Google nadal jest trendy! Zauważ, że popularność tego słowa kluczowego utrzymuje się na wysokim poziomie. Ludzie poszukują usług i ofert pozycjonowania, ponieważ znają skuteczność i efektywność dobrze zrobionego SEO.

Wykres pochodzi z narzędzia Google Trends.

Liczby przedstawiają, jak często hasło było wyszukiwane w odniesieniu do najwyższego punktu wykresu w danym czasie i regionie. Wartość 100 oznacza najwyższą popularność hasła. Wartość 50 oznacza, że popularność hasła była dwukrotnie mniejsza. Natomiast 0 świadczy o tym, że popularność hasła wynosiła mniej niż 1% najwyższej wartości.

Pozycjonowanie strony samemu – czy warto? 13 powodów, że nie zawsze się opłaca?

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej w Google wbrew pozorom wcale nie jest takim prostym zadaniem, jakby to mogło wydawać się na pierwszy rzut oka. W dzisiejszych czasach pozycjonowanie samemu wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy i sporego doświadczenia, ale również czasu, którego prawie zawsze brakuje przedsiębiorcom. Poniższe powody nie powinny Cię zniechęcać do samodzielnego pozycjonowania, ale powinieneś poznać ryzyka i zagrożenia. Nie znając ryzyka w pozycjonowaniu lepiej zlecić działania SEO dla dobrej firmy pozycjonerskiej.

Zobacz wideo poradnik

Pozycjonowanie samemu za darmo? Zagrożenia.

1. Częste zmiany algorytmu Google

Jeszcze kilka lat temu mechanizm działania algorytmu Google, który odpowiadał za wyświetlanie wyników organicznych był prosty, dzięki czemu każdy mógł samodzielnie pozycjonować swoje witryny bardzo tanim nakładem. Algorytm ten jednak bardzo mocno ewoluował, dlatego też cały czas trzeba podążać za wszelkimi zmianami, aby próbować zachować wysokie pozycje w Google. Doświadczone agencje SEO są na bieżąco z najnowszymi zmianami w algorytmach, dzięki czemu mogą dobrać optymalne strategie pozycjonowania. Jeżeli nie będzie podążać się za najnowszymi wytycznymi Google, to niestety bardzo łatwo jest złapać filtr albo bana na stronie. Dotyczy to w szczególności pozyskiwania linków, gdzie ostatnich latach bardzo mocno zmieniła się strategia link-buildingu.

2. Brak specjalistycznych programów i narzędzi SEO

Przy pozycjonowaniu stron wymagana jest oczywiście nie tylko specjalistyczna wiedza, ale również odpowiednie programy i narzędzia SEO. Co prawda można korzystać z darmowych narzędzi (Google Analytics i Google Search Console), ale najwięcej do zaoferowania mają oczywiście płatne aplikacje typu Ahrefs, Senuto, Surfer SEO. Zakup nich wiąże się niestety z dość dużym wydatkiem, dlatego też przy jednej stronie internetowej nie jest to zawsze opłacalna inwestycja. Agencje SEO mają oczywiście dostęp do najlepszych narzędzi na rynku, dzięki czemu są w stanie na przykład przeprowadzić kompletny audyt techniczny, skuteczną analizę widoczności konkurencji albo pozyskać wartościowe linki SEO.

3. Olbrzymi nakład czasu

Aby pozycjonowanie przyniosło satysfakcjonujące efekty należy poświęcić sporo cennego czasu nie tylko na zdobycie wiedzy branżowej, ale również na same działania SEO. Co prawda część zadań można zlecić zewnętrznym firmom (np. SEO copywriting i pisanie tekstów), ale w dalszym ciągu wiele czasochłonnych zadań należy wykonać samodzielnie. Bardzo wiele osób uważa, że po zdobyciu czołowych pozycji, można zakończyć działania SEO. Z praktycznego punktu widzenia jest to dopiero początek pracy, a kluczem do sukcesu jest właśnie utrzymanie wysokich pozycji i poszerzenie widoczności strony pod nowe zapytania użytkowników związane z Twoją branżą. A konkurencja nigdy nie śpi, dlatego też trzeba cały czas być krok przed nią.

4. Budowa własnego zaplecza SEO

Przy trudniejszych słowach kluczowych niezbędnym działaniem może być zbudowanie własnego zaplecza pozycjonerskiego. Stworzenie porządnego zaplecza SEO, jak i również jego utrzymanie wiąże się z bardzo dużym wydatkiem. Profesjonalne agencje SEO dysponują oczywiście własnym zapleczem, dzięki czemu są w stanie dość sprawnie wypromować naszą stronę. Pamiętać należy o tym, że potrzeba sporo czasu, aby nasze zaplecze nabrało „mocy”. Agencje SEO mogą pochwalić się domenami z nieprzerwaną, kilkuletnią historią, dzięki czemu linki z takiego zaplecza potrafią naprawdę dać niezłego „kopa” w podniesieniu pozycji. Nie można zapominać również i o tym, że w postawieniu własnego zaplecza przydać może się również wiedza programistyczna i wiedza na temat linkowania zaplecza, aby Google nie wykryło przewidywalnych schematów linkowania.

5. Kompleksowa optymalizacja strony

W dzisiejszych czasach ewoluują nie tylko algorytmy Google, ale również strony internetowe. Pozycjonowanie, wymaga systematycznego działania specjalisty SEO. Agencje zatrudniają doświadczonych grafików komputerowych i programistów, dzięki czemu są w stanie dopieścić nasze witryny do perfekcji. Niestety, jeżeli nasza strona będzie źle zakodowana, to niestety mogą pojawić się mniejsze lub większe problemy z jej optymalizacją i pozycjonowaniem. Aby strona dobrze się pozycjonowała musi zawierać nie tylko wartościowe treści, ale przede wszystkim musi być responsywna i szybko się wczytywać na wszystkich urządzeniach mobilnych. Optymalizacja strony wymaga wszechstronnej wiedzy programistycznej i analitycznej.

6. Wysokiej jakości treści

Jak wspomniano powyżej przy pozycjonowaniu stron internetowych ogromną rolę odgrywa przygotowanie wartościowych treści, które zawierać będą kluczowe frazy. Unikalny content powinien być napisany nie tylko dla robotów Google, ale przede wszystkim dla ludzi. W dzisiejszych czasach to właśnie oryginalne i pomysłowe treści są najlepszym magnesem przyciągającym potencjalnych klientów. Niestety wiele osób może mieć duży problem, aby samodzielnie przygotować wartościowe treści nawet, gdy bardzo dobrze znają się na swojej branży. Specjaliści SEO w przygotowanych tekstach eksperckich dokonują ostatecznych szlifów poprzez nasycenie fraz kluczowych wybranych do pozycjonowania, zdefiniowania tytułu, meta description, nagłówków H1, H2, H3, ustawienia ALT grafik czy też formatowanie tekstu zgodnie ze sztuką. Firmy pozycjonerskie zatrudniają doświadczonych copywriterów, którzy dość sprawnie pomogą nam przygotować unikalne treści, dzięki którym można poprawić wizerunek swojej firmy i wspomóc działania SEO.

7. Dobranie optymalnych słów kluczowych

Obok audytu strony internetowej bardzo ważną rolę odgrywa dobór odpowiednich słów kluczowych. Firmy od pozycjonowania stron posiadają własne metody i narzędzia SEO, dzięki którym są w stanie wybrać najlepsze słowa kluczowe, które mogą wygenerować wysokojakościowy ruch na stronie dający nowych klientów. Niestety, jeżeli już na starcie kampanii SEO wybierze się złe frazy kluczowe, to pozycjonowanie serwisu internetowego nie przyniesie zamierzonego celu. W wielu branżach warto postawić nie tylko na frazy ogólne, ale również na frazy brandowe, poradnikowe i long tail. Przy doborze fraz kluczowych pozycjoner powinien się także kierować aktualną widocznością strony czy wiekiem domeny. Młoda domena nie wypozycjonuje się szybko na frazy ogólne. Ten kardynalny błąd w wyszukiwaniu fraz kluczowych sprawi, że pozycjonowanie nie będzie skuteczne nawet w przypadku, gdy w okresie kilku miesiący poczynimy szereg działań SEO wykonanych profesjonalnie i rzetelnie.

8. Zdobycie wartościowych linków

Zdobycie wysokiej jakości linków zewnętrznych bez wsparcia specjalisty SEO, może być naprawdę trudnym zadaniem. Trzeba zainwestować w solidne narzędzie do analizy linków typu Ahrefs czy Majestic i nauczyć się ich obsługi przynajmniej w stopniu podstawowym. W dzisiejszych czasach jest bardzo wiele skutecznych metod, dzięki którym można pozyskać mocne linki. Warto jednak zaznaczyć, że to właśnie tutaj „samodzielni pozycjonerzy” popełniają najwięcej błędów. Słabej jakości linki SPAM, bezwartościowe katalogi SEO, linki zdobyte w dużej ilości i w bardzo krótkim czasie, mogą przyczynić się niestety do nałożenia filtra albo bana Google. Nawet mocne linki pozyskiwane do nowej strony w zbyt szybkim tempie mogą doprowadzić do nałożenia sandboxa, czyli kwarantanny na okres ok. 6-12 miesięcy. Doświadczone agencje SEO potrafią namierzyć mocne linki SEO konkurencji i skorzystać z opcji relinkowania tych miejscówek. Pamiętać należy także i o tym, że samodzielne linkowanie może naprawdę dużo kosztować – dosłownie i w przenośni. Dosłownie – linki bardzo dużo kosztują. W przenośni – szkoda byłoby stracić tyle pieniędzy w wyniku nieumiejętnych działań link-buildingu.

9. Filtry i bany Google

Osoby, które samodzielnie pozycjonują swoje strony, mogą nie wiedzieć, że mają niestety nałożone filtry albo bany. Zaś w wyniku nieumyślnych działań mogą się przyczynić do nałożenia tych kar, które zawsze skutkują częściowym bądź całkowitym obniżeniem widoczności organicznej. Wyjście z filtrów ręcznych albo algorytmicznych nie jest prostym zadaniem, dlatego też warto skorzystać z pomocy pozycjonerów. Dzięki pomocy doświadczonych specjalistów SEO, będzie można uratować nawet stare domeny, które na pierwszy rzut oka wydają się jedynie do porzucenia. Dobry SEO-wiec również reaguje na działania depozycjonujące, aby konkurencja nie mogła nam zaszkodzić.

10. Wsparcie przy social media

W ostatnim czasie coraz większą rolę w marketingu internetowym odgrywają portale społecznościowe, dlatego też warto wykorzystać ich olbrzymi potencjał. Osoby, które chcą wykorzystać ruch z social mediów, ale niestety nie mają zielonego pojęcia, jak za to się zabrać, powinny skorzystać właśnie z pomocy doświadczonej agencji. W dzisiejszych czasach agencje SEO oferują nie tylko pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach, ale często wiele innych usług, dzięki którym można skutecznie promować swoje witryny. Dużym zainteresowaniem cieszy się na przykład tworzenie i konfigurowanie profesjonalnych kampanii reklamowych w Google albo na Facebooku. W Polsce bardzo satysfakcjonujące wyniki przynosi także e-mail marketing, dlatego też warto poszukać rzetelnej firmy, która zajmie się promocją naszej marki od A do Z.

11. Pozycjonowanie na rynkach zagranicznych

Jedną z największych zalet pozycjonowania jest przede wszystkim to, że nie ma ono żadnych barier regionalnych. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że można promować swoje usługi i towary nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Pozycjonowanie w Niemczech czy USA to dla polskich agencji SEO nowe wyzwania, ale wymagające zwykle jeszcze większych nakładów finansowych niż na naszym rodzimym podwórku. W każdym kraju panują nieco inne zasady w pozycjonowaniu, dlatego też warto poszukać firmy, które specjalizuje się w pozycjonowaniu w danym regionie. Pomoc zewnętrznej firmy jest doskonałym rozwiązaniem przede wszystkim dla tych osób, które nie za dobrze radzą sobie z językami obcymi. Próba samodzielnego budowania pozycji strony na rynkach zagranicznych z bardzo dużym prawdopodobieństwem zakończy się niepowodzeniem.

12. Pozorne oszczędności SEO

Bardzo wiele osób uważa, że dzięki samodzielnemu pozycjonowaniu można zaoszczędzić sporo gotówki. Niestety nie zawsze tak musi być. W wielu sytuacjach samodzielne pozycjonowanie wiązać będzie się z koniecznością wydania większych pieniędzy, zakupu narzędzi SEO rozliczanych w comiesięcznym abonamencie i poświecenia wolnego czasu. Nawet po wydaniu większej sumy nie ma gwarancji, że nasza strona wskoczy na wysokie pozycje. Wiele osób po wydaniu znacznych kwot i nieumyślnym działaniu, i tak zaczyna rozglądać się za agencjami SEO z prośbą o pomoc. W takiej sytuacji koszty pozycjonowania mogą jeszcze bardziej wzrosnąć, niż w przypadku „świeżej” domeny. Usunięcie wszelkich błędów (filtrów, banów) może kosztować i zabierać dodatkowy czas. Osoby, które nie czują się na siłach, aby samodzielnie wypozycjonować swoje strony, powinny jak najszybciej skorzystać z pomocy agencji SEO.

13. Myślisz White SEO a robisz Black SEO

Przy pozycjonowaniu strony bardzo ważne jest to, aby zatrudnić agencję, która nie narusza polityki Google. W miarę bezpieczne pozycjonowanie jest oparte na budowie przyjaznej strony, rozbudowie i optymalizacji treści oraz linkowaniem strony poprzedzonym szczegółową analizą konkurencji. Na pozycjonowaniu nigdy nie warto oszczędzać, dlatego też opłaca się nawiązać współpracę jedynie z doświadczonymi agencjami, które mogą pochwalić się dobrą renomą i wieloma zadowolonymi klientami. Unikać należy z kolei mało znanych firm, które przed rozpoczęciem współpracy obiecują wysokie pozycje, w krótkim czasie i w podejrzanie niskiej cenie. Niestety na rynku dostępnych jest wielu pseudo pozycjonerów, którzy swoimi działaniami, mogą narobić więcej szkód niż dobrego. Skuteczne SEO wymaga rzetelnej współpracy właściciela strony z agencją. Warto korzystać z usług takich specjalistów, z którymi będzie dobry kontakt, transparentność działań i z którymi będzie można dokładnie omówić wszystkie działania SEO.

Kiedy można pozycjonować stronę samemu?

Samodzielne pozycjonowanie strony, może głównie przynieść korzyści w przypadku prostych słów kluczowych. Jeżeli nie ma dużej konkurencyjności na wybrane frazy, to można mniejszym budżetem zdobyć wysokie pozycje. W takiej sytuacji warto jednak skorzystać z profesjonalnej konsultacji SEO albo zamówić kompleksowy audyt. Dobry pozycjoner podpowie nam co trzeba poprawić na stronie i jak samodzielnie ją wypozycjonować, aby zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarce i nie narazić się na żadne kary Google.

Czasami na drodze konsultacji z pozycjonerem możesz dowiedzieć się, że w przypadku niektórych działań SEO wymagany będzie outsourcing dla zewnętrznych firm. Wtedy te działania powinny weryfikowane przez specjalistę SEO.

Jeśli jesteś miłośnikiem poznawania nowych rozwiązań i technologii to warto się uczyć pozycjonowania na małych stronach internetowych lub blogach. Nauka pozycjonowania to wiedza potrzebująca czasu, aby ją przyswoić. Doświadczenie przychodzi z czasem, a tego nieczęsto mamy pod dostatkiem. Część wiedzy można uzyskać darmowo w internecie, a dużą część można uzyskać na zagranicznych stronach. Najlepiej jednak, jeżeli znajdziesz pozycjonera, który za rękę poprowadzi Cię do uzyskiwania wyższych pozycji w Google na drodze konsultacji SEO. Zapraszam do kontaktu.

Pozycjonowanie to dziedzina, której jak każdej innej możesz się nauczyć tylko musisz mieć czas i chęci.

Masz pytanie dotyczące pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google? Odwiedź grupę otwartą na Facebooku – SEO / SEM Polska lub zadzwoń do nas. Telefon: 570 664 431.

Od czego zależy pozycja strony w Google?

Wszystkich czynników pozwalających podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania nie sposób policzyć. Algorytm Google jest pilnie strzeżony przez pracowników giganta, którzy nie precyzują co i jak silnie wpływa na pozycjonowanie.

Google jest to bardzo na rękę, ponieważ amatorskie pozycjonowanie może zakończyć się karą lub banem od Google, w efekcie czego pozycja strony spadnie w czeluści wyników wyszukiwania. To z dużym prawdopodobieństwem skłoni właściciela danej strony do inwestycji w płatne reklamy AdWords z których Google zarabia najwięcej pieniędzy.

Profesjonalny pozycjoner ciągle się dokształca i monitoruje pozycje strony, aby sprawnie reagować na zmiany pozycji w wynikach wyszukiwania.

Walczysz o TOP10, TOP3 i TOP1, ale pamiętaj o konkurencji

Przeszukujesz strony od pierwszego wyniku wyszukiwania w Google? Badania pokazują, że najczęściej klikany jest pierwszy wynik w wyszukiwarce. Jak nie znajdujesz potrzebnych informacji, wracasz do wyszukiwarki i wybierasz inny link opisujący dane zapytanie. Surfujesz, przeszukujesz kolejne strony, aż znajdujesz potrzebne informacje. To standardowe zachowanie użytkownika Internetu.

Będąc właścicielem strony, czy sklepu zależy Ci na osiągnięciu jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Większość ludzi przeszukuje tylko pierwsze strony w wynikach wyszukiwania, gdzie znajduje się 10 konkurujących stron.

Przykładowo na frazę pozycjonowanie stron – ranking w Google wyświetla 10 najlepszych firm uznanych przez silnik wyszukiwarki, że w dniu 22 listopad 2019 najlepiej odpowiadają na dane zapytanie:

  • Sunrise System
  • WhitePress
  • Sempire
  • Bauer SEO
  • Grupa Tense
  • Grupa Tense (cennik)
  • Widoczni
  • Szymon Słowik
  • Icommedia
  • Wildmoose

Większość powyższych stron według rankingu Google to witryny agencji SEO lub specjalistów reprezentujących dane firmy pozycjonerskie. Wyjątkiem jest WhitePress – platforma content marketingu.

Sztuką SEO jest wypozycjonowanie konwertujących fraz kluczowych do TOP10, przeskoczenie konkurencji bliżej TOP3 i finalnie osiągnięcie pozycji pierwszej w Google.

Czy to oznacza, że firmy z pierwszej strony w Google na generyczne zapytania mogą spocząć na laurach? Nie. Algorytm Google się zmienia, konkurencja inwestuje coraz większe budżety w marketing, content i linki.

To oznacza, że pozycjonowanie to proces, który nigdy się nie kończy i wymaga cyklicznych działań pozycjonera. Dlatego proces pozycjonowania w agencjach SEO jest rozliczany w comiesięcznym abonamencie.

Pozycja mojej strony a algorytm Google

Dzisiaj algorytm Google bazuje na sztucznej inteligencji, dlatego profesjonalny pozycjoner stron internetowych ma jeszcze bardziej utrudnione zadanie, aby wypracowywać coraz wyższe pozycje.

Dzieje się tak, ponieważ pozycjonowanie w każdej branży wymaga zupełnie innych działań pozycjonera. Należy wykonać dokładną analizę konkurencji, aby namierzyć czynniki, które w danej branży powinny najsilniej oddziaływać na poprawienie pozycji strony.

Inne techniki SEO będą kluczowe dla pozycjonowania tematyki kredytowej, inne czynniki rankingowe będą ważniejsze dla branży kurierskiej, a jeszcze inne klucze będą potrzebne do promowania bloga o maszynach czyszczących.

Pozycja mojej strony a specjalista SEO

Nie ma złotego środka, jak podnieść pozycję strony w Google. Specjaliści SEO mają jednak wiedzę od czego zależy pozycja danej strony i znają najważniejsze czynniki, które pozwalają poprawić pozycjonowanie z bardzo dużym prawdopodobieństwem.

Pozycjonerzy wykorzystują narzędzia do monitorowania pozycji fraz kluczowych. Dzięki temu można na bieżąco kontrolować czy techniki SEO połączone z innymi działaniami pozycjonerskimi są skuteczne i przyczyniają się do poprawienia pozycji strony w Google.

Jeżeli strona pnie się do góry w wynikach wyszukiwania, to pozycjoner może się utwierdzić, że wykonuje dobrą robotę. W przypadku spadków pozycji może odpowiednio szybko zareagować i poczynić odpowiednie działania, aby odwrócić ten negatywny trend.

Kluczowe aspekty SEO w drodze na szczyt wyników Google

Powiedziałem już, że czynniki rankingowe są inne dla każdej branży. Jednak istnieje checklista SEO, czyli spis działań, analiz i czynności jakie należy podjąć, aby Twoja strona była przyjazna wyszukiwarkom internetowym i zrozumiała dla robotów sieciowych. Dzięki temu efektywne pozycjonowanie dopiero może stać się faktem.

W listingu poniżej prezentujemy kluczowe czynniki SEO, dzięki którym możesz skutecznie rywalizować z konkurencją w walce o TOP10, czyli 1 stronę w wynikach wyszukiwania Google.

Budowa strony www

Już na etapie budowy strony internetowej przez brak niewiedzy można utrudnić pozycjonowanie i całkowicie zniechęcić roboty Google do systematycznego odwiedzania Twojej strony… A na tym powinno Ci zależeć. Niestety często jest inaczej niż myślisz… I popełniasz nieświadomie kardynalne błędy SEO.

Mam tutaj na myśli:

  • Nowo założone sklepy internetowe oparte na dropshippingu, gdzie dominuje duplikacja treści.
  • Strony firmowe ze źle uporządkowaną architekturą informacji i osieroconymi stronami głęboko zagnieżdżonymi w strukturze strony.
  • Blogi z tysiącami bliźniaczo podobnych tagów, które marnują crawl budget.

Dobra architektura rozmieszczenia informacji na stronie to podstawowy element układanki SEO.

Każda podstrona powinna zostać przeanalizowana pod kątem tego, czy powinna się pojawić w indeksie Google. Otóż nie wszystkie strony powinny trafić do wyników Google, np strony testowe, regulaminy, cookie, formularze rejestracji, logowania, czy koszyk – one marnują moc SEO płynącą po stronie, która jest przekazywana do niepotrzebnych z punktu widzenia SEO podstron.

Z kolei każda istotna dla robota sieciowego kategoria, oferta, strona produktowa czy inne rodzaje wartościowych stron powinny mieć swoje odpowiednie miejsce w serwisie, łatwo dostępne dla użytkownika.

Całą sztuką dobrze zbudowanej strony jest to, aby zarówno użytkownik internetu jak i robot sieciowy bez najmniejszych kłopotów nawigowali po Twojej stronie. SEO i UX (użyteczność) powinny zawsze iść w parze.

Zobacz wideo poradnik

Optymalna struktura strony głównej i tekst SEO w pozycjonowaniu stron.

Myślę, że optymalna struktura sklepu pod kątem SEO również może Cię zainteresować.

Treść strony

Google jest wyszukiwarką tekstową. A co z grafikami? Aby robot sieciowy mógł poznać zawartość grafiki, wówczas wykorzystuje się atrybut ALT dodawany do znacznika obrazka w HTML, który także jest atrybutem tekstowym.

Wyszukiwarki internetowe bazują na treściach przy ustalaniu pozycji strony. 

Najważniejsza dla Ciebie informacja jest taka, że pozycjonowanie pustych podstron bez treści jest niemożliwe. Google potrzebuje dużo treści na Twojej stronie, aby usatysfakcjonować użytkowników wyszukiwarki i zaprezentować im potrzebną treść z Twojej strony.

Tylko treść wysokiej jakości (content marketing) rzetelnie odpowiadająca na dane zapytanie i wyczerpująca w szczegółowy sposób dany temat może wywoływać zaangażowanie na stronie, które finalnie prowadzi do pozyskania pierwszego klienta z pozycjonowania.

Google również na bazie swojego algorytmu analizuje zachowania użytkownika i ocenia przydatność publikowanej treści. Mierzy średni pobyt użytkownika na stronie, ile stron przegląda podczas jednorazowego pobytu na stronie, analizuje czy użytkownik zapamiętuje nazwę marki, którą potem wpisuje bezpośrednio w pole wyszukiwarki Google…

To wszystko w połączeniu z setkami innych sygnałów ma znaczenie w końcowym rozrachunku oceny jakości treści i przydatności dla kolejnych użytkowników wyszukiwarki.

Jeżeli Google przychylnym okiem spojrzy na Twoje treści, to jesteś na dobrej drodze, aby utrzymywać wysokie pozycje w Google i zdobywać kolejnych klientów z wyszukiwarki przez wiele miesięcy, a nawet lat. Inwestycja w SEO staje się wtedy bardzo opłacalna i nie musisz co miesiąc inwestować w reklamy płatne Google ADS.

Na koniec bardzo prawdziwa i aktualna informacja:

Czy wiesz, że możesz stać się liderem swojej branży w wynikach wyszukiwania? Udzielaj odpowiedzi na pytania użytkowników wyszukiwarki (odpowiedz na więcej pytań niż robi to konkurencja na swoich stronach). Wymaga to dużych inwestycji w produkcję treści i SEO copywriterów, jednak w kontekście długofalowym generuje to najtańszy możliwy ruch na stronie i najtańsze źródło pozyskania nowych klientów regularnie napływających do Twojej firmy za pośrednictwem Google.

Zobacz wideo poradnik

Jak pisać dobre teksty SEO? Pozycjonowanie contentem.

Techniczne SEO i dane strukturalne

Techniczne działania na stronie pozycjonowanej mogą w sposób znaczący poprawić pozycję strony w Google. Poprawki techniczne mogą dotyczyć kodu HTML, wspomnianych wcześniej atrybutów ALT przy grafikach, wdrożenia breadcrumbs, kompresji obrazków czy działania poprawiające szybkość ładowania strony.

Wiele zmian technicznych można wykonać bezpośrednio na serwerze, gdzie znajdują się pliki strony pozycjonowanej. Przykładowo mam tutaj na myśli wdrożenie certyfikatu SSL i przekierowanie 301 z wersji http na https.

Strona, która jest dobrze zrobiona – szybciej się ładuje, jest szybciej skanowana przez roboty sieciowe i szybciej się pozycjonuje w wynikach Google.

Niemal w każdej branży niezbędne będzie wdrożenie mikroformatów (microdata), określane przez dane strukturalne. Dzięki nim pomożesz Google lepiej zrozumieć treści na swojej stronie i dodatkowo wyróżnisz ją w wynikach wyszukiwania, gdzie już znajduje się 10 silnych konkurentów na pierwszej stronie. Takie detale decydują o pozycjach i to właśnie Twoja strona może przeskoczyć konkurencję, która być może korzysta z autorskich i nierozwijanych CMS.

W mikroformatach można także osadzić adres z lokalizacją firmy, dane o produkcie czy ofercie. Wreszcie gwiazdki ocen Google osadzone w mikroformatach na stronie skutecznie wyróżniają firmę na tle konkurencyjnych wyników.

gwiazdki ocen z datą w wyszukiwarce

Zobacz wideo poradnik

Jak zainstalować gwiazdki ocen w wynikach Google i zwiększyć klikalność strony?

Im więcej optymalnych szczegółów technicznych zostanie wdrożonych na stronie, tym pozycjonowanie będzie bardziej skuteczne, efektywne i szybsze.

Zaufanie Google do strony i zwiększanie autorytetu

Celem wyszukiwarki Google jest dostarczenie użytkownikom jak najlepszej jakości treści i odpowiedzi na zadawane pytania, które ich całkowicie usatysfakcjonują. Laik pomyślałby, żeby być wysoko w Google trzeba tworzyć wiele wartościowych treści określanych przez content marketing. Jest to droga do celu i dobry trop, jednak nie na skróty. Google potrzebuje dowodów, że Twojej stronie warto ufać bez granic.

Zaufanie do strony – to poziom jakości i przydatności tej strony dla użytkowników w oczach wyszukiwarki Google.

Problem braku zaufania Google dotyka każdą nowo zakładaną domenę internetową. Młoda strona, nawet jeżeli regularnie publikuje wartościowe treści, to w 1 roku istnienia w sieci prawdopodobnie nie pojawi się wysoko w Google na najtrudniejsze, jednowyrazowe (ogólne) frazy kluczowe w tej branży.

Tutaj dochodzimy do sedna problemu…

Dlaczego Google miałby promować nową domenę na trudne słowa kluczowe skoro jej nie ufa? Google woli zaprezentować na pierwszej stronie wyniki do stron konkurencji, które cieszą się już wypracowanym autorytetem wyszukiwarki.

Jak zatem zbudować zaufanie Google do strony?

Strona może się dobrze pozycjonować na coraz trudniejsze frazy, jednak potrzebuje autorytetu. W wielu branżach istnieją strony, które są wysoko w Google na bardzo duże ilości słów kluczowych. Powszechnie znanym i autorytatywnym źródłem jest Wikipedia.

Dlaczego Wikipedia ma tak duży autorytet ze strony Google?

  • Wikipedia jest starą domeną – powstała 15 stycznia 2001 i jest jedną z najstarszych domen na świecie. Wiek domeny ma duże znaczenie przy pozycjonowaniu, dlatego na wysokie pozycje dla najbardziej konkurencyjnych fraz musisz cierpliwie poczekać startując z nową stroną. Dla młodej domeny dobrą strategią na START jest pozycjonowanie szerokie, określane jako długi ogon bądź long tail – czyli promowanie słów kluczowych przynajmniej 3-wyrazowych, które łatwiej i skuteczniej jest pozycjonować.
  • Wikipedia posiada obszerną ilość treści eksperckich – niepodważalny jest fakt, że treści tam publikowane są najwyższych lotów i przez kolejne lata będą służyć dla użytkowników wyszukiwarki. Google ufa takim treściom. Koniecznym jest zatem uruchomienie w obrębie strony bloga firmowego, gdzie będziesz publikował jedynie treści eksperckie, a nie teksty SEO z upchanymi na siłę frazami kluczowymi. Jeżeli tak jak Wikipedia „na bogato” wypełnisz treściami swoją branżę, wówczas masz niepowtarzalną okazję stać się liderem w swojej branży albo być jednym z większych graczy na rynku, którzy rozdają karty. Dzięki takim treściom w oczach Google staniesz się autorytetem, co przełoży się na lepsze efekty z działań SEO, wyższe pozycje strony i większą ilość klientów.
  • Wikipedia posiada wiele stron linkujących – inne autorytatywne strony linkują do Wikipedii jako wiarygodne źródła informacji. Google od początku istnienia przy ustalaniu pozycji bazował na linkach. Dziś mocne linki SEO są jednym najsilniejszych czynników rankingowych.

Na podstawie analizy Wikipedii powinieneś wiedzieć, że potrzebujesz przede wszystkim:

  • treści eksperckich
  • bloga firmowego
  • linków z domen mających wysoki autorytet

W aspekcie linków algorytm Google mocno ewoluował na przestrzeni ostatnich lat. Ta ewolucja algorytmu wiąże się też ze wzrostem ceny usług pozycjonowania stron i sklepów w Google. Kiedyś liczyła się ilość linków pozyskiwanych na masową skalę z różnych domen. W skrócie… tanim spamem robiło się wysokie pozycje i do dziś w SERP można spotkać takie domeny, które dorobiły się topów dzięki takim praktykom.

Z ubolewaniem dla branży SEO potwierdzam, że pozycjonowanie tanim spamem już nie zrobi efektów, lecz zaszkodzi Twojej stronie w postaci kar od Google, niewidzialnych flag i ewentualnych banów.

Dziś przy pozycjonowaniu ważne są tylko linki z domen, które także posiadają dobrą renomę. Jak wypozycjonować swoją stronę? Należy pozyskać linki ze stron, które w oczach Google mają wysoki autorytet. Najlepsze będą oczywiście linki z blogów, portali tematycznych i uznanych for internetowych.

Do znalezienia autorytatywnych stron pozycjoner wykorzystuje narzędzia SEO, tj. Ahrefs czy Majestic. Linki ze stron cieszące się dobrą reputacją są najbardziej kosztowne. Ceny jednego mocnego rozpoczynają się od 100 zł, a kończą nawet na kilku tys. PLN. To powinno dać Ci dużo do myślenia, dlaczego tanie pozycjonowanie strony www w Internecie za 500 zł nie będzie w miarę szybkie i efektywne.

Urządzenia

Wpisując słowo kluczowe do Google możesz zobaczyć przetasowania wyników wyszukiwania na różnych urządzeniach. Pozycja danej strony w Google prawdopodobnie nie będzie identyczna na komputerze, tablecie czy smartfonie. Czy to oznacza, że inaczej wygląda pozycjonowanie witryn internetowych na komputery, a jeszcze inaczej przebiega pozycjonowanie mobilne SEO? Niekoniecznie!

Google już od jakiegoś czasu wprowadził mobile first-index. Oznacza to w wielkim skrócie, że treści na stronie powinny być w taki sam sposób wyświetlane na każdym urządzeniu. W przeciwnym przypadku Google może obniżyć widoczność Twojej strony, jeżeli dopuszczasz się ukrywania treści na smartfonach i pokazywania ich jedynie na desktopach.

Czynniki wpływające na pozycjonowanie zależą od branży, ale także zmieniają się w stosunku do przeglądanego urządzenia.

Oznacza to, że dla urządzeń przenośnych mocniejszym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie będzie wdrożenie wersji responsywnej strony (RWD), która dobrze się wyświetla na każdym urządzeniu. Również mocniejszym czynnikiem rankingowym SEO dla urządzeń mobilnych będzie szybkość ładowania strony, którą można poprawić prostymi działaniami związanymi z kompleksową optymalizacją strony i kompresją grafik.

Zauważ, że opisane powyżej działania służą także użytkownikom wyszukiwarki Google, którzy oczekują od niej nie tylko najwyższej jakości treści, ale wyników do stron www, które dadzą szybkość i komfort przeglądania treści na każdym urządzeniu. To jest właśnie nowoczesne SEO powiązane z UX.

Lokalizacja

Pozycje fraz kluczowych, szczególnie tych lokalnych będą się zmieniać w zależności od lokalizacji użytkownika. Prowadząc lokalny biznes możesz szybko przekonać się, jak lokalizacja wpływa na pozycję w mapce Google.

Przykład:

Poszukując oferty pozycjonowania stron z okolic Warszawy, w Google Maps zobaczysz agencje SEO z Warszawy, a nawet w pobliżu ulicy (dzielnicy), gdzie wpisałeś zapytanie – pozycjonowanie stron Warszawa.

To bardzo logiczne ze strony Google, że prezentuje wyniki lokalne w pobliżu Twojej aktualnej lokalizacji. Gdybyś zapytanie biznesowe o dowolną usługę wpisywał z Warszawy, zaś w mapce Google prezentowany był wynik firmy miasta Lublin, z pewnością nie byłbyś usatysfakcjonowany wynikiem wyszukiwarki.

Skąd zatem Google zna moją i Twoją lokalizację?

  • Urządzenia mobilne – po sygnale GPS telefonu (nawet jak go wyłączysz Google będzie wiedział, gdzie aktualnie przebywasz).
  • Komputery i tablety – po adresie IP, ale nie tylko.

To oznacza, że będąc w Warszawie i szukając firmy pozycjonerskiej w Warszawie, nie musisz do zapytania dopisywać frazę Warszawa. Wystarczy sama fraza pozycjonowanie stron, a Google wyświetli agencje SEO ze stolicy Polski, a nawet konkretnej dzielnicy Warszawy. To bardzo istotna informacja, jeżeli chodzi o pozycjonowanie lokalne (regionalne).

Lokalne pozycjonowanie nie dotyczy wyłącznie Google Maps, ale także wyników organicznych.

Tanie pozycjonowanie stron

Tania współpraca z agencją SEO odbywa się często w chorym związku:

  • Klient: Udaje, że inwestuje w pozycjonowanie.
  • Agencja SEO: Udaje, że pozycjonuje…

Kończy się to często bardzo tragicznie. Kontakt z agencją jest coraz słabszy, comiesięczny abonament trzeba płacić, a klientów brak. Dochodzisz do wniosku, że pozycjonowanie nie działa. Twoja opinia nie jest do końca prawdziwa, ponieważ przez tanią usługę pozycjonowania nie osiągałeś efektów.

Zobacz wideo poradnik

ULTRA tanie SEO w firmie pozycjonerskiej do 500 zł. Biznes na kolanach!

Dlaczego tanie SEO jest usługą bezwartościową?

Przez telefon bardzo często słyszę tego typu stwierdzenia od potencjalnych klientów i mój komentarz:

1. Proszę Pana, dopiero wystartowałem z biznesem i nową stroną. Szukam możliwie najtańszej oferty pozycjonowania!

Komentarz: Nowa strona w pozycjonowaniu wymaga największych środków finansowych, ponieważ w większości przypadków brakuje treści, brakuje optymalizacji, brakuje linków i co najważniejsze… Brakuje zaufania Google do nowej strony www.

2. Pozycjonujmy stronę przez pierwszy rok tanio, a jak będą efekty – to później zwiększymy środki na marketing.

Komentarz: Gdy będzie tanio, to nie będzie efektów. Nowy sklep meblowy z budżetem 700 zł netto na miesiąc nie osiągnie praktycznie żadnych efektów.

3. Za pozycjonowanie mam płacić 1000 zł / miesięcznie? Za co aż tyle?!

Komentarz: Za pracę pozycjonera i zakres prac, jakie comiesięcznie zostaną wykonane na stronie.

Samodzielne pozycjonowanie strony będzie tańsze?

Pozycjonowanie strony samemu może być tańsze, ale nie darmowe.

Okazuje się, że wiele osób nawet do Google wpisuje hasła, typu:

  • darmowe pozycjonowanie stron
  • darmowe programy pozycjonowanie stron
  • darmowy kurs pozycjonowania stron internetowych
  • skuteczne pozycjonowanie stron za darmo

darmowe pozycjonowanie stron

Prawdopodobnie są to osoby, które poszukują wiedzy o SEO w postaci kursów i programów, aby samodzielnie wypozycjonować swoją stronę w Google. I słusznie!

Będziesz także potrzebował pieniędzy na SEO copywritera, płatne narzędzia SEO, mocne linki pozycjonujące, a w przypadku dużej konkurencji może zaistnieć potrzeba budowy własnego zaplecza SEO. Do tego wszystkiego potrzeba specjalistycznej wiedzy z pozycjonowania, ale także umiejętności obsługi darmowych i płatnych narzędzi SEO. W sieci znajdziesz wiele płatnych kursów SEO, darmowych poradników i materiałów wideo o pozycjonowaniu. Zachęcam przy okazji do subskrypcji naszego kanału Projekt Marketing, aby być na bieżąco.

Wszystkiego się można nauczyć, jednak SEO wymaga też doświadczenia i nauki na własnych błędach.

Jeżeli jesteś początkujący i chciałbyś samodzielnie od zera wypozycjonować stronę firmową bądź sklep internetowy, dowiedz się jak to najlepiej zrobić?

Zobacz wideo poradnik

Pozycjonowanie stron internetowych. Firma Projekt Marketing podpowiada – od czego zacząć?

Korzystając z konsultacji SEO w Projekt Marketing nauczymy się pozycjonowania strony samemu. Jeżeli nie będziesz miał czasu na samodzielne pozycjonowanie, to będziesz mógł weryfikować i nadzorować pracę zewnętrznej agencji SEO, abyś nie został oszukany.

Wniosek: Samodzielne pozycjonowanie strony także nie jest darmowe, może być jednak tańsze od współpracy z agencją SEO, która pobierze marże od wykonanych usług. Pozycjonowanie samemu wymaga jednak czasu, wiedzy i bezcennego doświadczenia. 

Tanie czarne SEO – ryzyka i zagrożenia

Za tanim SEO idzie niska jakość, brak efektów i szkodliwość działań, których negatywne konsekwencje mogą być odczuwalne na długie lata. Brak wiedzy o prawidłach wyszukiwarek i nacisk na szybkie pozycjonowanie oparte na tanich działaniach mogą także doprowadzić do kary i bana Google.

Zobacz wideo poradnik

Ban i filtry Google – co warto wiedzieć?

Również firmy pozycjonerskie oferujące bardzo tanie SEO często stosują praktyki nieetyczne, które w końcowym rozrachunku spowodują w pozycjonowaniu więcej szkód niż korzyści.

W efekcie pozycjonowanie będzie Cię później drogo kosztować, ponieważ usunięcie kar od Google nie gwarantuje przywrócenia dawnej widoczności w wyszukiwarkach. W niektórych przypadkach istnieje konieczność zakładania strony na nowej domenie i budowanie marketingu w wyszukiwarkach od początku.

Wysokie ceny pozycjonowania tylko pozornie wysokie

Nie da się jednoznacznie określić stałej ceny pozycjonowania dla każdej strony, gdyż zależy to od wielu czynników. Każda strona firmowa, sklep czy blog ma inne cele biznesowe, które można określić podczas indywidualnego audytu SEO i rozmów z klientem.

Zatem nie wszystkie strony będą wymagały identycznych działań do wykonania przez specjalistę SEO.

Niektóre, szczególnie nowo powstałe strony będą wymagały większej ilości roboczogodzin pozycjonera na optymalizację kodu źródłowego strony. Optymalizacja jest podstawą skutecznego pozycjonowania. Bez optymalizacji strony maksymalizacja zysków z SEO jest niemożliwa.

Jeżeli strona będzie pusta i oparta głównie na grafikach, to trzeba będzie zatrudnić SEO copywritera do tworzenia tekstów z nasyconymi frazami kluczowymi. Copywriter wycenia usługę napisania tekstu w oparciu o ilość znaków, rodzaj tematyki tekstu oraz poziom trudność tekstu. Cena za 1 tekst to około 100 zł lub więcej.

W przypadku niektórych stron potrzeba mocnych linków SEO. Wówczas trzeba przygotować strategię link building i pozyskiwać linki przychodzące do strony, które pozwolą poprawić widoczność w wyszukiwarkach. Jeżeli chodzi o linki, to istnieje duży wachlarz cenowy. Istnieją strony zewnętrzne, skąd można pozyskać linka za darmo. Chcąc jednak zareklamować stronę na tematycznym portalu z ruchem ponad 100 000 UU / mies. zapłacisz nawet kilka tysięcy złotych za link w artykule.

Profesjonalna oferta linkowania może oznaczać budowę zaplecza SEO, np stworzenie 5 stron internetowych, które będą generować ruch, linki do strony pozycjonowanej oraz klientów. Zapleczami SEO mogą być blogi, portale ogłoszeniowe, portale branżowe, katalogi stron, katalogi produktów, fora czy małe sklepy internetowe.

Budowa 1 strony pod zaplecze SEO wymaga zakupu domeny, serwera, grafik, szablonu, treści, optymalizacji i także linków przychodzących. Cena zbudowania jednej strony zapleczowej to koszt powyżej 1000 zł.

Pozycjonowanie może być tańsze niż ADS na przykładzie zaplecza SEO

Ten katalog firmowy kosztował łącznie ponad 10 000 zł (domena, serwer, szablon, oprogramowanie katalogu, wpisy blogowe, optymalizacja, linki) – https://sprowadzanie-aut.pl/.

Zobacz wideo poradnik

Zaplecze SEO lepszą inwestycją od Google ADS.

Po roku istnienia w sieci katalog generuje łączny ruch na poziomie 44 612 UU / mies.

statystyki za rok sprowadzanie aut

W sierpniu 2019 statystyki już na poziomie 10 000 UU miesięcznie.

statystyka miesięczna sprowadzanie aut

Statystyki zaplecza SEO z Senuto.

senuto sprowadzanie aut

Z analizy SEO wynika, że zaplecze SEO po roku istnienia w sieci generuje:

  • Frazy TOP3 w ilości 66 zapytań.
  • Frazy TOP10 w ilości 332 zapytań.
  • Frazy TOP50 w ilości ponad 2k zapytań.
  • Ekwiwalent AdWords: 1100 zł

Szacunkowa kwota, jaką należałoby miesięcznie wydać w systemie Google Ads, aby wygenerować analogiczny ruch do ruchu generowanego z działań SEO to właśnie około 1100 zł. Przy założeniu, że ruch z pozycjonowania będzie na stabilnym poziomie, budowa katalogu zwróci się w przeciągu niecałych 12 miesięcy.

Pozornie wysokie koszty budowy zaplecza SEO i pozycjonowania w wysokości 10 000 zł mogą przerażać, jednak długofalowo okazują się bardzo niskie, co wskazuje ekwiwalent AdWords w Senuto.

To właśnie w Ads płaci się Google co miesiąc pieniądze, natomiast wypracowane wysokie pozycje fraz kluczowych mogą się utrzymywać miesiącami, a nawet latami przy słabej konkurencji. Długofalowo SEO może być najtańszym źródłem ruchu na stronie pod warunkiem, że współpracujesz z profesjonalistami.

Co to znaczy tanie pozycjonowanie stron i sklepów?

Wybierając abonament na usługi SEO dostosowane do Twoich potrzeb, otrzymujesz bezcenne wskazówki pozwalające znacząco poprawić widoczność strony i regularną pracę, jaka zostanie wykonana przez pozycjonera na stronie i poza stroną.

Pozornie SEO wydaje się drogą usługą, jednak przeliczając na ADS czy inne formy marketingu okazuje się, że pozycjonowanie jest tanie. Dzięki temu zdobywasz ruch, klientów i realizujesz cele biznesowe.

Zbyt niska cena pozycjonowania strony oznacza niską cenę usługi. Tutaj dochodzimy do sedna artykułu: klient udaje, że inwestuje w pozycjonowanie… agencja SEO udaje, że pozycjonuje. To jest właśnie robienie SEO po kosztach, za bezcen.

6 najważniejszych działań specjalisty SEO przy pozycjonowaniu stron

Czy darmowe pozycjonowanie istnieje? Czy tanie SEO jest jeszcze możliwe? Aby odpowiedzieć na to pytanie należy zastanowić się, jakie działania muszą zostać przeprowadzone na stronie pozycjonowanej (on-site) i poza stroną (off-site).

I czy znajdziesz pozycjonera, który będzie za darmo pozycjonował Twoją stronę? Od razu zaznaczę, że według mojej opinii średnie wynagrodzenie pozycjonera, to jest przynajmniej koszt na poziomie 100 zł – 200 zł netto / 1 godzinę pracy.

Zobacz wideo poradnik

6 najważniejszych działań pozycjonera / specjalisty SEO.

W poniższym zestawieniu chciałbym przybliżyć zakres prac, jakie wykonuje specjalista SEO podczas pozycjonowania małej strony firmowej.

#1 – Cele biznesowe i strategia

Rzetelna agencja SEO przed rozpoczęciem pozycjonowania powinna w pierwszej kolejności opracować cele biznesowe i strategię pozycjonowania dostosowaną do wieku, autorytetu domeny i aktualnej widoczności sklepu.

Przykład 1: Internetowy sklep antyczny największe zyski osiąga ze sprzedaży biurek retro. Celem pozycjonowania na początku współpracy może być pozycjonowanie jednej kategorii w sklepie internetowym, co będzie skutkować zwiększeniem sprzedaży.

Przykład 2: Właściciel nowej strony firmowej oferujący usługi importu samochodów i motocykli z USA największy zysk może osiągać ze sprowadzania aut luksusowych z USA. Celem pozycjonowania na początku współpracy może być pozycjonowanie podstrony importu luksusowych samochodów z USA na długi ogon.

Przykład 3: Właściciel szkoły żeglarstwa z dobrą widocznością organiczną na start potrzebuje więcej wypełnionych formularzy rezerwacji obozów i rejsów żeglarskich. Celem pozycjonowania może być równoczesne pozycjonowanie szerokie wszystkich imprez żeglarskich, aby zwiększyć widoczność organiczną i dotrzeć do jeszcze większej ilości potencjalnych klientów.

Opracowanie strategii SEO pozycjoner może jeszcze zrobić po kosztach, jeżeli decydujesz się na długofalową współpracę z daną agencją SEO.

#2 – Audyt SEO

Audyt SEO – jest to dokument analizujący aktualną widoczność strony i możliwie wszystkie działania pozycjonujące, jakie dotychczas zostały wykonane na stronie i poza stroną. Celem audytu jest analiza aktualnej optymalizacji strony, analiza linków, wykrycie ewentualnych kar od Google i redukcja możliwie największej ilości błędów optymalizacyjnych, aby poprawić widoczność strony w wyszukiwarkach. Dobry audyt analizuje także działania największej konkurencji, które okażą się drogowskazem do realizacji celów biznesowych za pośrednictwem strony www.

Opracowanie audytu SEO kosztuje około 1500 zł lub więcej w zależności od wielkości i tematyki strony.

#3 – Słowa kluczowe

Za pomocą narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, pozycjoner dobiera odpowiednie słowa kluczowe do pozycjonowania. Nie są to przypadkowe frazy, lecz zapytania generujące klientów i realne do wypozycjonowania w danym momencie.

Wypozycjonowanie tych fraz do TOP3 pozwoli zwiększyć ruch na stronie, a także z dużym prawdopodobieństwem zrealizować założony cel na początku współpracy.

Opracowanie rzetelnej listy przynajmniej 200 fraz kluczowych do pozycjonowania to przynajmniej 4h pracy pozycjonera.

Comiesięczna analiza słów kluczowych pozwala rozszerzyć strategię pozycjonowania strony o nowe frazy, zatem dochodzą kolejne godziny pozycjonera w każdym miesiącu.

#4 – Optymalizacja i rozbudowa strony pod SEO

Pozycjoner dokonuje zmian bezpośrednio na stronie pozycjonowanej. Następują modyfikacje w kodzie źródła strony (np. meta tagi, nagłówki, atrybuty ALT przy grafikach). Dokonywane są przyspieszenia szybkości ładowania strony i ulepszenia, aby strona dobrze się wyświetlała na każdym urządzeniu desktop, tablet i mobile.

SEO copywriter przygotowuje tekst pozycjonujący z nasyceniem fraz kluczowych wybranych do kampanii SEO. Dzięki tekstom SEO pozycjoner może rozbudować stronę ofert, usług, kategorii sklepu, rozszerzyć opisy produktów czy poprowadzić specjalistycznego bloga firmowego, zwiększając ogólną widoczność strony pod frazy long tail.

Wdrożenie optymalizacji to koszt około 1000 zł lub więcej. W pierwszym lub drugim miesiącu współpracy z agencją SEO powinna zostać wdrożona generalna optymalizacja.

W kolejnych miesiącach współpracy dochodzi cykliczna optymalizacja treści i kolejne godziny pracy pozycjonera.

#5 – Pozycjonowanie strony przez mocne linki

Działania link building poza stroną pozycjonowaną, polegające na pozyskiwaniu mocnych linków SEO do strony. Skupione głównie na linkach z portali tematycznych, blogów, lokalnych stron, stron ogłoszeniowych czy zaplecza SEO. Celem linkowania jest zwiększenie pozycji fraz kluczowych.

Ceny za 1 mocny link SEO rozpoczynają się od 100 zł lub więcej. Pozycjoner na bazie analizy konkurencji, tempa pozyskiwanych linków przez konkurencję i możliwości budżetowych klienta opracowuję strategię linkowania strony. Linkowanie strony wykonuje się cyklicznie każdego miesiąca, więc dochodzą kolejne godziny pracy pozycjonera.

#6 – Analiza SEO

Monitoring pozycji fraz kluczowych i analiza działań SEO. Celem analizy SEO jest rzetelna ocena widoczności po wdrożeniu działań optymalizacji SEO i dostarczeniu mocnych linków do strony.

Narzędzia do monitorowania pozycji oraz inne narzędzia SEO także kosztują pieniądze.

Większość działań pozycjonujących wykonuje się cyklicznie każdego miesiąca.

Pozycjonowanie dla cierpliwych i wytrwałych

Osoby, które na poważnie myślą o pozycjonowaniu, powinny w pierwszej kolejności pamiętać o tym, że SEO jest dla cierpliwych. Firmy, które oczekują błyskawicznych wyników, powinny postawić raczej na linki sponsorowane AdWords.

Jak wspomniano wcześniej wypozycjonowanie fraz może trwać nawet kilka miesięcy, dlatego też jeżeli oferujemy produkty sezonowe, to warto pomyśleć o pozycjonowaniu nieco wcześniej. Warto wspomnieć także i o tym, aby samodzielnie przyłożyć się do rozwoju strony, a nie tylko liczyć na agencję SEO.

Większe firmy mogą poważnie zastanowić się również nad tym, aby zatrudnić własnego seowca na etacie, który całkowicie poświęci się pozycjonowaniu strony firmowej bądź sklepu. Jest to idealny wybór przede wszystkim dla tych firm, które chcą zbudować mocne zaplecze SEO i szybką rozpoznawalność marki na rynku.

Dlaczego warto korzystać z usług agencji SEO?

Strony internetowe i pozycjonowanie są mocno uzależnione od specjalistów zajmujących się tworzeniem witryn, programistów i pozycjonerów.

Dobra agencja SEO zajmuje się analizą i obsługą strony internetowej klienta i wykorzystuje odpowiednie narzędzia pozycjonerskie. Przed przystąpieniem do optymalizacji i pozycjonowania wykonuje się dokładną analizę strony tzw. audyt, badanie mocnych i słabych stron serwisu internetowego.

Dopiero w kolejnym etapie modyfikuje się serwis internetowy od strony technicznej. Następnie, znalezienie odpowiednio dobranych fraz kluczowych jest początkiem sukcesu. Zobacz poradnik, jak wybrać dobrą agencję SEO?

Nawet, jeżeli masz wydać 1000 zł miesięcznego abonamentu na usługi SEO… To i tak często płacisz mniej, niż inwestując w reklamy Google AdWords.

Ponadto reklamowanie serwisu daje efekt jednorazowy (płacisz za każde kliknięcie), natomiast pozycjonowanie długofalowo pomnaża sukcesy firmy przez kolejne miesiące, a nawet lata.

W wielu przypadkach kluczem do sukcesu jest wybranie odpowiedniej agencji SEO, jednak rynek jest bardzo zepsuty, między innymi przez tanie pozycjonowanie stron internetowych w Google.

Z kolei wybranie najdroższej oferty nie oznacza wcale, że wybraliśmy najlepszą agencję SEO. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest nabycie wiedzy zawartej w poniższym przewodniku i podjęcie decyzji po obejrzeniu materiału od początku do końca.

Zobacz wideo poradnik

Jak wybrać dobrą agencję SEO?

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Chcesz, aby pozycjonowanie White HAT SEO przebiegało bezpiecznie z ograniczeniem nałożenia kar przez Google do minimum? Firma SEO musi poświęcić pewien zasób środków oraz kosztów.

Cena pozycjonowania stron internetowych wymaga inwestycji w:

  • Specjalistów SEO ds. pozycjonowania.
  • Accountów kontaktujących się z właścicielem strony pozycjonowanej.
  • Przygotowanie audytu SEO – rekomendacji prezentującej mocne i słabe punkty serwisu.
  • Płatne i drogie narzędzia SEO – popularne z nich to Majestic, Ahrefs, Senuto, Semstorm, Screaming Frog, Surfer SEO.
  • Optymalizację strony pod SEO.
  • Napisanie tekstów przez copywritera – średnio napisanie tekstów kosztuje ok. 10-20 zł za 1000 znaków ze spacjami.
  • Pozyskiwanie linków do strony – jeden tematyczny link z mocnej domeny kosztuje około 100 zł lub więcej.

Pozycjonowanie stron ww oprócz rosnącej konkurencji jest wymagające w sprawach technicznych związanych z optymalizacją strony pod wyszukiwarkę Google. Coraz większe znaczenie w pozycjonowaniu odgrywa wartościowa treść na stronie internetowej tzw. content marketing. Jest to najlepszy sposób na zdobywanie naturalnych linków, które są najbardziej wartościowe w procesie pozycjonowania. Wytyczne Google zmuszają do ciągłego analizowania pozycji stron i udoskonalania serwisów, aby były przyjazne wszystkim użytkownikom internetu.

Ceny pozycjonowania strony w Agencji Projekt Marketing rozpoczynają się od 1000 zł miesięcznego abonamentu, który uwzględnia nielimitowaną ilość słów kluczowych do marketingu w wyszukiwarce Google. Umowa pozycjonowania na 6 miesięcy z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Pół roku jest to wystarczający okres, aby wypracować efekty dla pozycjonowanej strony.

Kiedy pierwsze efekty z pozycjonowania stron?

W branży cechującej się wysoką konkurencją na pierwsze efekty trzeba poczekać około 6 miesięcy.

Zobacz wideo poradnik

W jaki sposób pozycjonują się ogólne słowa kluczowe i long tail w konkurencyjnej branży pozycjonowania stron?

Chcesz nawiązać współpracę z Agencją Projekt Marketing?

Zadzwoń do nas i porozmawiajmy o Twoim biznesie.

Telefon: 570 664 431

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ POZYCJONOWANIA