2017-07-28 Marketing internetowy 2 Opinie
google trends poradnik

Google Trends – Poradnik z przydatnymi analizami

Każdy biznes można opisać za pomocą rozmaitych słów kluczowych będących nazwami ofert, usług, czy produktów. Czy wiesz, że Trendy Google umożliwiają dogłębną analizę niszy pod kątem planowania działań marketingowych? Co więcej… Narzędzie Google Trends to idealny przewodnik dla początkujących przedsiębiorców, którzy poszukują dobrych pomysłów na biznes. Trendy zapytań w Google są użyteczne pod kątem wyboru biznesu, ale również oceny sezonowości usług i produktów odnośnie sprzedaży. Każde słowo kluczowe wpisywane do wyszukiwarki Google posiada swoją unikalną sezonowość zależną od pory roku, sytuacji na rynku, czy nieprzewidzianych zdarzeń losowych. Być może jesteś właścicielem biznesu sezonowego, dlatego strategia pozyskiwania klientów z wyszukiwarki powinna być starannie dopracowana, aby odniosła sukces w miesiącach szczytu. Przewidywanie zmian zachodzących w biznesie pozwala przygotować się na lepsze i gorsze okresy panujące na rynku.

Definiując, czym jest Google Trends?

Google Trends – użyteczne narzędzie bazujące na zapytaniach, słowach kluczowych wpisywanych do wyszukiwarki Google i wyszukiwarki YouTube. Narzędzie pod kątem zapytania generuje wykresy zainteresowania w ujęciu czasowym, według kraju, podregionu, czy miasta. Trendy Google na podstawie wpisanego zapytania generują przydatne informacje do analiz biznesowych i marketingowych. Usługa umożliwia porównywanie kilku zapytań jednocześnie w czasie rzeczywistym. Narzędzie pozwala namierzyć podobne tematy i wątki zyskujące popularność w wyszukiwarce. Google Trends może spełniać rolę narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych, które można wykorzystać do kampanii SEO / SEM.

Zobacz wideo poradnik

Przewodnik po narzędziu Google Trends.


Skala względna Google Trends

Skala względna w Google Trends odnosi się do metryki zapytań, regionu, podobnych tematów i podobnych zapytań.

Wyniki prezentowane w narzędziu są prezentowane na skali względnej o zakresie 0-100, gdzie:

  • 100 – oznacza najwyższą popularność metryki.
  • 50 – popularność metryki była dwukrotnie niższa.
  • 0 – popularność metryki wynosiła mniej niż 1% najwyższej wartości.

Jak korzystać z trendów zapytań Google?

Działanie narzędzia zostanie omówione krok po kroku na przykładzie frazy kluczowej SEO.

Strona www

W pierwszej kolejności należy odwiedzić stronę – https://trends.google.com/trends/explore.

Konfiguracja Google Trends

Teraz należy wpisać wyszukiwane słowo kluczowe, wybrać kraj, zakres czasu, kategorię zainteresowania oraz wyszukiwarkę.

wpisana fraza w google trends

Zainteresowanie w ujęciu czasowym

Wykres prezentuje popularność słowa w wyszukiwarce Google za wybrany okres czasu.

zainteresowanie w ujęciu czasowym google trends

Komentarz:

  • Zainteresowanie frazą kluczową SEO jest bardzo wysokie.
  • Inwestowanie w SEO i pozycjonowanie stron może się opłacić.

Zainteresowanie według podregionu

Wykres prezentuje popularność słowa kluczowego w wybranym województwie.

Podregion – województwo

zainteresowanie według podregionu

Komentarz:

  • Największe zainteresowanie frazą SEO można zaobserwować w woj. małopolskim, dolnośląskim i wielkopolskim.

Podregion – miasto

Wykres prezentuje popularność słowa kluczowego w wybranym mieście.

zainteresowanie miasto google trends

Komentarz:

  • Największe zainteresowanie frazą SEO można zaobserwować w Gdyni, Krakowie i Wrocławiu.

Najpopularniejsze tematy

Użytkownicy wyszukujący hasło SEO szukali też podobnych wątków, które zostały przedstawione w postaci listy.

Dostępne filtry:

  • Najpopularniejsze
  • Zyskujące popularność.

podobne tematy

Komentarz:

  • Najpopularniejszym tematem obok SEO jest optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych.

Podobne zapytania

Użytkownicy wyszukujący hasło SEO szukali też dodatkowych słów kluczowych, które zostały przedstawione w postaci listy.

Dostępne filtry:

  • Najpopularniejsze.
  • Zyskujące popularność.

podobne zapytania

Komentarz:

  • Google Trends wykonał bezpłatny research fraz kluczowych nawiązujących do słowa SEO.

keyword research trendy google

Zauważ, że część zapytań prezentowanych w powyższym spisie można wykorzystać do optymalizacji strony agencji SEO. Zatem Google Trends może być także alternatywnym narzędziem SEO do wyszukiwania słów kluczowych.

Google Trends w działaniach SEO / SEM

Poznanie regionów i miast, gdzie ludzie wyszukują konkretne zapytania w wyszukiwarce Google, to ważna informacja pod kątem planowania bądź rozszerzania działań reklamowych. Wykorzystanie kampanii AdWords pozwala kierować ekspozycję reklamy na wybrane miasto i promień wokół określonej lokalizacji.

O skuteczności pozycjonowania lokalnego w wyszukiwarce Google decydują między innymi słowa kluczowe, które wyznaczają kierunek optymalizacji strony. Google Trends pozwala ocenić popularność fraz lokalnych i ogólnopolskich, z których można rozbudować długi ogon i wykorzystać do pozycjonowania szerokiego.

Google Trends w działaniach biznesowych

Trendy Google pozwalają namierzyć popularne usługi oraz produkty i wykryć biznesy, które przestają być modne.

Właściwe reakcje przedsiębiorcy na zmiany zachodzące na rynku pozwolą uruchomić innowacyjne rozwiązania w postaci usług i produktów, które będą cenione także dziś.

Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że przewodnik z poradami po narzędziu Google Trends okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.

5/5 - (1 vote)
duplikacja treści

Unikalne artykuły o MARKETINGU I SEO Prosto na Twój najlepszy adres e-mail.

Projekt Marketing potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dodania Cię do listy mailingowej.

2 komentarze - Google Trends – Poradnik z przydatnymi analizami

  1. kasia pisze:

    Często korzystam z tego narzędzia i jest bardzo pomocne. Główną zaletą jest to, że działa się na nim bardzo intuicyjnie.

    1. Paweł Duda pisze:

      Kasia, a ja muszę się przyznać bez bicia, że bardzo rzadko korzystam z Google Trends 🙂 Myślę, że poradnik okaże się przydatny dla osób, które są nastawione na korzystanie z darmowych narzędzi. Bezpłatne rozwiązania też są ok, ale dla firm zajmujących się marketingiem nieodzowne jest wsparcie płatnych narzędzi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *