Pozycjonowanie stron – cennik

cennik pozycjonowania stron

Reklama w wyszukiwarce Google i marketing słów kluczowych ma swoją cenę. Pozycjonowanie stron internetowych oraz kampanie linków sponsorowanych Google AdWords wymagają środków finansowych i poniesienia określonych kosztów.

Zatem komu najlepiej płacić pieniądze, aby skutecznie wypromować lokalną stronę firmową lub sklep internetowy z zasięgiem na całą Polskę? Gdzie najlepiej inwestować, aby pozyskać ruch konwertujący klientów?

Masz do wyboru dwie formy reklamy w wyszukiwarce:

  • Płacisz Google za każde kliknięcie w reklamę Google AdWords.
  • Płacisz agencji SEO za usługi pozycjonowania, które wypromują stronę w bezpłatnych wynikach organicznych.

Obie formy reklamy generują koszty dla właściciela strony i wymagają poświęcenia środków finansowych na marketing słów kluczowych w wyszukiwarce Google.

Zobacz wideo poradnik

Co lepiej wybrać? Pozycjonowanie (SEO) czy Google AdWords?

Jeżeli środki finansowe pozwalają, to warto skorzystać z obu form reklamy jednocześnie… i testować, która reklama jest efektywniejsza i skuteczniejsza dla klientów.

Jaka jest cena pozycjonowania strony internetowej?

Reklama organiczna tylko w teorii jest darmowa. W praktyce wypozycjonowanie strony internetowej na pierwszą stronę wyszukiwarki Google do TOP10, TOP 3 i TOP1 związane jest z kosztem współpracy z agencją SEO.

Decydując się na samodzielną kampanię SEO także musisz zainwestować pieniądze w kursy i szkolenia z pozycjonowania stron, poznawanie technik SEO, budowanie zaplecza, pozyskiwanie linków oraz poświęcić cenny czas. Pozycjonowanie na własną rękę obarczone jest ryzykiem kary od Google, gdzie strona internetowa może ponieść kosztowną utratę widoczności oraz spadek ilości klientów pochodzących z wyszukiwarki.

Należy wiedzieć, że skuteczne pozycjonowanie bazuje na kilkuletnim doświadczeniu specjalisty SEO. 

W firmach pozycjonerskich młodzi specjaliści SEO (Junior SEO Specialist) pracują pod okiem starszych, doświadczonych specjalistów SEO oraz kierownika zespołu. Jeżeli Twoja branża jest konkurencyjna i nie masz dużej wiedzy z pozycjonowania stron, to według naszej opinii dobrym rozwiązaniem będzie współpraca z firmą pozycjonerską.

Co wpływa na cenę usług SEO?

Dobra wycena usług SEO powinna odbywać się indywidualne dla każdej domeny. Dlaczego?

Na cenę pozycjonowania strony wpływa:

  • Wiek domeny – nowo założona strona wymaga większych inwestycji w pozycjonowanie, niż domena z kilkuletnim stażem.
  • Historia domeny – domeny z karą od Google lub po filtrze, ze złym profilem linków wymagają dodatkowych środków finansowych.
  • Konkurencyjność branży i trudność słów kluczowych – im trudniejsza i konkurencyjna nisza, tym wyższa cena pozycjonowania strony.
  • Ilość słów kluczowych – pozycjonowanie kilku słów kluczowych dla strony www nie jest dobrym rozwiązaniem biznesowym.
  • Struktura i zawartość strony internetowej – dobrze zbudowana strona, to mniejszy koszt optymalizacji i pozycjonowania.
  • Okres trwania umowy pozycjonowania strony – im dłuższa umowa, tym ceny usług pozycjonowania stron internetowych powinny być niższe.

Modele rozliczeń za usługi pozycjonowania z agencjami SEO

Modele rozliczeń z agencjami pozycjonerskimi zawsze będą zależały od prezentacji wyników wyszukiwania – budowy SERP. Należy również pamiętać, że ludzie w inny sposób wpisywali zapytania do wyszukiwarki kiedyś, inaczej komunikują się z wyszukiwarką dzisiaj. Zatem pozycjonowanie słów kluczowych w wyszukiwarce Google oraz ceny ofert SEO uległy zmianie na przestrzeni lat.

Model rozliczania za efekty słów kluczowych TOP10

Kiedyś pozycjonowanie było bardzo tanie – wyniki wyszukiwania były proste, bez geolokalizacji, czy mapek. Algorytmy Google były bardzo łatwe do manipulacji rankingiem wyszukiwarki.

Rozliczanie za efekt, czyli wypozycjonowanie wybranych słów kluczowych na pierwszą stronę wyszukiwarki Google było bardzo dobrym rozwiązaniem w przeszłości.

Ten model rozliczeń doskonale się sprawdzał. Firmy pozycjonerskie przeżywały prawdziwy rozkwit na rynku, ponieważ przechytrzenie algorytmu Google było proste. Pozycjonowanie stron było tanie, skuteczne i efektywne. Właściciele stron także byli szczęśliwi, ponieważ płacili za efekty fraz kluczowych TOP10, które w tamtych czasach były gwarantem klientów.

Model abonamentowy dobrze funkcjonuje dzisiaj

Skuteczne i efektywne pozycjonowanie stron internetowych w dzisiejszych czasach wymaga regularnych, a zarazem cyklicznych inwestycji w SEO. Zmieniły się wyniki wyszukiwania wzbogacone o reklamy AdWords, geolokalizację, czy mapki Google.

Zmianie uległy także algorytmy Google, które funkcjonują z silnikiem sztucznej inteligencji i korelują z innymi gałęziami marketingu internetowego począwszy od content marketingu, UX, PR po Social Media.

Zobacz wideo poradnik

Cele pozycjonowania stron i modele rozliczeń z agencjami SEO – kiedyś, dziś i jutro.

Tanie i skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w dzisiejszych czasach jest niemożliwe.

W związku z tym, że pozycjonowanie stron jest procesem cyklicznych działań technicznych, marketingowych i prac analitycznych dobrym sposobem rozliczeń na linii klient – agencja SEO jest ryczałt (comiesięczny abonament).

Rodzaje abonamentowego pozycjonowania stron

Agencje SEO, w tym nasza firma Projekt Marketing pozycjonuje strony zazwyczaj w 2 formach ryczałtu:

  • Stała cena comiesięcznego abonamentu z cyklicznie wykonywanymi działaniami określonymi w ramach umowy pozycjonowania.
  • Pomniejszony koszt comiesięcznego abonamentu z dodatkowym bonusem cenowym za efekty od wybranych słów kluczowych TOP10.

Ceny pozycjonowania w Projekt Marketing

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ POZYCJONOWANIA

Agencja Projekt Marketing w pozycjonowaniu firmowych stron i sklepów internetowych proponuje kompleksowe podejście do marketingu słów kluczowych w wyszukiwarce Google.

Pozycjonujemy nielimitowaną ilość słów kluczowych, bo według naszej opinii jest to najlepsze rozwiązanie pod kątem pozyskiwania klientów z wyników organicznych.

Pozycjonowanie nieograniczonej ilości fraz kluczowych nie należy do najtańszych rozwiązań na rynku.

Działania związane z optymalizacją stron uwzględniają wszystkie podstrony istotne pod kątem pozycjonowania.

Cennik pozycjonowania w Projekt Marketing:

  • Strona lokalna – comiesięczny abonament od 500 zł+.
  • Sklep internetowy – stały, comiesięczny abonament od 1350 zł+.
  • Sklep internetowy – pomniejszony, comiesięczny abonament od 700 zł + prowizja do wybranych fraz TOP10.

Pamiętaj, że cenniki za usługi pozycjonowania prezentowane na naszej stronie są przybliżone i szacunkowe.

Comiesięczne koszty agencji SEO związane z pozycjonowaniem

Skuteczne i efektywne pozycjonowanie stron wymaga regularnych, comiesięcznych wydatków agencji.

Przykładowe koszty firmy pozycjonerskiej:

  • Zatrudnienie specjalisty SEO oraz Accounta do kontaktu z właścicielem strony pozycjonowanej.
  • Utrzymanie zaplecza pozycjonerskiego.
  • Opłacenie narzędzi SEO dostępnych w wersji PREMIUM.
  • Rozliczenia copywriterów i koszty poniesione na tworzenie treści pod pozycjonowanie.
  • Pozyskiwanie linków do pozycjonowanych stron.