2017-08-03 Marketing internetowy 1 Opinie
youtube - przewodnik z poradami po yt

Poradnik YouTube – jak promować markę, pozycjonować filmy i zarabiać na YT?

W dzisiejszym artykule chciałbym zaprezentować poradnik YouTube. Serwis ten jest użyteczną platformą do wideo marketingu. Przygotowałem ciekawe przewodniki po serwisie YT, które zawierają proste instrukcje. Zobaczysz, jak krok po kroku założyć własny kanał firmowy. Nauczysz się optymalizować kanał i każdy film publikowany na tej platformie. Dowiesz się, jak skutecznie pozycjonować wideo na YouTube i pokażę Ci jak włączyć zarabianie na reklamach emitowanych w tym medium społecznościowym. Czy każdy może zarabiać na YT? Jakie nowe warunki dają przepustkę do generowania przychodu? Zapraszam do lektury.

Definiując, czym jest YouTube?

YouTube – darmowa platforma Google do wideo marketingu, która udostępnia program zarabiania na autorskich materiałach wideo zgodnych z regulaminem serwisu. YouTube daje możliwość przesyłania oraz odtwarzania filmów, które można polubić, udostępnić i skomentować. Serwis umożliwia stworzenie kanału YT, który jest jednocześnie wizytówką YouTubera.

Dlaczego warto założyć kanał na YouTube i publikować wideo?

Czy wideo marketing ma sens? W jakim celu tracić czas na tworzenie autorskich filmów publikowanych w serwisie YouTube?

Istnieje co najmniej kilka najważniejszych powodów:

  • Kanał dotarcia do potencjalnych klientów wspomagający konwersje.
  • Zwiększenie widoczności marki i rozpoznawalności brandu.
  • Edukacja użytkowników i budowanie wizerunku eksperta.
  • Darmowy i nieograniczony zasięg organiczny na różne słowa kluczowe.
  • Dodatkowa ekspozycja reklamy w wyszukiwarce Google i YouTube.
  • Zarabianie na autorskich filmach.
  • Źródło ruchu umożliwiające przeniesienie użytkowników z YouTube na stronę www oraz profile social media.
  • Pozycjonowanie stron poprzez linki nofollow różnicujące profil linków przychodzących do strony.

Zobacz wideo poradnik

Najważniejsze powody, dla których warto założyć kanał YT i tworzyć wideo.

Jak założyć kanał na YouTube?

Zakładanie kanału YT jest darmowe, proste i szybkie. Warunkiem założenia kanału YouTube jest utworzenie konta Google. Platforma umożliwia stworzenie kanału firmowego lub prywatnego.

Zobacz wideo poradnik

Jak krok po kroku założyć własny kanał YouTube?

Wgrywanie, optymalizacja i pozycjonowanie filmów na YouTube

Materiał wideo publikowany w serwisie YT jest świetną ekspozycją reklamową, która może się wyświetlać z poziomu wyszukiwarki Googe i wyszukiwarki YouTube.

Dobra optymalizacja strony internetowej pod SEO umożliwia skuteczne pozycjonowanie stron. Poprawna optymalizacja kanału YouTube oraz każdego filmu publikowanego w tym serwisie umożliwia skuteczne pozycjonowanie wideo w wyszukiwarkach Google i YouTube.

Pozycjonowanie wideo pozwala zwiększyć popularność filmu, która ma przełożenie na większą ilość wyświetleń, polubień, komentarzy, czy udostępnień. Przytoczone reakcje użytkowników z pewnością zostaną dostrzeżone przez algorytmy Google, efektem czego popularność filmu wzrośnie.

Każde wideo publikowane w serwisie YouTube powinno być dobrze zoptymalizowane pod Google. Według mojej opinii optymalizacja wideo rozpoczyna się już na etapie nazewnictwa pliku wideo, a kończy na etapie wgrywania filmu. Tytuł, opis oraz tagi to kluczowe elementy podstawowej optymalizacji filmu.

pozycjonowanie wideo na youtube

Optymalizacja filmu powinna wykorzystywać słowa kluczowe, które mają potencjał budowania ruchu i popularności wideo.

Do wyszukiwania słów kluczowych możesz wykorzystać następujące narzędzia:

Osadzenie materiałów wideo na stronach internetowych, czy linkowanie do filmów z tematycznych stron pozytywnie wpływa na pozycjonowanie YT.

Weryfikacja konta na YouTube

Weryfikacja konta YT jest niezbędna, aby przesyłać na kanał filmy długometrażowe i uzyskać więcej uprawnień do konta. Do weryfikacji konta jest wykorzystywany numer telefonu właściciela kanału – w odpowiedzi Google odeśle SMS z kodem weryfikacyjnym.

Zobacz wideo poradnik

Jak zweryfikować konto na YouTube?

Optymalizacja kanału YouTube

Kanał YouTube to wizytówka, którą należy starannie zaprojektować. Logo firmy i grafika kanału YouTube to elementy wizualne, które można wykorzystać do promocji firmy. Na grafikę kanału YT należy dodać linki do strony internetowej oraz innych profili społecznościowych. Pozwoli to przenieść społeczność YouTube na inne kanały dotarcia do potencjalnych klientów. To tylko nieliczne sposoby optymalizacji kanału YT.

Zobacz wideo poradnik

Jak krok po kroku przebiega optymalizacja kanału YouTube?

Zarabianie na YouTube

Dodatkową motywacją do produkcji filmów mogą być pieniądze. YouTube umożliwia zarabianie na reklamach wyświetlanych przy filmach do których posiadasz niezbędne prawa autorskie. Filmy, które zostaną opublikowane na kanale powinny być zgodne z regulaminem.

Jednym z ważnych warunków zarabiania jest baza 10 000 wyświetleń wideo na kanale YouTube, zatem nowi użytkownicy powinni cierpliwie poczekać na generowanie przychodu i tworzyć ciekawe, angażujące filmy.

Generowanie przychodu wymaga połączenia konta YT z kontem Google AdSense.

Zobacz wideo poradnik

Jak zarabiać na YouTube?

Jak za darmo pozyskiwać klientów z branży konkurencyjnej przez YT?

Co zrobić, aby pozyskać klienta do swojego biznesu z branży cechującej się wysoką konkurencją za pośrednictwem serwisu YouTube? Jaka musi być łączna ilość wyświetleń wideo, aby pozyskiwać zapytania biznesowe? W materiale wideo podany jest przykład naszej firmy i mojej osobistej działalności, dlatego nie przyjmuj za pewnik danych prezentowanych w tym filmie odnośnie Twojej branży.

Zobacz wideo poradnik

Ile wyświetleń wideo na YouTube, aby zdobywać klientów z różnych branż?

Inne ciekawe artykuły dotyczące zarabiania na YouTube?

Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik YouTube okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.

Poradnik YouTube – jak promować markę, pozycjonować filmy i zarabiać na YT?
5 (100%) 2 votes

duplikacja treści

Unikalne artykuły o MARKETINGU I SEO Prosto na Twój najlepszy adres e-mail.

1 komentarz - Poradnik YouTube – jak promować markę, pozycjonować filmy i zarabiać na YT?

  1. Filmpoint napisał(a):

    Oooo, bardzo ciekawy wpis 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *