2019-08-10 Pozycjonowanie 0 Opinie
cache google

Cache Google strony – co to? Jak sprawdzić pamięć podręczną Google?

Cache Google – zamiennie nazywany cache wyszukiwarki, kopia Google, pamięć podręczna Google. Robot indeksujący, który odwiedza stronę www zapisuje jej kopię w wyszukiwarce Google. W kopi zapisana jest ostatnia data odwiedzenia Googlebota oraz wykaz szczegółowych informacji, co potrafi zindeksować na stronie.

Jak sprawdzić cache Google strony?

Do tego celu należy wykorzystać operator cache:nazwatwojejdomeny.pl wpisywany do paska przeglądarki lub pola wyszukiwarki Google.

Zobacz wideo poradnik

Cache Google – jak sprawdzić na 3 sposoby? Dlaczego Google niechętnie odwiedza Twoją stronę?

Jeżeli chcesz wyświetlić pamięć podręczną Google, wpisz do wyszukiwarki dowolne hasło, np: Projekt Marketing. Kliknij zielony trójkąt po prawej stronie adresu URL.

cache google jak sprawdzić

Następnie zobaczysz już cache Google dla danej strony.

wyświetlony cache google dla danej strony

Zwróć szczególną uwagę na datę odwiedzenia strony przez robota indeksującego. W pamięci podręcznej przeglądarki bardzo ważna jest zakładka o nazwie: Wersja tekstowa, która pokazuje co indeksuje robot sieciowy wchodzący na stronę.

Dlaczego cache wyszukiwarki jest przydatny?

Cache Google dla odwiedzających stronę i programistów:

  • Awaria serwera – serwer tymczasowo nie działa. Cache może wyświetlić zawartość strony z dnia odwiedzenia strony przez robota sieciowego.
  • Pomyłka programisty / webmastera i awaria strony – strona w wyniku modyfikacji kodu źródłowego przestała działać, wówczas pamięć podręczna wyszukiwarki może się przydać w odtworzeniu zawartości witryny.
  • Kradzież treści na stronie – treść kradziona ze strony, nawet po usunięciu może być wyświetlona i przechowywana w cache Google strony (do kilkunastu dni), wówczas można zrobić screeny potwierdzające bezprawną kradzież treści i pociągnąć do odpowiedzialności karnej.

Cache Google dla specjalistów SEO:

  • Data odwiedzenia strony przez robota indeksującego – jeżeli robot sieciowy wchodzi na stronę z kilkunastodniowym opóźnieniem, powinna Ci się zapalić czerwona lampka, że strona się słabo pozycjonuje w wyszukiwarce Google. Wówczas należy zakupić szybki serwer, dobrze zoptymalizować stronę pod SEO bez upychania słów kluczowych, regularnie aktualizować treści wysokiej jakości (aktualności, wpisy blogowe, poradniki) i pozyskiwać mocne linki przychodzące do strony. Umożliwi to szybkie indeksowanie strony w Google.
  • Wersja tekstowa – pozwala wyświetlić, co Googleboot potrafi zindeksować na stronie. W ten sposób można sprawdzić czy robot sieciowy poprawnie indeksuje teksty czy linki wewnętrzne na stronie.

Cache Google a autorytet strony

Z chwilą, kiedy boot Google stwierdzi, iż strona ma lepszą trafność i autorytet, będzie częściej odwiedzał oraz indeksował witrynę. Częstotliwość odwiedzin Googlebota znajdziesz właśnie w cache Google.

ostatnia data odwiedzin przez googlebota

Jeżeli dzisiaj zostanie dodana nowa treść na stronie, a następnego dnia zostanie zaktualizowana data ostatniej pamięci podręcznej Google, wówczas wiadomo, że strona ma wysoki autorytet i wysoką trafność dla czytelników. Google docenia taką stronę. Zaczyna ją regularnie, a nawet codziennie aktualizować, wysyłając swoje roboty do indeksowania treści.

Co więcej… W przypadku awarii strony czy serwera Google chce zachować najbardziej aktualną wersję witryny w swojej pamięci podręcznej, aby zapewnić 100% korzyści dla odwiedzających użytkowników.

Zwiększenie częstotliwości indeksowania strony jest możliwe wtedy, kiedy strona zaczyna być regularnie aktualizowana o nowe treści. Uruchomienie sekcji newsów (aktualności) czy regularnie prowadzony blog z wysokiej jakości treścią dla czytelników może przyczynić się do tego, że roboty Google będą częściej odwiedzać daną witrynę. W efekcie skuteczne pozycjonowanie takiej strony stanie się faktem.

Przy tym warto pamiętać, że treści niskiej jakości, połączone z keyword stuffing (upychanie słów kluczowych na siłę) może spowodować efekt odwrotny od zamierzonego. Teksty spamerskie osłabiają częstotliwość indeksowania strony, co skutkuję obniżeniem pozycji w rankingu wyszukiwarki Google.

Cache Google w kontekście Twojej strony

Jeżeli zauważyłeś, że częstotliwość odwiedzin Googlebota na Twoją stronę jest niesatysfakcjonująca, wówczas:

  • Aktywuj sekcję newsy / porad / blog – regularnie twórz treści wysokiej jakości.
  • Upewnij się, że wszystkie teksty na stronie się poprawnie indeksują w wyszukiwarce – teksty naniesione na obrazki w programie graficznym i wyeksportowane do pliku graficznego po załadowaniu na stronę nie są odczytywane przez roboty indeksujące. Należy zadbać o to, aby tekst był tekstem w kodzie HTML, wówczas trafność treści zostanie poprawiona.
  • Sprawdź, czy linki wewnętrzne są widziane przez Googlebota – linki w JavaScript nie są poprawnie interpretowane przez roboty Google.
  • Popraw jakość treści – począwszy od gramatyki po jakość treści. W kontekście opisu danego zagadnienia staraj się napisać coś wyjątkowego, pouczającego i niespotykanego na innych stronach. Unikaj duplikacji treści.
  • Przeanalizuj gęstość słów kluczowych (keyword density) – zbyt mało i zbyt dużo słów kluczowych w kontekście długości tekstu szkodzi stronie pozycjonowanej. Frazy należy odmieniać przez przypadki i naturalnie osadzać w tekście. Zobacz, jak pisać dobre teksty SEO.
  • Zwiększ szybkość ładowania strony.
  • Zainwestuj w dobry, bezawaryjny serwer.
duplikacja treści

Unikalne artykuły o MARKETINGU I SEO Prosto na Twój najlepszy adres e-mail.

Projekt Marketing potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dodania Cię do listy mailingowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *