Słowa kluczowe i ich wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google
Chcesz uzyskać realne korzyści finansowe z pozycjonowania stron www? Musisz strategicznie podejść do swojego biznesu i wytyczyć konkretne cele biznesowe dla swojej firmy. Tak powstaje strategia pozycjonowania, gdzie oczekiwania biznesowe można opisać przez frazy kluczowe mające potencjał do budowania ruchu na stronie.
Tak powstaje mapa myśli oparta na przemyślanej koncepcji, gdzie słowa kluczowe wyznaczają kierunek optymalizacji i pozycjonowania stron lokalnych przedsiębiorców, czy sklepów internetowych.
Dobre słowo kluczem zysków z SEO
Jak znaleźć najlepsze słowa kluczowe dające profity i nowe kontakty biznesowe? W zależności od tego, czy będziesz pozycjonował lokalną stronę firmową, czy e-sklep przed wyszukiwaniem fraz kluczowych najlepszym rozwiązaniem jest kontakt z właścicielem serwisu. Dobry specjalista SEO jest fachowcem od pozycjonowania i na pewno nie jest ekspertem w każdej niszy.
Rozmowa z właścicielem pozwala przeanalizować biznes od środka, poznać specjalistyczne pojęcia opisujące niszę, a także historię serwisu. W pozycjonowaniu szalenie ważną kwestią jest współpraca na linii: Klient – Specjalista SEO.
Czy może sam pozycjonujesz stronę internetową? Zakładam, że masz wyznaczone cele biznesowe i znasz dobrze swoją niszę, a także konkurencję. Dokładne poznanie biznesu, niszy i konkurencji umożliwia dobranie najlepszych słów kluczowych, a także fraz wyznaczających długi ogon (słowa 3 – 6 wyrazowe).
Lokalizacja gwarantem dobrego researchu fraz
Istotną kwestią podczas szukania fraz z potencjałem budowania ruchu na stronie jest lokalizacja biznesu, która wyznacza kierunek poszukiwań najlepszych słów kluczowych.
Gdzie jest obszar działania biznesu? W małym mieście? W Warszawie? W promieniu 40 km od Zakopanego? Czy może na całą Polskę, Europę lub inny kontynent?
Niestety wiele osób przepala swoje pieniądze na promocje fraz kluczowych, które maksymalnie obniżają konwersję pozyskania Klienta z powodu zapomnienia (niewiedzy) na temat lokalizacji.
Warto się kierować zasadą: Gdzie Twój biznes, tam Twój Klient.
Jak dobierać słowa kluczowe dla lokalnych stron www?
Robienie keyword researchu dla strony lokalnej jest dużo trudniejsze, ponieważ frazy lokalne są mniej wyszukiwane przez ludzi. Do pozycjonowania poszukujemy słów, które niosą potencjał ruchu. W niektórych biznesach znalezienie kluczowych fraz z potencjałem dużego ruchu lokalnego graniczy z cudem. Na szczęście istnieją pomocne narzędzia SEO do wyszukiwania słów kluczowych.
Główne frazy lokalne z największym potencjałem ruchu.
W trakcie szukania fraz dla lokalnych stron internetowych w wielu branżach istnieją zaledwie dwa lub trzy słowa kluczowe z największym potencjałem do budowania ruchu. Poniższe frazy powinny wyznaczać strategię pozycjonowania strony masażysty w Poznaniu.
Lokalne frazy z długiego ogona nawiązujące do głównych fraz.
Mając główne słowa kluczowe wyznaczające kierunek optymalizacji i pozycjonowania strony, należy pomyśleć także o frazach long tail i wykorzystać długi ogon w SEO. Nazywa się to fachowo pozycjonowaniem szerokim.
Niektóre branże są totalnie zabetonowane i szkoda marnować funduszy. W takich przypadkach uruchomienie bloga, poradnika i rozbudowa treści strony pod długi ogon może skierować wartościowy ruch na stronę z wyszukiwarki Google i dodatkowo zwiększyć widoczność najtrudniejszych fraz kluczowych wybranych do pozycjonowania.
Podczas wyszukiwania lokalnych słów kluczowych z długiego ogona warto stosować przymiotniki, typu: najlepszy …, dobry…, profesjonalny… oraz szukać fraz lokalnych z uwzględnieniem płci. Przy okazji powstaje mieszanka długoogonowych fraz nawiązująca do głównych słów kluczowych wybranych do pozycjonowania.
Lokalne słowa związane z rodzajami wykonywanych usług.
Frazy kluczowe powiązane z rodzajami wykonywanych usług lokalnych niosą potężną porcję potencjalnego ruchu na stronie internetowej. Podczas wyszukiwania tego typu fraz warto podpatrzeć co robi konkurencja? Być może jakaś usługa została pominięta na stronie? Czasami warto pomyśleć o uruchomieniu nowej oferty.
Dobre i tanie frazy kluczowe
Zarówno w biznesie lokalnym, jak i globalnym ludzie poszukują dobrych i tanich fachowców. Niestety także w branży SEO. Warto poszukać fraz kluczowych związanych z cenami usług. Pomyśl o uruchomieniu promocji na swojej stronie, okresowych rabatach. Z pewnością wzmocni to długi ogon.
Znani specjaliści po fachu są wyszukiwani także po imieniu i nazwisku. Warto o tym pamiętać podczas tworzenia researchu fraz.
Jak dobierać słowa kluczowe dla sklepów internetowych?
Dobieranie słów kluczowych dla sklepów działających w internecie jest dużo prostsze, bo znajdziesz dużo więcej fraz z potencjałem budowania ruchu na stronie niż w przypadku strony lokalnej.
Główne frazy kluczowe dla sklepu internetowego.
Najważniejsze słowa kluczowe opisujące tematykę sklepu będą wyznaczały trzon optymalizacji i wyznaczały główną koncepcję pozycjonowania serwisu. Jak można dobierać frazy kluczowe dla sklepu obuwniczego?
Frazy dla sklepu związane z markami
W trakcie wyszukiwania słów warto pomyśleć o wyszukiwaniu fraz dla producentów konkretnych produktów. Podczas keyword researchu najlepszych słów nie zapomnij o frazach long tail dla marki oferowanych produktów. Pamiętaj o przymiotnikach, które są używane przez ludzi do wyszukiwania produktów w sklepach internetowych.
Magiczne przymiotniki wyznaczające długi ogon fraz kluczowych w sklepie: tanie, najtańsze, markowe, modne, oryginalne, najlepsze, nowoczesne, stylowe, ekskluzywne, eleganckie, dobre, oryginalne.
Kluczowe frazy z potencjałem ruchu z podziałem na markę i płeć.
Struktura sklepu internetowego w wielu przypadkach powinna przypominać wygląd drzewa z podziałem na marki produktów i na płeć. Ludzie wyszukują produkty w wyszukiwarce według płci.
Frazy dla sklepu z uwzględnieniem kolorystyki produktów.
Budowanie długiego ogona w sklepie pozwala zwiększyć widoczność sklepu na setki, a nawet tysiące fraz kluczowych z potencjałem ruchu. Warto pomyśleć nad wyszukiwaniem fraz kluczowych związanych z kolorystyką oferowanych produktów w sklepie. Tak właśnie zwiększa się ruch w sklepie internetowym poprzez wyszukiwanie i optymalizację fraz niszowych.
Słowa kluczowe w sklepie powiązane z opiniami.
Warto rozważać możliwość rozbudowy sklepu pod długi ogon. Wdrożenie do każdej marki produktów sekcji z opiniami pozwala zwiększyć pozycje kolejnych fraz niszowych w wyszukiwarce. Ludzie przed zakupem produktu w internecie poszukują opinii o sklepie i produkcie.
Frazy związane z promocjami, wyprzedażami i rabatami w sklepie.
Znam wiele osób, które robią naprawdę dobre i tanie zakupy korzystając z promocji i wyprzedaży produktów w sklepach online. Kolejny long tail. Oczywiście do zgarnięcia kolejna porcja nowych Klientów z darmowych wyników organicznych.
W trakcie robienia keyword researchu warto korzystać z synonimów słów kluczowych, np.:
- buty – synonim obuwie
- sklep internetowy – synonim sklep online
- wczasy – synonim wypoczynek
- samochody – synonim auto, pojazdy
- motory – synonim skutery
Analiza konkurencji w Senuto
Szczegółowa analiza konkurencji powinna być przeprowadzona już na wstępie prac pozycjonerskich. Dzięki temu możesz wychwycić nie tylko frazy kluczowe, ale poznać unikalność oferty biznesowej każdego konkurenta. Wysokie pozycje słowa kluczowego to nie wszystko, aby uzyskać atrakcyjne zyski z pozycjonowania.
Należy poznać słabe i mocne strony konkurencji. Wykorzystać newsletter, wspomniane promocje, rabaty i wyprzedaże. Pomyśleć nad uruchomieniem tańszych produktów. Zastanowić się nad systematyczną rozbudową treści strony i wpisów na blogu.
Chcesz wiedzieć na jakie frazy rankuje konkurencja? Skorzystaj z narzędzia Senuto, które jest darmowe do przetestowania przez 14 dni od dnia rejestracji.
Gdzie szukać słów kluczowych z potencjałem ruchu?
Z pomocą przychodzą narzędzia SEO do znajdowania najlepszych fraz. Gdzie jeszcze znajdziesz dobre frazy do pozycjonowania?
Pozycjonowana strona www – najczęściej to wielka kopalnia słów kluczowych. Przejrzyj dokładnie najważniejsze podstrony oferty serwisu, przeczytaj teksty na stronie, spisz kategorie sklepu internetowego, pojęcia i wyrazy na stronie, które mogą być wyszukiwane przez ludzi.
Wyszukiwarka Google – wpisując słowo kluczowe do wyszukiwarki, Google automatycznie podpowiada frazy tematycznie powiązane z szukanym słowem. Spisz frazy do notatnika włącznie z długim ogonem. Część z tych słów może mieć duży potencjał do budowania ruchu na stronie.
Google Planner Keyword – darmowe narzędzie Google. Wystarczy, że założysz konto pocztowe na Gmailu i możesz korzystać z planera słow kluczowych całkowicie za free. Narzędzie pokazuje ile razy dana fraza kluczowa została wpisana w miesiącu do wyszukiwarki Google.
KeywordTool.io – darmowe bądź płatne narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych long tail. Narzędzie bazuje na podpowiedziach fraz kluczowych z wyszukiwarki Google, YouTube, czy Bing i działa praktycznie w trybie rzeczywistym.
Google Search Console – darmowe narzędzie Google, które jest rekomendowane dla wszystkich właścicieli stron internetowych. Po zainstalowaniu narzędzia otrzymujesz panel od Google, gdzie możesz skorzystać z analityki wyszukiwania. Analityka pokazuje frazy kluczowe na które strona jest widoczna w wyszukiwarce, liczbę wyświetleń snippetu w wynikach wyszukiwania, CTR (procent klikalności snippetu w wyszukiwarce) i sprawdzanie średniej pozycji fraz kluczowych serwisu w wyszukiwarce.
Szukasz profesjonalnie dobranych fraz kluczowych do Twojej niszy?
Chcesz nawiązać współpracę z Agencją Projekt Marketing?
Zadzwoń do nas i porozmawiajmy o Twoim biznesie.
Telefon: 570 664 431