Skuteczne pozycjonowanie stron na Joomla – Wideo poradnik dla początkujących
Tworząc wprowadzenie do poradnika chciałbym zaznaczyć, że strona świeżo po instalacji Joomli nie jest dobrze zoptymalizowana dla wyszukiwarek i robotów sieciowych. Co więcej… Istnieje wiele domyślnych ustawień, które blokują botom dostęp do indeksacji ważnych elementów strony www. W tym właśnie celu nagrałem filmy dla początkujących, aby już od początku istnienia witryny skutecznie walczyć o wysokie pozycje słów kluczowych i pozyskiwać konwertujący ruch. Zapraszam do lektury!
Instalacja Google Search Console na serwerze
Pozycjonowanie stron i budowanie strategii pozyskiwania ruchu organicznego warto rozpocząć do instalacji darmowego narzędzia Google Search Console, które służy do optymalizacji stron internetowych i monitorowania rzeczywistego stanu witryny.
Zobacz wideo poradnik
Jak zweryfikować Google Search Console na serwerze Joomla?
Zobacz kompletną instrukcję narzędzia Google Search Console.
Instalacja Google Analytics
Google Analytics to rozbudowane narzędzie służące do analizy stron. Analityka internetowa każdego dnia zyskuje na wartości, dlatego warto już teraz uruchomić narzędzie na swojej Joomli.
Zobacz wideo poradnik
Jak zainstalować Google Analytics na Joomla?
W celu instalacji narzędzia można skorzystać z wtyczki Joomla – Nice Google Analytics.
Trudniejszym sposobem instalacji jest implementacja kodu śledzenia Google Analytics w sekcji </head> aktywnego szablonu strony.
Wyszukiwanie słów kluczowych do pozycjonowania
Znalezienie odpowiednich fraz do pozycjonowania strony jest kluczem do osiągnięcia wybranych celów biznesowych. W trakcie szukania słów kluczowych warto zastanowić się, czy będziemy pozycjonować stronę lokalnie, czy globalnie?
Poniżej przedstawiam wykaz przykładowych słów kluczowych dla biura rachunkowego w Opolu, które warto wybrać do pozycjonowania biznesu lokalnego.
Przydatne poradniki:
Wdrożenie tytułów i meta description
Po znalezieniu odpowiednich słów kluczowych należy wybrać podstrony do pozycjonowania, a następnie zdefiniować tytuły i meta description. Każda podstrona serwisu powinna posiadać swój unikalny tytuł (ok. 60 znaków) i meta description (ok. 160 znaków). Jest to jeden z najważniejszych kroków, które należy wykonać w trakcie optymalizacji stron.
Zobacz wideo poradnik
Jak uruchomić unikalne tytuły i meta description na Joomla?
Jak dodać nagłówek H1 i tekst SEO na stronie głównej
Nagłówek H1 to tekstowy znacznik HTML, który powinien zawierać najważniejsze słowo kluczowe nawiązujące do tytułu podstrony. Nagłówek H1 powinien występować tylko raz na danej podstronie. Wyjątkiem od tej reguły jest technologia HTML5, która dopuszcza wykorzystanie kilku nagłówków H1 na danej podstronie serwisu.
Joomla umożliwia wdrożenie nagłówka H1 i tekstu na stronie głównej poprzez modyfikację aktywnego szablonu strony na serwerze lub z wykorzystaniem modułów dostępnych po zalogowaniu do CMS.
Zobacz wideo poradnik
Jak wdrożyć nagłówek H1, tekst SEO i uruchomić linkowanie wewnętrzne na stronie głównej w Joomla?
Uruchomienie nagłówków H1 w artykułach na blogu
Treść każdego artykułu na blogu powinien poprzedzać nagłówek H1. Na Joomli domyślnie generowany jest nagłówek H2, co z punktu widzenia SEO nie jest optymalnym rozwiązaniem. W związku z zaistniałym problemem należy dokonać modyfikacji szablonu strony internetowej.
Zobacz wideo poradnik
Jak krok po kroku zamienić nagłówek H2 w nagłówek H1 na Joomla?
Uruchomienie canonical
Kanoniczne adresy URL pozwalają uniknąć kary za podstrony zawierające powielone treści. Problem ten dotyczy stron paginowanych oraz sortowanych, ponieważ podstrony zostają zindeksowane w wyszukiwarce Google. Canonical rozwiązuje zaistniałe problemy. W efekcie pozycjonowanie strony może być jeszcze bardziej skuteczne!
Zobacz wideo poradnik
Jak wdrożyć poprawny canonical na Joomla?
Naprawa pliku robots.txt
Domyślnie plik robots.txt ma błędną regułę, która blokuje indeksowanie grafik znajdujących się w katalogu images na serwerze. Naprawa błędu pozwoli zindeksować obrazki na stronie, co w efekcie pozwoli pozyskiwać ruch z wyszukiwarki grafik.
Zobacz wideo poradnik
Jak naprawić plik robots.txt i zindeksować grafiki w serwisie?
Tworzenie mapy witryny i mapy grafik
Mapa witryny to plik zawierający wszystkie adresy URL strony www. Mapa strony umożliwia szybkie indeksowanie podstron serwisu. Warto dodać mapę witryny w narzędziu Google Search Console i odpowiednio zaktualizować plik robots.txt. W nagraniu poniżej prezentuję narzędzie do optymalizacji stron, które pozwala wygenerować mapę witryny oraz mapę grafik.
Zobacz wideo poradnik
Jak wzorowo zbudować mapę witryny na Joomla?
Linki dofollow i nofollow
Czy wiesz, że wychodzące linki doffolow przekazują moc SEO do zewnętrznych serwisów? To jest niedopuszczalne zjawisko występujące także na stronach założonych w systemie Joomla. Istnieje duży problem, gdy takie linki znajdują się na stronie głównej bądź powielają się na każdej podstronie serwisu. Rozwiązaniem problemu jest dodanie do linku atrybutu rel=”nofollow”.
Zobacz wideo poradnik
Jak używać linków dofollow i nofollow na Joomla?
Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik – Skuteczne pozycjonowanie słów na Joomla – okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.
Oj bardzo dużo mi te filmiki pomogły 🙂
Bardzo dziękuję!!!!!!
No naprawdę fajna strona z dużą ilością praktycznych informacji. Super!!!