2017-12-27 Pozycjonowanie 0 Opinie
ile kosztuje seo e-commerce

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego w Google?

Zadziwiające jest to, jak wielu początkujących właścicieli sklepów internetowych przy doborze firmy pozycjonerskiej kieruje się wyłącznie ceną usług SEO. Mogę powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że tanie pozycjonowanie sklepów powoli przestaje istnieć. Co więcej… SEO będzie coraz droższe, ponieważ wzrasta ilość e-commerców, natomiast na pierwszej stronie w Google pozostaje niezmiennie tylko 10 pozycji organicznych… W trakcie robienia wyceny kampanii SEO wielu klientów zadaje mi pytanie, dlaczego pozycjonowanie w naszej firmie jest takie drogie? Przecież kilka minut temu konkurencyjna firma pozycjonerska podesłała w cenniku kwotę 200 zł comiesięcznego abonamentu, a Projekt Marketing wycenił SEO dla tego samego sklepu na kwotę 1400 zł comiesięcznego abonamentu. No i okazało się, że wyceniłem kampanię 7 razy drożej od konkurencji. Jak to możliwe? Zapraszam do lektury, w jaki sposób firma powinna zrobić dobrą wycenę usług SEO. Oczywiście jest to moja osobista opinia z którą nie musisz się zgadzać.

Jaka jest optymalna cena pozycjonowania sklepu online?

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ POZYCJONOWANIA

Optymalny koszt pozycjonowania sklepu internetowego wynosi co najmniej tyle, ile środków na pozycjonowanie przeznacza konkurencja w Twojej branży. I tak będziesz mieć pod górkę, bo skoro wpisałeś do Google zapytanie ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, to najprawdopodobniej właśnie wystartowałeś z nowym e-sklepem. A to oznacza, że nowo założony sklep musi się wiele natrudzić, aby wypracować rozwój firmy i zyski.

Zakładając, że nie jesteś producentem, ale jednym z wielu małych sklepów internetowych będziesz musiał poświęcić wiele nakładów finansowych, aby wypracować autorytet w oczach Google i zbudować przewagę nad konkurencją w swojej branży.

To jest ostatni dzwonek, aby wypłynąć na głębokie wody i zmierzyć się z dużymi firmami, które przypominają korporacje, zatrudniają wielu pracowników, mierzą lejki zakupowe i optymalizują ścieżki zakupowe na zasadzie różnego rodzaju testów.

Planując swój biznes długofalowo niestety, ale trzeba zacisnąć pasa i wyłożyć pieniądze na stół, ponieważ za kilka lat uświadomiona konkurencja utrzyma swoje pozycje w TOP10. A do tego pojawią się nowe e-sklepy, które nie poskąpią pieniędzy w marketing słów kluczowych… I nagle może się okazać, że brakuje miejsca dla Twojego sklepu na 1 stronie w Google, bo przyciąłeś budżety na SEO. I wtedy może być już za późno, aby płakać nad rozlanym mlekiem i spadkami w SERP.

Dla ścisłości… Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych za 200 zł w comiesięcznym abonamencie jest kłamstwem i wyrzucaniem pieniędzy w błoto… Zastanów się i pomyśl logicznie…

Co może zrobić agencja SEO za 200 zł? Ile czasu mógłby poświęcić specjalista SEO, aby za 200 zł wypracować wzrosty organiczne dla Twojego sklepu podczas, gdy 10 konkurencyjnych stron oblegających pozycje TOP10 przeznacza na pozycjonowanie 1000 zł / miesięcznie? Zakładając, że wiedza i doświadczenie specjalistów SEO są bardzo zbliżone – klient płacący 200 zł najprawdopodobniej nigdy nie zdobędzie pierwszej strony w Google.

Co wolisz? Wyrzucić pieniądze w błoto czy zainwestować w pozycjonowanie szerokie i zdobywać więcej klientów z kanału organicznego?

Cennik pozycjonowania sklepów już uniwersalną manipulacją klientów

Poszukując wyceny z zakresu pozycjonowania swojego sklepu w Google nie możesz sugerować się cennikami tabelarycznymi na stronach agencji. Może i sposób prezentacji tych cenników jest czytelny i zrozumiały, jednak dobra wycena usług SEO powinna bazować na analizie konkurencji oraz oszacowaniu, ile konkurencja inwestuje pieniędzy w szeroko rozumiany marketing.

Pozycjonowanie strony w Google to nie tylko optymalizacja i link building, jak było kiedyś. Pozycjonowanie w dzisiejszych czasach zależy od działań PR, CM, UX, SM, SEO.

przyszłość SEO

Kwoty podane w tabelarycznych cennikach pozycjonowania stron nie mogą odzwierciedlać Twojej branży, ponieważ ceny usług SEO w agencjach zależą od:

  • Budżetu konkurencji – trzeba oszacować, ile pieniędzy konkurencja inwestuje w pozycjonowanie i szeroko pojęty marketing.
  • Wieku sklepu – im młodszy sklep, tym trudniej pozycjonować skutecznie mocno konkurencyjne frazy.
  • Historii sklepu – domeny, które doświadczyły kary od Google za spam wymagają większych nakładów finansowych.
  • Ilości słów kluczowych – w przypadku sklepu idealnym rozwiązaniem jest pozycjonowanie szerokie całego sklepu bez limitu fraz kluczowych.
  • Budowa struktury sklepu – im lepsza struktura, tym mniej pracy związanej z optymalizacją sklepu, więc koszt SEO sklepu powinien być mniejszy.
  • Nasycenie treści – brak tekstów SEO, to dodatkowe koszty pozycjonowania sklepu.
  • Okres umowy pozycjonowania sklepu – im dłuższa umowa, tym ceny pozycjonowania powinny być niższe.
  • Popularność agencji SEO – im popularniejsza agencja, tym większe biuro, tym więcej środków inwestuje w reklamę i marketing, zatem koszty pozycjonowania sklepów będą wyższe.
  • Wielkości i jakości zaplecza SEO – im więcej domen zapleczowych wspierających domenę pozycjonowaną, tym większe koszty utrzymania zaplecza, a zarazem wzrastają koszty kampanii SEO dla sklepu.

Ile konkurencja pompuje w SEO? Cena pozycjonowania sklepów!

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ POZYCJONOWANIA

Paradoksalnie cena pozycjonowania sklepu nie zależy tak bardzo od popularności i marży agencji (mam tutaj na myśli uczciwe firmy pozycjonerskie) czy zaplecza SEO, ale właśnie od środków finansowych jakie pompuje konkurencja w szerzej rozumiane pozycjonowanie i marketing.

Firma pozycjonerska przy robieniu wyceny usługi SEO powinna sprawdzić, ile pieniędzy w marketing słów kluczowych przeznacza konkurencja na wypozycjonowanie najważniejszych słów kluczowych.

Zakładając, że chcesz pozycjonować określone hasło bądź wybrane słowa kluczowe, wówczas trzeba oszacować koszty, jakie pompuje konkurencja w wypozycjonowanie tych fraz.

Przyjmując, że konkurent w TOP10 posiada wypozycjonowane hasło „buty nike”… oraz w każdym miesiącu inwestuje w 4 artykuły sponsorowane i 20 postów na forach, wówczas doświadczony specjalista może policzyć, ile kosztuje szacunkowy koszt wypozycjonowania zaledwie jednego słowa kluczowego.

W przypadku pozycjonowania nielimitowanej ilości słów kluczowych, którą polecam dla większości właścicieli sklepów internetowych, wówczas trzeba oszacować przybliżone koszty jakie inwestuje konkurencja w marketing słów kluczowych, dystrybucję treści, link building czy inne działania marketingowe.

Wówczas cena pozycjonowania sklepu będzie silnie uzależniona od tempa rozwoju konkurencji. Przy założeniu, że startujesz z nowym sklepem koszty pozycjonowania powinny być jeszcze wyższe, ponieważ według badań Ahrefs nowo założone domeny internetowe mają problemy z efektywnym pozycjonowaniem konkurencyjnych fraz kluczowych TOP10.

Zatem oprócz inwestycji w marketing potrzeba jeszcze cierpliwości i dobrej agencji SEO, aby koszty zainwestowane w pozycjonowanie przyniosły ruch, klientów i transakcje zakupowe.

Cenniki usług SEO dla sklepów to mrzonka

Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny cennik pozycjonowania sklepów internetowych w wyszukiwarce Google. Wszystko zależy od branży i wielkości inwestycji konkurencji w działania SEO.

Dysponując budżetem 1000 zł – czym innym jest nakład tej inwestycji w pozycjonowanie sklepu kosmetycznego, a czym innym jest inwestycja tych pieniędzy w pozycjonowanie sklepu sprzedającego wtyczkę do płatności WordPress, gdzie istnieje zaledwie kilku konkurentów na rynku i nisza jest bardzo wąska.

Upraszczając… Co można zrobić z 1000 zł miesięcznie w branży kosmetycznej z zakresu pozycjonowania sklepu?

I zakładając, że SEO będziesz robić samodzielnie… Bez pomocy agencji SEO, bo uważasz, że niewiele Ci pomagali w przeszłości…

  • Inwestycja w unikalne opisy 60 produktów – około 700 zł / miesięcznie.
  • Inwestycja w 1 artykuł sponsorowany z linkiem dofollow – około 100-300 zł / miesięcznie.

A teraz wyobraź sobie, że inne sklepy kosmetyczne inwestują po 2000 zł na same tylko unikalne teksty SEO opublikowane na produktach… Jak zatem można przygotować uniwersalny cennik pozycjonowania sklepu?

Z kolei nie chodzi o to, abyś wziął teraz kredyt na pozycjonowanie swojego sklepu z oprocentowaniem 30%. Musisz wiedzieć, że w pozycjonowaniu pewnych działań i kosztów nie sposób pominąć. A takimi działaniami jest chociażby link building – paliwo do pozycjonowania słów kluczowych w wyszukiwarce.

Przykładowo.

Koszt zaplanowania artykułu sponsorowanego, wyszukanie słów kluczowych pod artykuł, zlecenie i publikacja artykułu, który promuje Twój sklep z linkiem dofollow na wartościowym portalu kosztuje około 300 zł.

I takich rzeczy przeskoczyć się nie da, jeżeli chcemy uzyskać efekty z pozycjonowania e-commerce i przeskoczyć konkurencję, która inwestuje 2000 zł w artykuły sponsorowane. A Ty chciałbyś wypozycjonować to samo zapytanie z budżetem 4-krotnie mniejszym.

To jak walka Dawida z Goliatem… Dawid wygrał, ponieważ był sprytniejszy… Natomiast w branży e-commerce spryt może okazać się niewystarczający na branżę cechującą się wysoką konkurencyjnością, a taką niewątpliwie jest branża kosmetyczna czy meblarska.

I zapamiętaj… Nie chodzi mi tutaj, aby rozpisywać się na temat marż firm pozycjonerskich i kompetencji pracowników zatrudnionych w działach SEO.

Chodzi mi o to, że zatrudnienie nawet najlepszego specjalisty SEO na polskim rynku z 4-krotnie mniejszym budżetem i tak może okazać się niewystarczające na dowiezienie oczekiwanych pozycji i ruchu, który konwertuje klientów. Z pustego i Salomon nie naleje.

Chciałbym, abyś też wiedział, że budżet rzędu 400-600 zł okaże się niewystarczający dla większości sklepów internetowych.

Założyłem nowy sklep i nie mam dużo pieniędzy na SEO

Każdy przedsiębiorca kiedyś zakładał firmę i doskonale wie, że początki w biznesie zazwyczaj bywają trudne. Już samo założenie sklepu to wydatek zazwyczaj liczony w kilku tysiącach złotych, a teraz po przeczytaniu tego artykułu możesz sądzić, że kilka tysięcy złotych miesięcznie masz przeznaczać w marketing i pozycjonowanie.

Oczywiście tak by było najlepiej, jednak nie każdy może sobie pozwolić na takie comiesięczne wydatki.

Zakładając, że rozpoczniesz współpracę z agencją SEO…

Według mojej opinii najlepszym rozwiązaniem jest zaplanowanie budżetu na 12 miesięcy, który możesz zainwestować w pozycjonowanie swojego sklepu. Zakładając, że będzie to koszt 700 zł, wówczas dobrym rozwiązaniem jest comiesięczny abonament rozpisany w zakres usług SEO plus prowizja dla firmy pozycjonerskiej za wypozycjonowanie fraz kluczowych TOP10.

Z doświadczenia wiem, że bonusy działają motywująco na firmy pozycjonerskie, gdzie miałem zaszczyt pracować i zdobywać wiedzę.

Dużym problemem właścicieli sklepów jest przeszacowanie budżetu, to znaczy… Podpisałeś umowę pozycjonowania na 1 rok, a po 3 miesiącach wypowiedziałeś umowę, ponieważ nie uzyskałeś efektów…

I nie masz środków finansowych na opłacanie trwającej kampanii SEO. Musisz liczyć się z tym, że agencja może odpiąć linki przychodzące do Twojego sklepu, które pozycjonują słowa kluczowe… Tempo rozwoju i rozbudowy sklepu zostanie nagle zahamowane, co najprawdopodobniej odbije się wielką czkawką teraz i w przyszłości…

Sklepy, które nagle tracą linki i przestają się rozwijać mogą ucierpieć na przyszłość pod kątem widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że każdego dnia budowania jest historia domeny w oczach wyszukiwarki Google i bardzo ważna jest naturalność działań on-site i off-site. Nawet, jeżeli Twój sklep nie otrzyma kary od Google, to wiedz, że istnieją niewidzialne flagi w algorytmie, które mogą obniżyć pozycje Twojego sklepu.

Przerywanie działań w trakcie trwającej kampanii SEO, to jak wrzucenie biegu wstecznego podczas jazdy samochodem do przodu.

Pozycjonowanie sklepu: samodzielnie czy z agencją SEO?

Nie będę Cie przekonywał, która opcja jest lepsza. Wszystko zależy od Twojej wiedzy i doświadczenia. SEO można się nauczyć, podobnie jak każdego innego zawodu. Według mojej opinii dobrym specjalistą można być tylko w jednej dziedzinie. Albo będziesz dobrym handlowcem albo dobrym specjalistą SEO.

Wyznaję zasadę, że specjalista od wszystkiego – to specjalista od niczego.

Pamietaj, że pozycjonowanie sklepów to nie tylko optymalizacja, linkowanie, pisanie treści, ale przede wszystkim doświadczenie, umiejętności techniczne, analiza działań i strategia budowania ruchu, która konwertuje klientów z organicznych wyników wyszukiwarki Google.

Nabycie tych wszystkich umiejętności jest bardzo cenne w dzisiejszych czasach, gdzie konkurencja mnoży się jak nigdy dotąd.

Zainwestuj w pozycjonowanie swojego sklepu, ponieważ za kilka lat może być już za późno. Cena pozycjonowania sklepów w przyszłości będzie jeszcze wyższa, ponieważ zwiększy się konkurencja, a zarazem konkurencyjność fraz. Dzisiaj jest idealny moment, aby zrobić dobre SEO e-commerce w przystępnej cenie. Więc na co czekasz?

Na zakończenie poznaj wstępny cennik pozycjonowania stron, który bardziej prezentuje od jakich kwot rozpoczynamy współpracę z klientami w Projekt Marketing.

Zadzwoń po wycenę usług SEO dla swojego sklepu.

Telefon: 570 664 431.

Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik o wycenie pozycjonowania sklepów internetowych okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego w Google?
5 (100%) 2 votes

Unikalne artykuły o MARKETINGU I SEO Prosto na Twój najlepszy adres e-mail.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close