2019-09-04 Pozycjonowanie 0 Opinie
tanie pozycjonowanie

Tanie pozycjonowanie stron vs SEO po kosztach. Chytry 2x traci!

Samo postawienie strony firmowej, bloga czy sklepu internetowego nie przyniesie Ci klientów i pieniędzy bez widoczności organicznej w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie stron wykonane profesjonalnie jest podstawowym działaniem, które pomoże dotrzeć do klientów z ofertą, usługą bądź produktem. Poszukując firmy pozycjonerskiej do współpracy należy pamiętać, że tanie pozycjonowanie nie oznacza robienia SEO po kosztach. Niestety wielu klientów posiada mocno okrojony budżet i szuka firm właśnie po kosztach, a najlepiej za bezcen.

Tania współpraca z agencją SEO odbywa się często w chorym związku:

  • Klient: Udaje, że inwestuje w pozycjonowanie.
  • Agencja SEO: Udaje, że pozycjonuje… a przy okazji prawdopodobnie trafiłeś na słabą firmę SEO.

Kończy się to często bardzo tragicznie. Kontakt z agencją jest coraz słabszy, comiesięczny abonament trzeba płacić, a klientów brak. Dochodzisz do wniosku, że pozycjonowanie nie działa. Nie prawda, ponieważ przez tanią usługę pozycjonowania nie osiągałeś efektów.

Zobacz wideo poradnik

Tanie pozycjonowanie stron i SEO po kosztach. [CENA] chytrości!

Czy pozycjonowanie strony powinno być tanie?

Przez telefon bardzo często słyszę tego typu stwierdzenia od potencjalnych klientów i mój komentarz:

1. Proszę Pana, dopiero wystartowałem z biznesem i nową stroną. Szukam możliwie najtańszej oferty pozycjonowania!

Komentarz: Nowa strona w pozycjonowaniu wymaga największych środków finansowych, ponieważ w większości przypadków brakuje treści, brakuje optymalizacji i brakuje linków.

2. Pozycjonujmy stronę przez pierwszy rok tanio, a jak będą efekty – to później zwiększymy środki na marketing.

Komentarz: Gdy będzie tanio, to nie będzie efektów. Nowy sklep meblowy z budżetem 700 zł netto na miesiąc nie osiągnie praktycznie żadnych efektów.

3. Za pozycjonowanie mam płacić 1000 zł / miesięcznie? Za co aż tyle?!

Komentarz: Za pracę pozycjonera i zakres prac, jakie comiesięcznie zostaną wykonane na stronie.

6 najważniejszych działań specjalisty SEO przy pozycjonowaniu stron

Czy darmowe pozycjonowanie istnieje? Czy tanie SEO jest jeszcze możliwe? Aby odpowiedzieć na to pytanie należy zastanowić się, jakie działania muszą zostać przeprowadzone na stronie pozycjonowanej (onsite) i poza stroną (ofsite).

I czy znajdziesz pozycjonera, który będzie za darmo pozycjonował Twoją stronę? Od razu zaznaczę, że według mojej opinii średnie wynagrodzenie pozycjonera, to jest przynajmniej koszt na poziomie 100 zł – 200 zł netto / 1 godzinę pracy.

W poniższym zestawieniu chciałbym przybliżyć zakres prac, jakie wykonuje specjalista SEO podczas pozycjonowania małej strony firmowej.

#1 – Cele biznesowe i strategia

Rzetelna agencja SEO przed rozpoczęciem pozycjonowania powinna w pierwszej kolejności opracować cele biznesowe i strategię pozycjonowania dostosowaną do wieku, autorytetu domeny i aktualnej widoczności sklepu.

Przykład 1: Internetowy sklep antyczny największe zyski osiąga ze sprzedaży biurek retro. Celem pozycjonowania na początku współpracy może być pozycjonowanie jednej kategorii w sklepie internetowym, co będzie skutkować zwiększeniem sprzedaży.

Przykład 2: Właściciel nowej strony firmowej oferujący usługi importu samochodów i motocykli z USA największy zysk może osiągać ze sprowadzania aut luksusowych z USA. Celem pozycjonowania na początku współpracy może być pozycjonowanie podstrony importu luksusowych samochodów z USA na długi ogon.

Przykład 3: Właściciel szkoły żeglarstwa z dobrą widocznością organiczną na start potrzebuje więcej wypełnionych formularzy rezerwacji obozów i rejsów żeglarskich. Celem pozycjonowania może być równoczesne pozycjonowanie szerokie wszystkich imprez żeglarskich, aby zwiększyć widoczność organiczną i dotrzeć do jeszcze większej ilości potencjalnych klientów.

Opracowanie strategii SEO pozycjoner może jeszcze zrobić po kosztach, jeżeli decydujesz się na długofalową współpracę z daną agencją SEO.

#2 – Audyt SEO

Audyt SEO – jest to dokument analizujący aktualną widoczność strony i możliwie wszystkie działania pozycjonujące, jakie dotychczas zostały wykonane na stronie i poza stroną. Celem audytu jest analiza aktualnej optymalizacji strony, analiza linków, wykrycie ewentualnych kar od Google i redukcja możliwie największej ilości błędów optymalizacyjnych, aby poprawić widoczność strony w wyszukiwarkach. Dobry audyt analizuje także działania największej konkurencji, które okażą się drogowskazem do realizacji celów biznesowych za pośrednictwem strony www.

Opracowanie audytu SEO kosztuje około 1500 zł lub więcej w zależności od wielkości i tematyki strony.

#3 – Słowa kluczowe

Za pomocą narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, pozycjoner dobiera odpowiednie słowa kluczowe do pozycjonowania. Nie są to przypadkowe frazy, lecz zapytania generujące klientów i realne do wypozycjonowania w danym momencie.

Wypozycjonowanie tych fraz do TOP3 pozwoli zwiększyć ruch na stronie, a także z dużym prawdopodobieństwem zrealizować założony cel na początku współpracy.

Opracowanie rzetelnej listy przynajmniej 200 fraz kluczowych do pozycjonowania to przynajmniej 4h pracy pozycjonera.

Comiesięczna analiza słów kluczowych pozwala rozszerzyć strategię pozycjonowania strony o nowe frazy, zatem dochodzą kolejne godziny pozycjonera w każdym miesiącu.

#4 – Optymalizacja i rozbudowa strony pod SEO

Pozycjoner dokonuje zmian bezpośrednio na stronie pozycjonowanej. Następują modyfikacje w kodzie źródła strony (np. meta tagi, nagłówki, atrybuty ALT przy grafikach). Dokonywane są przyspieszenia szybkości ładowania strony i ulepszenia, aby strona dobrze się wyświetlała na każdym urządzeniu desktop, tablet i mobile.

SEO copywriter przygotowuje tekst pozycjonujący z nasyceniem fraz kluczowych wybranych do kampanii SEO. Dzięki tekstom SEO pozycjoner może rozbudować stronę ofert, usług, kategorii sklepu, rozszerzyć opisy produktów czy poprowadzić specjalistycznego bloga firmowego, zwiększając ogólną widoczność strony pod frazy long tail.

Wdrożenie optymalizacji to koszt około 1000 zł lub więcej. W pierwszym lub drugim miesiącu współpracy z agencją SEO powinna zostać wdrożona generalna optymalizacja.

W kolejnych miesiącach współpracy dochodzi cykliczna optymalizacja treści i kolejne godziny pracy pozycjonera.

#5 – Pozycjonowanie strony

Działania link building poza stroną pozycjonowaną, polegające na pozyskiwaniu mocnych linków SEO do strony. Skupione głównie na linkach z portali tematycznych, blogów, lokalnych stron, stron ogłoszeniowych czy zaplecza SEO. Celem linkowania jest zwiększenie pozycji fraz kluczowych.

Ceny za 1 mocny link SEO rozpoczynają się od 100 zł lub więcej. Pozycjoner na bazie analizy konkurencji, tempa pozyskiwanych linków przez konkurencję i możliwości budżetowych klienta opracowuję strategię linkowania strony. Linkowanie strony wykonuje się cyklicznie każdego miesiąca, więc dochodzą kolejne godziny pracy pozycjonera.

#6 – Analiza SEO

Monitoring pozycji fraz kluczowych i analiza działań SEO. Celem analizy SEO jest rzetelna ocena widoczności po wdrożeniu działań optymalizacji SEO i dostarczeniu mocnych linków do strony.

Narzędzia do monitorowania pozycji oraz inne narzędzia SEO także kosztują pieniądze.

Większość działań pozycjonujących wykonuje się cyklicznie każdego miesiąca, dlatego pozycjonowanie z agencją SEO w dzisiejszych czasach jest coraz częściej rozliczane w comiesięcznym abonamencie.

Samodzielne pozycjonowanie strony będzie tańsze?

Pozycjonowanie strony samemu może być tańsze, ale nie darmowe.

Okazuje się, że wiele osób nawet do Google wpisuje hasła, typu:

  • darmowe pozycjonowanie stron
  • darmowe programy pozycjonowanie stron
  • darmowy kurs pozycjonowania stron internetowych
  • skuteczne pozycjonowanie stron za darmo

darmowe pozycjonowanie stron

Prawdopodobnie są to osoby, które poszukują wiedzy o SEO w postaci kursów i programów, aby samodzielnie wypozycjonować swoją stronę w Google. I słusznie!

Będziesz także potrzebował pieniędzy na SEO copywritera, płatne narzędzia SEO, mocne linki pozycjonujące, a w przypadku dużej konkurencji może zaistnieć potrzeba budowy własnego zaplecza SEO. Do tego wszystkiego potrzeba specjalistycznej wiedzy. W sieci znajdziesz wiele płatnych kursów SEO, darmowych poradników i materiałów wideo o pozycjonowaniu.

Wszystkiego się można nauczyć, jednak SEO wymaga też doświadczenia i nauki na własnych błędach.

Jeżeli jesteś początkujący i chciałbyś samodzielnie od zera wypozycjonować stronę firmową bądź sklep internetowy, to najpierw zbuduj sobie bloga firmowego i tam testuj działania SEO.

Pozycjonowanie bez dostatecznej wiedzy jest niebezpieczne, obarczone ryzykiem utraty widoczności organicznej, nałożenia kary ręcznej lub bana od Google. Strona zbanowana jest całkowicie wycięta z indeksu wyszukiwarki.

Zobacz wideo poradnik

Ban i filtry Google – co warto wiedzieć?

Wniosek: Samodzielne pozycjonowanie strony także nie jest darmowe, może być jednak tańsze od współpracy z agencją SEO, która pobierze marże od wykonanych usług. Pozycjonowanie samemu wymaga jednak czasu, wiedzy i bezcennego doświadczenia. 

Czarne strony taniego pozycjonowania a niebezpieczeństwa dla strony

Za tanim SEO i pozycjonowaniem idzie niska jakość, brak efektów i szkodliwość działań, których negatywne konsekwencje mogą być odczuwalne na długie lata. Brak wiedzy o prawidłach wyszukiwarek i nacisk na szybkie pozycjonowanie oparte na tanich działaniach mogą także doprowadzić do kary i bana Google.

Również firmy pozycjonerskie oferujące bardzo tanie SEO często stosują praktyki nieetyczne, które w końcowym rozrachunku spowodują w pozycjonowaniu więcej szkód niż korzyści.

W efekcie pozycjonowanie będzie Cię później drogo kosztować, ponieważ usunięcie kar od Google nie gwarantuje przywrócenia dawnej widoczności w wyszukiwarkach. W niektórych przypadkach istnieje konieczność zakładania strony na nowej domenie i budowanie marketingu w wyszukiwarkach od początku.

Wysokie ceny pozycjonowania tylko pozornie wysokie

Nie da się jednoznacznie określić stałej ceny pozycjonowania dla każdej strony, gdyż zależy to od wielu czynników. Każda strona firmowa, sklep czy blog ma inne cele biznesowe, które można określić podczas indywidualnego audytu SEO i rozmów z klientem.

Zatem nie wszystkie strony będą wymagały identycznych działań do wykonania przez specjalistę SEO.

Niektóre, szczególnie nowo powstałe strony będą wymagały większej ilości roboczogodzin pozycjonera na optymalizację kodu źródłowego strony. Optymalizacja jest podstawą skutecznego pozycjonowania. Bez optymalizacji strony maksymalizacja zysków z SEO jest niemożliwa.

Jeżeli strona będzie pusta i oparta głównie na grafikach, to trzeba będzie zatrudnić SEO copywritera do tworzenia tekstów z nasyconymi frazami kluczowymi. Copywriter wycenia usługę napisania tekstu w oparciu o ilość znaków, rodzaj tematyki tekstu oraz poziom trudność tekstu. Cena za 1 tekst to około 100 zł lub więcej.

W przypadku niektórych stron potrzeba mocnych linków SEO. Wówczas trzeba przygotować strategię link building i pozyskiwać linki przychodzące do strony, które pozwolą poprawić widoczność w wyszukiwarkach. Jeżeli chodzi o linki, to istnieje duży wachlarz cenowy. Istnieją strony zewnętrzne, skąd można pozyskać linka za darmo. Chcąc jednak zareklamować stronę na tematycznym portalu z ruchem 100 000 UU / mies. zapłacisz nawet kilka tysięcy złotych za link w artykule.

Profesjonalna oferta linkowania może oznaczać budowę zaplecza SEO, np stworzenie 5 stron internetowych, które będą generować ruch, linki do strony pozycjonowanej oraz klientów. Zapleczami SEO mogą być blogi, portale ogłoszeniowe, portale branżowe, katalogi stron, katalogi produktów, fora czy małe sklepy internetowe.

Budowa 1 strony pod zaplecze SEO wymaga zakupu domeny, serwera, grafik, szablonu, treści, optymalizacji i także linków przychodzących. Cena zbudowania jednej strony zapleczowej to koszt powyżej 1000 zł.

Zaplecze za 10 tysięcy złotych – SEO może być tańsze niż ADS

Ten katalog firmowy kosztował łącznie ponad 10 000 zł (domena, serwer, szablon, oprogramowanie katalogu, wpisy blogowe, optymalizacja, linki) – https://sprowadzanie-aut.pl/.

Po roku istnienia w sieci katalog generuje łączny ruch na poziomie 44 612 UU / mies.

statystyki za rok sprowadzanie aut

W sierpniu 2019 statystyki już na poziomie 10 000 UU miesięcznie.

statystyka miesięczna sprowadzanie aut

Statystyki zaplecza SEO z Senuto.

senuto sprowadzanie aut

Z analizy SEO wynika, że zaplecze SEO po roku istnienia w sieci generuje:

  • Frazy TOP3 w ilości 66 zapytań.
  • Frazy TOP10 w ilości 332 zapytań.
  • Frazy TOP50 w ilości ponad 2k zapytań.
  • Ekwiwalent AdWords: 1100 zł

Szacunkowa kwota, jaką należałoby miesięcznie wydać w systemie Google Ads, aby wygenerować analogiczny ruch do ruchu generowanego z działań SEO to właśnie około 1100 zł. Przy założeniu, że ruch z pozycjonowania będzie na stabilnym poziomie, budowa katalogu zwróci się w przeciągu niecałych 12 miesięcy.

Pozornie wysokie koszty budowy zaplecza SEO i pozycjonowania w wysokości 10 000 zł mogą przerażać, jednak długofalowo okazują się bardzo niskie, co wskazuje ekwiwalent AdWords w Senuto.

To właśnie w Ads płaci się Google co miesiąc pieniądze, natomiast wypracowane wysokie pozycje fraz kluczowych mogą się utrzymywać miesiącami, a nawet latami przy słabej konkurencji. Długofalowo SEO może być najtańszym źródłem ruchu na stronie pod warunkiem, że współpracujesz z profesjonalistami.

Co to znaczy tanie pozycjonowanie stron www i sklepów?

Wybierając abonament na usługi SEO dostosowane do Twoich potrzeb, otrzymujesz bezcenne wskazówki pozwalające znacząco poprawić widoczność strony i regularną pracę, jaka zostanie wykonana przez pozycjonera na stronie i poza stroną.

Pozornie SEO wydaje się drogą usługą, jednak przeliczając na ADS czy inne formy marketingu okazuje się, że pozycjonowanie jest tanie. Dzięki temu zdobywasz ruch, klientów i realizujesz cele biznesowe.

Zbyt niska cena pozycjonowania strony oznacza niską cenę usługi. Tutaj dochodzimy do sedna artykułu: klient udaje, że inwestuje w pozycjonowanie… agencja SEO udaje, że pozycjonuje. To jest właśnie robienie SEO po kosztach, za bezcen.

Pozycjonowanie jest tanie i generuje możliwie najtańszy ruch, tylko z pozoru usługa pozycjonowania może wydawać się droga… https://projektmarketing.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www/

Tanie pozycjonowanie stron vs SEO po kosztach. Chytry 2x traci!
3.67 (73.33%) 3 votes

duplikacja treści

Unikalne artykuły o MARKETINGU I SEO Prosto na Twój najlepszy adres e-mail.

Projekt Marketing potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dodania Cię do listy mailingowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *