Long tail – skuteczne pozycjonowanie strony przez długi ogon
W czasach wzrastającej konkurencji i dynamicznych zmian w algorytmie wyszukiwarki Google rosną koszty pozycjonowania stron www. Skuteczne pozycjonowanie słów kluczowych, szczególnie tych ogólnych, jednowyrazowych wymaga dużych środków finansowych i długiego oczekiwania na efekty w postaci ruchu z wyników organicznych. Istnieje skuteczna technika SEO, gdzie strategię pozycjonowania wyznaczają frazy long tail, czyli słowa pochodzące z długiego ogona. Jeżeli posiadasz własną stronę firmową lub prowadzisz sklep internetowy, to zapraszam do lektury. Nagrałem wideo poradniki, dzięki którym nauczysz się tworzyć długie ogony w treści artykułów i pozyskiwać dosyć szybko konwertujący ruch na stronie.
Co to jest long tail?
Long tail to właśnie długi ogon, który umożliwia pozycjonowanie fraz kluczowych złożonych z wielu wyrazów. W długim ogonie zawarta jest główna, najtrudniejsza fraza kluczowa oraz dodatkowe wyrazy definiujące precyzyjniej intencje użytkownika.
Fraza ogólna:
- buty damskie
Przykładowe frazy long tail:
- buty damskie nike
- opinie buty damskie nike
- czerwone buty damskie adidas
- nowoczesne buty damskie sportowe
- markowe buty nike damskie rozmiar 38
- gdzie można kupić tanie buty damskie przez internet
- tysiące innych wyrazów, które rozwijają frazę buty damskie
Technika SEO wykorzystująca long tail nazywana jest pozycjonowaniem szerokim.
Zastanów się, który rodzaj fraz lepiej i szybciej konwertuje ruch oraz zwiększa prawdopodobieństwo pozyskania nowych Klientów?
Fraza ogólna, czy fraza long tail?
Wydawać by się mogło, że frazy ogólne, jedno lub dwuwyrazowe są najlepszą gwarancją konwersji. Badania w świecie SEO pokazują, że takie podejście traci na wartości na korzyść long tail.
Internauci wpisując rozbudowane hasła do wyszukiwarki oczekują błyskawicznej odpowiedzi w postaci wyników wysokiej jakości. Wyszukiwarka Google próbuje podążać z duchem czasu, udostępniając wyszukiwarkę głosową. Inżynierowie Google na podstawie miliardów zapytań, szczególnie long tail dopracowują algorytm, który coraz lepiej interpretuje synonimy i konteksty wyrażeń z długiego ogona.
Dłuższe wyrażenia zawierające nurtujące pytania, czy konkretne nazwy produktów oznaczają, że ludzie poszukują rozwiązania problemów, zanim dokonają jakiejkolwiek konwersji.
Frazy z długiego ogona lepiej i szybciej konwertują ruch. Jedno zapytanie long tail jest nośnikiem niewielkiego potencjału ruchu, jednak istnieje duże prawdopodobieństwo pozyskania konwersji i realizacji określonych celów biznesowych.
Im dłuższa fraza, tym long tail cechuje się mniejszą konkurencją. Zatem niewielkim kosztem możesz pozycjonować setki, a nawet tysiące słów kluczowych z długiego ogona.
Promocja słów z długiego ogona przez Direct Answer
Ludzie definiując złożone wyrażenia w wyszukiwarce oczekują szybkich odpowiedzi dobrze dopasowanych do swoich zapytań. Google wdrożył funkcjonalność Direct Answer, czyli funkcję udzielania błyskawicznych odpowiedzi na zapytania Internautów bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.
Odpowiednia rozbudowa strony i właściwa konstrukcja artykułu pod słowa z długiego ogona pomoże skuteczniej promować Twój serwis w wyszukiwarce Google.
Przykład zapytania z długiego ogona z Direct Answer
Jak znaleźć frazy long tail w biznesie lokalnym?
Za chwilę dowiesz się, jak krok po kroku szukać słowa kluczowe począwszy do fraz ogólnych pod długi ogon.
Zobacz wideo poradnik.
W poradniku pokazujemy, jak krok po kroku znaleźć słowa z długim ogonem dla Klienta lokalnego, producenta mebli warsztatowych – http://raconstruction.pl
Zobacz wideo poradnik
Jak szukać długiego ogona do cenników usług?
Jak szukać długiego ogona z narzędziem KeywordTool.io?
Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik „Jak szukać fraz long tail” okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.