2017-05-19 Pozycjonowanie 0 Opinie
pozycjonowanie stron na joomla

Skuteczne pozycjonowanie stron na Joomla – Wideo poradnik dla początkujących

Tworząc wprowadzenie do poradnika chciałbym zaznaczyć, że strona świeżo po instalacji Joomli nie jest dobrze zoptymalizowana dla wyszukiwarek i robotów sieciowych. Co więcej… Istnieje wiele domyślnych ustawień, które blokują botom dostęp do indeksacji ważnych elementów strony www. W tym właśnie celu nagrałem filmy dla początkujących, aby już od początku istnienia witryny skutecznie walczyć o wysokie pozycje słów kluczowych i pozyskiwać konwertujący ruch. Zapraszam do lektury!

Instalacja Google Search Console na serwerze

Tworząc strategię pozycjonowania serwisu warto zainstalować narzędzie Google Search Console, które służy do optymalizacji stron internetowych i monitorowania rzeczywistego stanu witryny.

Zobacz wideo poradnik

Jak zweryfikować Google Search Console na serwerze Joomla?

Zobacz kompletną instrukcję narzędzia Google Search Console.

Instalacja Google Analytics

Google Analytics to rozbudowane narzędzie służące do analizy stron. Analityka internetowa każdego dnia zyskuje na wartości, dlatego warto już teraz uruchomić narzędzie na swojej Joomli.

Zobacz wideo poradnik

Jak zainstalować Google Analytics na Joomla?

W celu instalacji narzędzia można skorzystać z wtyczki Joomla – Nice Google Analytics.

Trudniejszym sposobem instalacji jest implementacja kodu śledzenia Google Analytics w sekcji </head> aktywnego szablonu strony.

kod śledzenia google analytics

Wyszukiwanie słów kluczowych do pozycjonowania

Znalezienie odpowiednich fraz do pozycjonowania strony jest kluczem do osiągnięcia wybranych celów biznesowych. W trakcie szukania słów kluczowych warto zastanowić się, czy będziemy pozycjonować stronę lokalnie, czy globalnie?

Poniżej przedstawiam wykaz przykładowych słów kluczowych dla biura rachunkowego w Opolu, które warto wybrać do pozycjonowania biznesu lokalnego.

frazy lokalne dla biura rachunkowego opole

Przydatne poradniki:

Wdrożenie tytułów i meta description

Po znalezieniu odpowiednich słów kluczowych należy wybrać podstrony do pozycjonowania, a następnie zdefiniować tytuły i meta description. Każda podstrona serwisu powinna posiadać swój unikalny tytuł (ok. 60 znaków) i meta description (ok. 160 znaków). Jest to jeden z najważniejszych kroków, które należy wykonać w trakcie optymalizacji stron.

Zobacz wideo poradnik

Jak uruchomić unikalne tytuły i meta description na Joomla?

Jak dodać nagłówek H1 i tekst SEO na stronie głównej

Nagłówek H1 to tekstowy znacznik HTML, który powinien zawierać najważniejsze słowo kluczowe nawiązujące do tytułu podstrony. Nagłówek H1 powinien występować tylko raz na danej podstronie. Wyjątkiem od tej reguły jest technologia HTML5, która dopuszcza wykorzystanie kilku nagłówków H1 na danej podstronie serwisu.

Joomla umożliwia wdrożenie nagłówka H1 i tekstu na stronie głównej poprzez modyfikację aktywnego szablonu strony na serwerze lub z wykorzystaniem modułów dostępnych po zalogowaniu do CMS.

Zobacz wideo poradnik

Jak wdrożyć nagłówek H1, tekst SEO i uruchomić linkowanie wewnętrzne na stronie głównej w Joomla?

Uruchomienie nagłówków H1 w artykułach na blogu

Treść każdego artykułu na blogu powinien poprzedzać nagłówek H1. Na Joomli domyślnie generowany jest nagłówek H2, co z punktu widzenia SEO nie jest optymalnym rozwiązaniem. W związku z zaistniałym problemem należy dokonać modyfikacji szablonu strony internetowej.

Zobacz wideo poradnik

Jak krok po kroku zamienić nagłówek H2 w nagłówek H1 na Joomla?

Uruchomienie canonical

Kanoniczne adresy URL pozwalają uniknąć kary za podstrony zawierające powielone treści. Problem ten dotyczy stron paginowanych oraz sortowanych, ponieważ podstrony zostają zindeksowane w wyszukiwarce Google. Canonical rozwiązuje zaistniałe problemy. W efekcie pozycjonowanie strony może być jeszcze bardziej skuteczne!

Zobacz wideo poradnik

Jak wdrożyć poprawny canonical na Joomla?

Naprawa pliku robots.txt

Domyślnie plik robots.txt ma błędną regułę, która blokuje indeksowanie grafik znajdujących się w katalogu images na serwerze. Naprawa błędu pozwoli zindeksować obrazki na stronie, co w efekcie pozwoli pozyskiwać ruch z wyszukiwarki grafik.

Zobacz wideo poradnik

Jak naprawić plik robots.txt i zindeksować grafiki w serwisie?

Tworzenie mapy witryny i mapy grafik

Mapa witryny to plik zawierający wszystkie adresy URL strony www. Mapa strony umożliwia szybkie indeksowanie podstron serwisu. Warto dodać mapę witryny w narzędziu Google Search Console i odpowiednio zaktualizować plik robots.txt. W nagraniu poniżej prezentuję narzędzie do optymalizacji stron, które pozwala wygenerować mapę witryny oraz mapę grafik.

Zobacz wideo poradnik

Jak wzorowo zbudować mapę witryny na Joomla?

Linki dofollow i nofollow

Czy wiesz, że wychodzące linki doffolow przekazują moc SEO do zewnętrznych serwisów? To jest niedopuszczalne zjawisko występujące także na stronach założonych w systemie Joomla. Istnieje duży problem, gdy takie linki znajdują się na stronie głównej bądź powielają się na każdej podstronie serwisu. Rozwiązaniem problemu jest dodanie do linku atrybutu rel=”nofollow”.

Zobacz wideo poradnik

Jak używać linków dofollow i nofollow na Joomla?

Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik – Skuteczne pozycjonowanie słów na Joomla – okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.

Skuteczne pozycjonowanie stron na Joomla – Wideo poradnik dla początkujących
5 (100%) 1 vote

duplikacja treści

Unikalne artykuły o MARKETINGU I SEO Prosto na Twój najlepszy adres e-mail.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *