Answer The Public – odpowiedź na lepszy content i skuteczny marketing!
Jak zrobić dobry marketing w nowej firmie i zdobyć pierwszych klientów z wyszukiwarki Google? W jaki sposób wznieść uznaną markę na wyższy poziom i zwiększyć zyski? Odpowiedzią jest content marketing, czyli użyteczna i atrakcyjna forma treści, która jest chętnie udostępniana przez ludzi. Cytowanie angażującej treści w mediach społecznościowych, forach, czy blogach pozwala skierować ruch na stronę, który konwertuje nowych klientów. Jednak starannie przygotowany artykuł będzie nieprzeczytany, jeżeli będzie odpowiadał na pytania, o które nikt nie pyta w wyszukiwarce Google. Prawdziwą sztuką jest opracowanie treści, która trafi w potrzeby użytkowników. W dzisiejszym artykule zaprezentuję, jak wykorzystać darmowe narzędzie SEO do kampanii content marketingowych. Przygotowałem poradnik narzędzia Answer The Public, który jest sejfem pomysłów na content. Wystarczy zaledwie kilka sekund, aby odkryć pytania użytkowników wyszukiwarki Google, zaplanować działania content marketingowe lub zoptymalizować istniejące treści na stronie internetowej.
Definiując, czym jest Answer The Public?
Answer The Public – to darmowe narzędzie SEO dostępne online, które dla dowolnego zapytania prezentuje różne kombinacje słów kluczowych i formułowanych pytań w wyszukiwarce Google. Aplikacja dynamicznie generuje wizualizacje i tabele, które obrazują w jaki sposób użytkownicy pytają Google podczas poszukiwania informacji. Sugestie fraz kluczowych i pytań prezentowanych w narzędziu bazują na automatycznych podpowiedziach wyszukiwarki Google. Answer The Public może być wykorzystywany do międzynarodowego SEO jako narzędzie do wyszukiwania zapytań long tail dla różnych języków świata.
Zobacz wideo poradnik
Przewodnik z poradami po narzędziu Answer The Public.
Pozycjonowanie stron będzie skuteczne wtedy, gdy wybierzemy odpowiednie frazy kluczowe. Dla młodej domeny dobrą strategią jest pozycjonowanie szerokie na długi ogon. Wraz z siłą domeny pozycja strony w Google będzie rosła także dla fraz trudniejszych, ogólniejszych.
Automatyczne uzupełnianie słów kluczowych w Google
Wyszukiwanie słów kluczowych z długiego ogona i tematów do rozbudowy strony można realizować za pośrednictwem automatycznego uzupełniania zapytań w wyszukiwarce Google.
Ręczne wyszukiwanie słów kluczowych w wyszukiwarce jest procesem czasochłonnym i mało efektywnym, dlatego lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie potencjału narzędzia Answer The Public.
Bank pomysłów na content z Answer The Public
Czas na burzę mózgów i rozbić bank pomysłów na content, który zrobi skuteczny i efektywny marketing. W tym celu należy odwiedzić stronę – http://answerthepublic.com. Interfejs serwisu wykorzystuje język angielski, natomiast obsługa narzędzia jest prosta oraz intuicyjna.
Wystarczy wpisać słowo kluczowe w pole wyszukiwania Answer The Public i wybrać język, aby uzyskać setki użytecznych fraz do działań marketingowych w wyszukiwarce Google.
Do badań sugestii wykorzystam frazę – pozycjonowanie.
Narzędzie dokonuje błyskawicznej analizy wpisanej frazy, po czym prezentuje dynamiczne wykresy zawierające wykaz pytań, jakie zostały wpisane przez internautów do wyszukiwarki Google.
Pytania dla użytkowników pod content marketing
Answer The Public dla frazy pozycjonowanie wyświetlił 34 pytania na przejrzystej wizualizacji, którą można pobrać na dysk komputera. Część pytań można wykorzystać do stworzenia wpisów na blogu, słowników pojęć, poradników, czy sekcji FAQ. Należy mieć na uwadze, że część zapytań wpisywanych przez użytkowników wyszukiwarki jest nielogiczna, natomiast część fraz można wykorzystać do optymalizacji treści.
Lista słów kluczowych long tail
Dane prezentowane w postaci wizualizacji można wyświetlać w postaci listy fraz kluczowych, które można pobrać do pliku .csv.
Dodatkowo narzędzie prezentuje wizualizację oraz listing słów kluczowych z przyimkami, a także wykaz wszystkich zapytań w porządku alfabetycznym.
Direct Answer w kontekście Answer The Public
Direct Answer – funkcja wyszukiwarki Google wyświetlająca w SERP odpowiedzi na zadane pytanie przez użytkownika. Zawartość odpowiedzi prezentowana w wynikach wyszukiwania jest pobierana ze stron internetowych zindeksowanych przez Google. Odpowiedzi wyświetlane są na tzw. „pozycji zero” w wyszukiwarce.
Wykorzystując narzędzie Answer The Public można opracować słownik specjalistycznych pojęć i definicji na własnej stronie internetowej. Istnieje prawdopodobieństwo dodatkowej promocji serwisu na pozycji 0 w wyszukiwarce Google.
Podsumowanie
Wykorzystując Answer The Public można błyskawicznie odkryć wiele pomysłów na treść, rozbudowę bądź optymalizację (SEO) strony. Wizualizacje oraz przejrzyste listy słów kluczowych pozwalają zdobyć cenne doświadczenie do planowania kolejnych strategii content marketingowych.
Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że przewodnik z poradami po narzędziu Answer The Public okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.
Takie narzędzie w prowadzeniu bloga firmowego na pewno się bardzo przyda !
Oj tak, trzeba korzystać – póki jest za darmo 🙂
Tak, narzędzia takie jak odpowiedź publiczności naprawdę oszczędzają czas lub brakuje ci pomysłów. Lubię to narzędzie, ale w każdym razie, moim ulubionym jest https://kparser.com/answer-the-public-alternative/ – Dowiedziałem się, że jest więcej sugestii pomysłów i podoba mi się również sposób filtrowania. Co o tym myślisz?
Dzięki za linka 🙂 Potestuje w wolnej chwili 🙂
Answer The Public rzeczywiście zrobiło się bardzo popularne, jednak warto zauważyć, że jest wiele narzędzi o tożsamej funkcjonalności np. Semstorm, Search Intent UK, czy też narzędzie Ubersuggest.