Sprzedaż strony internetowej z ruchem dla agencji SEO. Projekt Marketing kupuje!
Rozważasz sprzedaż strony internetowej i zakończenie przygody z blogowaniem? Filarem działalności firmy Projekt Marketing jest pozycjonowanie stron internetowych. Szukamy stron oraz blogów z ruchem organicznym, które można wykorzystać pod zaplecze SEO i linkowanie stron klientów. W chwili pisania tego poradnika, jesteśmy już po zakupie 5 stron internetowych z gotowym ruchem. Szukamy kolejnych stron pod zapleczówki. W tym poradniku udostępnimy także umowę kupna sprzedaży strony internetowej. Być może po przeczytaniu tego poradnika jednak zmienisz zdanie i dodatkowo zarobisz trochę pieniędzy na własnej stronie.
Zobacz wideo poradnik
Sprzedaż stron internetowych a SEO i zarabianie na blogu.
Ważna informacja: W tekście zostały podłączone linki partnerskie. Jeżeli klikniesz w linki i założysz konto w systemach zarabiania opisanych poniżej, to zarobię na tym niewielką prowizję partnerską. Promuję systemy, które okazały się dla mnie pomocne. Uważam, że systemy zarabiania na stronie mogą się też przydać Tobie. Podejmij racjonalną decyzję.
Przyczyny sprzedaży strony www
W pierwszej kolejności należy określić, jakie są przyczyny sprzedaży strony internetowej i bloga:
- Brak czasu
- Zmiana branży
- Potrzeba szybkiej gotówki
- Wypalenie… myślałeś, że na blogu można szybko zarabiać pieniądze
- Koszty związane z utrzymaniem domeny, serwera, newslettera
- Wiek
Brak czasu a sprzedaż strony
Nie masz czasu na prowadzenie strony? Są rozmaite przypadki i historie, gdy brakuje czasu bądź wmawiamy sobie, że nie mamy czasu. Osobiście uważam, że czas zawsze się znajdzie, gdy czegoś naprawdę chcemy. W przeciwnym przypadku decyzja o sprzedaży stron internetowych jest uzasadniona.
Nie masz czasu na rozwijanie strony? Chcesz ją sprzedać? W takim razie zapraszamy do kontaktu. Napisz do nas maila: biuro@projektmarketing.pl. Wycenimy stronę w 15 min. Jeżeli zdecydujemy się na zakup, to podpiszemy umowę kupna sprzedaży strony i zrealizujemy płatność przez internetowy przelew bankowy w przeciągu 24h.
Przeczytaj ten wpis do końca, zanim podejmiesz ostateczną decyzję o sprzedaży strony www.
Czy sprzedaż serwisu w przypadku zmiany branży jest dobrym wyborem?
Zmieniasz bądź zmieniłeś branżę i zastanawiasz się czy sprzedaż strony to dobry wybór? Odpowiedź na pytanie jest prosta. To zależy czy chcesz się poświęcić nowej branży w 100%. Jeżeli tak, decyzja o sprzedaży strony jest słuszna… według mojej opinii.
W tym roku zakupiłem portal o tematyce smartfonów i technologii z ruchem 87 000 UU miesięcznie. Osoba, która sprzedała mi ten serwis otworzyła wraz ze wspólnikiem restaurację. Szefowi restauracji z pewnością może brakować czasu na rozwijanie portalu o smartfonach.
Gdyby strona przestała się rozwijać poprzez brak nowych wpisów, wówczas:
- Strona generowałaby coraz mniejszy ruch.
- Strona stopniowo traciła by widoczność w wyszukiwarkach i frazy TOP10.
- Ewentualne zarobki ze strony, np z reklam AdSense zaczęłyby stopniowo maleć.
W takim przypadku im dłużej właściciel tej strony zwlekałby ze sprzedażą portalu, wówczas jego ogólna wartość zaczęłaby spadać. Wiem, że portal sprzedał mi z wielkim bólem serca, ale uważam, że był to dobry wybór.
Nie zawsze jednak zmiana branży musi oznaczać konieczność sprzedaży strony www. Jeżeli w nowej branży znajdziesz czas na rozwijanie strony, to z dużym prawdopodobieństwem możesz także w przyszłości czerpać zyski z tej strony długofalowo. O tym w dalszej części tego poradnika.
Potrzeba szybkiej gotówki a sprzedaż strony
Tutaj ciężko jednoznacznie odpowiedzieć, czy sprzedaż strony będzie dobrym wyborem.
Zależy to od wielu czynników i historii życia każdego człowieka:
- Sprzedać stronę za kilka tysięcy złotych, aby obstawić zakład u bukmachera nie jest słusznym wyborem.
- Sprzedać stronę, aby pomóc ciężko chorej osobie jest szczytnym celem.
Takich przypadków możemy mnożyć w nieskończoność. Decyzja należy do Ciebie. Prześpij się kilka nocy i podejmij ostateczną decyzję.
Wypalenie… myślałeś, że na blogu można szybko zarabiać pieniądze
Wielkie boom na blogi i strony już dawno przeminął. Niestety, ale chyba większość zakłada bloga z myślą o szybkim zarabianiu pieniędzy i jak to się ładnie nazywa – dochodzie pasywnym.
Bez większych umiejętności technicznych instalujesz bloga na WordPress. Rzecz jasna na własnej domenie .PL i zakupionym serwerze. Czujesz, że jesteś zwycięzcą. Produkujesz nowe wpisy na blogu z myślą, że pojawią się nowi reklamodawcy. Mija miesiąc, miesiące, rok. I czar prysł. Nie zarobiłeś ani centa. Za to zbliża się coroczne odnowienie domeny i przedłużenie serwera.
Czujesz się oszukany, bo w internecie przeczytałeś, że na blogu można zarabiać pieniądze. To prawda, na blogu można zarabiać naprawdę duże sumy! Ale nie po miesiącu, dwóch czy nawet roku… Jako właściciel kilku portali i blogów mogę powiedzieć, że godziwe pieniądze pojawią się przynajmniej po kilku latach systematycznej pracy.
Samo założenie bloga dla pieniędzy może okazać się niewystarczające. Dla większości niestety poza zasięgiem, stąd tak wiele porzuconych blogów i wygasłych domen każdego dnia.
Na stronie internetowej możemy zarobić, gdy:
- Mamy czas, aby ją systematycznie rozwijać.
- Stronę rozwijamy z pasją, nie oglądając się na pieniądze.
- Posiadamy wiedzę techniczną, marketingową i wiemy jak budować ruch na stronie.
- Wdrażamy na stronę systemy zarabiania w internecie.
- Ciągle się rozwijamy.
Ta ostatnia myśl związana z rozwojem osobistym jest kluczowa. Znam przypadki blogerów pasjonatów, którzy w chwili uruchomienia bloga pisali dla pasji bez żadnych umiejętności technicznych, marketingowych czy znajomości systemów zarabiania w internecie.
Z czasem jednak stronę odwiedza coraz więcej użytkowników i pojawiają się pierwsze propozycje współpracy. To daje do myślenia, że na stronie da się zarabiać pieniądze. I wtedy zaczynamy się rozwijać, poszerzając wiedzę na wielu płaszczyznach, która jest absolutnie konieczna w tej branży.
Koszty związane z utrzymaniem domeny, serwera, newslettera
Jeżeli zwracasz uwagę na koszty corocznego odnowienia domeny, przedłużenia serwera, certyfikatu SSL czy comiesięcznego opłacenia narzędzia do email marketingu, to prawdopodobnie oznacza, że koszty przewyższają zyski ze strony.
Może być tak, że po 6 miesiącach oczekujesz zysków z bloga? To misja praktycznie niemożliwa do zrealizowania dla początkującego blogera bez wiedzy i umiejętności technicznych. Co więcej… Wilk marketingu miałby z tym nie lada wyzwanie!
Dlatego dowiedz się:
- Jak budować ruch na stronie?
- Jak budować wpisy na blogu dobrze zoptymalizowane dla wyszukiwarek?
- Jak promować i reklamować bloga w Google oraz mediach społecznościowych?
Od tego zacznij… I daj sobie rok wytrwałej pracy.
Bez ruchu na stronie nie ma pieniędzy!
Wiek a sprzedaż strony
Wiek także może być czynnikiem decydującym o sprzedaży strony. W ostatnim czasie kupiłem stronę internetową o tematyce elektronicznej od Pana Mieczysława, który napisał maila, że jest emerytem, posiada skuter i chce razem z żoną zrobić survival po Polsce. Niemożliwe? A jednak.
Jeżeli jesteś seniorem i chcesz sprzedać swoją stronę internetową, to kliknij w tego maila biuro@projektmarketing.pl i napisz wiadomość.
To wcale nie oznacza, że tylko emeryci sprzedają swoje strony. Panie i Panowie po 40-ce czy 50-ce także mogą być zainteresowani taką transakcją.
Od czego zależy cena sprzedaży strony internetowej?
Podczas tworzenia wyceny sprzedaży strony brane są pod uwagę następujące elementy:
- Szata graficzna z wersją RWD
- Wiek domeny
- Tematyka strony
- Pozycja słów kluczowych na pierwszej stronie w Google
- Ruch na stronie
- Liczba i jakość wpisów
- Ilość i jakość komentarzy
- Ilość i jakość domen linkujących do strony
- Parametry strony pod kątem SEO
Specjalista z dostępem do narzędzi marketingowych potrafi wycenić stronę w 15 min.
Co zrobić ze stroną, którą planujesz sprzedać? 8 wskazówek
Zanim podejmiesz ostateczną decyzję o sprzedaży strony internetowej, to koniecznie przeczytaj alternatywy. Być może zmienisz zdanie i zarobisz pieniądze z systemów zarabiania, które zostaną opisane poniżej.
#1 – Zleć teksty dla copywritera
W przypadku braku czasu na tworzenie tekstów istnieją zewnętrzne platformy zrzeszające copywriterów, czyli osoby piszące teksty na zlecenie. Rozliczenie z copywriterem dotyczy ilości napisanych znaków.
Ceny tekstu napisanego na 1000 znaków rozpoczynają się od 10 zł.
Platformy, gdzie zamówisz unikalne teksty wysokiej jakości:
- Textbookers
- WhitePress
- Good Content
- Giełda Tekstów
Już za 100 zł możesz uzyskać 2 artykuły miesięcznie pod warunkiem, że znajdziesz copywritera, który spełni Twoje oczekiwania odnośnie jakości tekstu.
#2 – Znajdź autora
Rozwijanie strony w pojedynkę może grozić wypaleniem. Połączenie sił i dobry podział obowiązków może przyspieszyć znacząco rozwój serwisu oraz jego promocję w internecie.
W efekcie strona zacznie szybciej zarabiać z podłączonych systemów zarabiania.
Najlepiej poszukać eksperta branżowego, jednak nie jest to proste zadanie. Gdy już znajdziesz taką osobę, opracujcie plan działania na najbliższy rok współpracy i działajcie!
#3 – Zrób zaplecze SEO i sprzedawaj linki
Projekt Marketing kupuje strony pod zaplecze SEO. Ty także możesz zbudować własne zaplecze SEO i sprzedawać linki wychodzące ze strony. Mocne linki SEO są aktualnie jednym z najsilniejszych czynników wpływających na skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach.
Jeżeli strona ma dobre parametry SEO i ruch tematyczny z pewnością znajdziesz reklamodawców i agencje SEO, które zapłacą za możliwość umieszczenia linka na Twoim portalu w artykule sponsorowanym.
Artykuł sponsorowany – to artykuł dostarczony przez reklamodawcę, który zawiera linki do promowanego portalu.
Ceny takich linków rozpoczynają się od 50 zł. Im mocniejsza domena, więcej treści i ruchu na stronie, wówczas cena za link będzie rosnąć.
Na mojej zapleczówce o tematyce elektronicznej z ruchem ponad 10 000 UU/mies. kupionej od emeryta Mieczysława zarabiam 100 zł / 1 link. Miesięcznie mam około 5 artykułów do publikacji z linkiem, więc strona zarabia ok. 500 zł / miesięcznie.
Co zyskujesz?
- Content – artykuł sponsorowany jest dostarczany przez reklamodawcę.
- Pieniądze – regularna gotówka każdego miesiąca.
Co tracisz?
- Czas – opublikowanie 5 artykułów wymaga co najmniej 30 minut pracy.
- Moc ze strony – im więcej linków wychodzących ze strony, tym większa utrata mocy.
Analizując stratę czasu odpowiedz sobie na pytanie, gdzie zarobisz 500 zł za 30 minut pracy? Jeżeli masz lepiej płatne zajęcie i brakuje 30 dodatkowych minut w miesiącu, to rozważ sprzedaż strony.
Odnosząc się do straty mocy ze strony zastanów się na poważnie, czy stronę chcesz dalej rozwijać. Jeżeli nie, a masz trochę wolnego czasu – to przynajmniej zarobisz 500+ w kilkanaście minut pracy.
#4 – Podłącz reklamy na stronie
Google AdSense – to najpopularniejsza platforma reklamowa dla wydawców – właścicieli stron internetowych i blogerów. Program AdSense umożliwia także zarabianie na YouTube pod warunkiem, że posiadasz na swoim kanale przynajmniej 1000 aktywnych subskrybentów.
Ważna wskazówka: Nie klikaj we własne reklamy AdSense, ponieważ zostaniesz dożywotnio zbanowany. Nie będziesz mógł ponownie przystąpić do programu AdSense z prostych powodów – kradniesz pieniądze reklamodawcom, wyklikując ich budżet.
Ile można zarobić na AdSense?
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na tak postawione pytanie. Wszystko zależy od branży, ruchu na stronie oraz wiedzy z zakresu optymalizowania i umiejscowienia reklam w klikalnych częściach portalu. Pamiętaj, że z AdSense raczej nie zarobisz wielkich pieniędzy i potraktuj to, jako kolejny przychód pasywny.
Grosz do grosza…
Jeżeli nie masz dostatecznej wiedzy odnośnie AdSense, skontaktuj się z firmą OPTAD 360. Napisz do Pani Karoliny wiadomość na maila karolina.zygadlo@optad360.com, że chciałbyś uruchomić reklamy na swojej stronie. Jeżeli zdecydują się na współpracę z Tobą, to zarobisz z pewnością więcej, niż gdybyś sam bez wiedzy technicznej optymalizował reklamy AdSense.
Przystąpienie do OPTAD 360 jest darmowe. Pieniądze wypłacają na czas. Trzeba im wystawić fakturę co miesiąc. Komunikacja odbywa się drogą mailową z Panią Karoliną.
#5 – Publikuj artykuły sponsorowane
Wątek został już poruszany podczas tworzenia zaplecza SEO i sprzedaży linków. Właściciele sklepów internetowych czy stron lokalnych, aby wypromować swoje produkty i usługi w internecie potrzebują linków niezbędnych w procesie pozycjonowania stron.
Do promocji wykorzystuje się artykuł sponsorowany, który zawiera link do promowanej strony.
Istnieją platformy internetowe pośredniczące pomiędzy wydawcami (właścicielami stron) a reklamodawcami, którzy zapłacą pieniądze za możliwość opublikowania artykułu sponsorowanego na Twojej stronie.
Wyróżniamy w Polsce w 3 najpopularniejsze platformy:
Na WhitePress można zarobić najwięcej. Linkhouse i Reach a Blogger, także dają możliwości comiesięcznego przychodu z artykułów sponsorowanych.
#6 – Dołącz do programów partnerskich i osadź linki referencyjne na stronie
Posiadając portal o tematyce uprawy cytrusów można promować sklep internetowy sprzedający drzewka cytrusowe. Program partnerski polega na tym, że poprzez specjalny link referencyjny polecasz, np. sklep internetowy na swojej witrynie. Osoba, która dokona zakupu w sklepie za pośrednictwem linka referencyjnego generuje ustaloną prowizję.
Przychody grudzień 2018.
WebePartners – to idealna platforma, gdzie znajdziesz wiele programów partnerskich o różnych tematykach. Dołączenie do programu partnerskiego jest darmowe. Recenzja platformy i możliwości zarobkowe znajdziesz tutaj.
#7 – Sprzedawaj kursy i ebooki na stronie
Jedną z najlepszych możliwości zarobkowych na stronie / blogu jest uruchomienie sprzedaży autorskiego kursu, ebooka, serii wartościowych poradników premium, materiałów wideo. Jeżeli posiadasz stronę w technologii WordPress, to płatny dostęp do treści zautomatyzujesz za pośrednictwem wtyczki Fast Micro Pay do płatności WordPress.
Zobacz wideo poradnik
Płatny dostęp do treści przez Przelewy24, PayU, TPay i Dotpay na WordPress.
#8 – Uruchom abonament, darowizny i dołącz do Patronite
Polscy użytkownicy internetu powoli dojrzewają do abonamentu. Potrafią docenić pracę blogera czy poradnika eksperckiego. Abonament cykliczny na stronie jest bardzo dobrym źródłem budowania dochodu pasywnego.
Zobacz wideo poradnik
Darowizny (dotacje) WordPress przez Przelewy24, Dotpay, PayU i TPay.
Dokumentacja – https://fastmicropay.pl/dokumentacja-wtyczki-fmp/darowizny-na-wordpress/
Jeżeli szukasz zewnętrznej platformy do wsparcia finansowego firmy, to polecam Ci Patronite.
Większą ilość wideo poradników z moim udziałem otrzymasz, jeżeli zostaniesz moim Patronem – https://patronite.pl/projektmarketing
Umowa kupna sprzedaży serwisu internetowego
Zaprezentowałem Ci możliwości rozwoju i zarabiania na stronie. Jeżeli ostatecznie jesteś zdecydowany na sprzedaż strony, to zapraszam po wycenę do kontaktu.
Potrzebujesz także umowę kupna sprzedaży serwisu internetowego. Poniżej za opłatą 40 zł udostępniam umowę sporządzoną przez prawnika.
Adam Warda jest absolwentem prawa Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. W latach 2016-2018 odbył aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Od 2019 r. wykonuje zawód radcy prawnego.
Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując m.in. w kancelariach prawnych, Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, Sądzie Okręgowym w Warszawie oraz w dziale prawnym hurtowni farmaceutycznej. Obecnie zatrudniony jest w spółce z branży energetycznej. Specjalizuje się w sprawach gospodarczych i sprawach z zakresu prawa nieruchomości.
W razie pytań odnośnie umowy sprzedaży domeny internetowej zostawiam kontakt do Adama.
Telefon: 605 232 506
P.S: Jeżeli chcesz opracowania indywidualnej umowy sprzedaży domeny to Adam chętnie Ci pomoże.