2017-05-23 Pozycjonowanie 0 Opinie
jak dodać stronę do google

Jak dodać stronę do Google i szybko indeksować podstrony w wyszukiwarkach?

Będąc właścicielem firmowej strony, bloga bądź sklepu internetowego na pewno marzysz o pierwszych pozycjach w Google. Pozycjonowanie stron to proces wymagający czasu i specjalistycznej wiedzy. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy strona jest widoczna w Google. Większość właścicieli stron tego nie robi, wyrządzając nieumyślnie szkodę dla własnych biznesów. Około miesiąc czasu trzeba poczekać aż roboty Google samodzielnie dodadzą Twoją stronę do indeksu wyszukiwarki, ale można to zrobić szybciej.

Jeżeli jeszcze nie widzisz swojej strony w indeksie wyszukiwarki, to budowanie ruchu z wyników organicznych jest niemożliwe. Nagrałem wideo poradniki prezentujące, jak błyskawicznie dodać stronę do Google i rozpocząć indeksowanie treści w witrynie. We wpisie pokażę Ci, co może blokować indeksowanie Twojej strony w wyszukiwarkach.

W jakim celu dodać stronę do Google?

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową i stanowi około 95% udziału w silnikach wyszukiwarek. Im więcej wartościowych podstron zostanie dodanych do indeksu wyszukiwarki, wówczas istnieje możliwość skutecznej walki z konkurencyjnymi stronami o pierwsze miejsca w Google. Mam tutaj na myśli podstrony poradnikowe, wpisy na blogu, aktualności, strony kategorii, podkategorii, czy recenzje produktów.

Zobacz wideo poradnik

Dlaczego warto dodać stronę do Google?

Jak sprawdzić, czy strona została dodana do indeksu Google?

Uruchom wyszukiwarkę Google, wpisz site:twojadomena.pl i sprawdź czy strona się zindeksowała. Jak widać strona została dodana do Google i wyświetlona w poniższym snippecie. Polecenie site pokazuje także ilość podstron zindeksowanych dla tej domeny (aktualnie 39 wyników).

site nazwa domeny

Zobacz wideo poradnik

Jak sprawdzić „site” domeny?

Jak zgłosić nową stronę do wyszukiwarki Google?

Świeże witryny zazwyczaj mają problemy z indeksacją treści. Pozostaje cierpliwie poczekać, aż Google namierzy Twoją stronę i dokona jej indeksacji. Proces oczekiwania na indeksację nowej strony może potrwać nawet kilkadziesiąt dni. Istnieje lepsze rozwiązanie, które pozwala błyskawicznie dodać stronę do indeksu Google.

Zobacz wideo poradnik

Google nie widzi Twojej strony? Skorzystaj z formularza!

Wejdź na stronę: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url

Wypełnij prosty formularz i zrób test:

  • W polu adres URL podaj adres nowej domeny do zindeksowania – http://twojadomena.pl.
  • Potwierdź, że nie jesteś robotem.
  • Prześlij żądanie.

submit url do google

Korzystając z powyższego formularza wykonałem test dla nowej strony, gdzie pozycjonujemy biuro rachunkowe w Opolu. Proces oczekiwania na indeksowanie strony głównej w wyszukiwarce Google zajął mniej niż 1 minutę.

Pobierz jako Google

Funkcjonalność dostępna bezpośrednio z bezpłatnego narzędzia Google Search Console, które koniecznie należy zainstalować dla nowej domeny. Dzięki tej funkcji można szybko dodać stronę główną do Google oraz ręcznie zindeksować każdą podstronę serwisu, która nie blokuje dostępu dla robotów sieciowych.

Narzędzie szybko sprowadza Googlebota na stronę i jest pomocne, kiedy trzeba szybko zindeksować zmiany treści, tytułu lub meta description.

Zobacz wideo poradnik

Pobierz jako Google krok po kroku…

Jak szybko zainstalować to narzędzie? Pisałem o tym w instrukcji Google Search Console, które jest pomocne w optymalizacji stron.

pobierz jako google

Tworzenie mapy witryny i mapy grafik

Mapa witryny (sitemap.xml) – to plik zawierający wykaz wszystkich adresów URL podstron w serwisie. Dobrze, jeżeli mapa witryny zawiera także mapę obrazków, czyli zbiór wszystkich adresów URL grafik. Mapę witryny można wygenerować w narzędziu Screaming Frog ( do 500 URL za darmo ).

Plik sitemap.xml należy umieścić w katalogu głównym strony i przesłać do wspomnianego narzędzia Google Search Console i zaktualizować plik robots.txt o link do mapy witryny.

Roboty sieciowe będą mieć szybki dostęp do indeksacji każdej podstrony serwisu.

W technologii WordPress mapę witryny i mapę grafik można wygenerować z wtyczki WordPress SEO – [Link] do tutorialu.

Na Joomla można skorzystać właśnie ze Screaming Froga i polecam tą opcję dla witryn o mniejszej ilości zindeksowanych podstron w wyszukiwarce.

Niektóre platformy sklepowe, takie jak Shoper mają wbudowany dynamiczny generator mapy witryny.

Zobacz wideo poradnik

Jak krok po kroku stworzyć mapę witryny i zgłosić w narzędziu Google Search Console?

Dodawanie linków na popularnych stronach

Zindeksowanie strony można wykonać poprzez dodanie linka na znanym portalu, forum lub sieci społecznościowej. Roboty sieciowe odwiedzają popularne serwisy nawet kilka razy dziennie. Po napotkaniu nowego linka, robot jest skierowany do nowej strony i dokonuje jej indeksacji.

Zobacz wideo poradnik

Gdzie publikować linki, aby zgłosić stronę do wyszukiwarek?

Przekierowanie podstron z kodem błędu 404

Strony z kodem błędu 404 to wszystkie podstrony, które zostały usunięte z serwisu. Większość właścicieli sklepów internetowych nieumyślnie usuwa podstrony wyprzedanych produktów, co powoduje utratę ruchu z tych adresów, niszczy Topical Authority domeny oraz osłabia indeksację całego serwisu.

Strony z kodem błędu można namierzyć w Google Search Console. W tym celu należy wykonać przekierowanie 301 na nowe działające podstrony serwisu, co z pewnością poprawi indeksację serwisu.

Zobacz wideo poradnik

Jak namierzyć błędy 404 i wykonać przekierowania 301?

Co zrobić, gdy strona nie chce się zindeksować w Google?

Istnieją instrukcje, kody blokujące dostęp dla robotów indeksujących. Co zrobić w przypadku „noindex” i blokady indeksowania strony w pliku robots.txt?

Zobacz wideo poradnik

Rozwiązanie problemów indeksowania strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Co poprawia indeksowanie stron w wyszukiwarkach?

Zdecydowałem się wymienić 3 najważniejsze czynniki:

  • Technologia wykorzystana do stworzenia strony
  • Dobór hostingu
  • Działania content marketingowe

Technologia HTML5 i CSS3

Najnowsza wersja HTML5 i CSS3 pozwala znacząco zoptymalizować kod strony i zwiększyć szybkość ładowania strony. Jeżeli Twoja firmowa strona została stworzona na archaicznych tabelach, to czas na inwestycję w nową stronę. Najnowsza wersja HTML5 i CSS3 umożliwia stworzenie mobilnej strony w RWD, czy zoptymalizować ilość grafik ładowanych z serwera (funkcjonalność CSS3).

Inwestycja w dobry serwer

Dobry hosting jest niezbędny, aby indeksowanie treści przebiegało sprawnie i szybko. Na stronie ProjektMarketing.pl wykorzystujemy serwer Zenbox i jesteśmy bardzo zadowoleni. Hosting udostępnia także darmowy certyfikat SSL, a jak zapewne wiesz strony zbudowane na protokole https to absolutna konieczność i wytyczna dla webmasterów od Google.

Działania content marketingowe

Regularne tworzenie nowych, unikalnych podstron pozwoli zbudować ruch organiczny pod nowe słowa kluczowe. Dzięki temu otrzymasz dodatkowy bonus od Google za świeży content, a roboty indeksujące zaczną częściej odwiedzać Twój serwis w poszukiwaniu kolejnych treści.

Pogrubiony tekst poniżej jest także sposobem na poprawę indeksacji w serwisie, więc będę wdzięczny za każdy share lub podlinkowanie świeżej domeny.

Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik – Jak dodać stronę do Google i szybko rozpocząć indeksowanie podstron w wyszukiwarkach – okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.

Jak dodać stronę do Google i szybko indeksować podstrony w wyszukiwarkach?
5 (100%) 1 vote

duplikacja treści

Unikalne artykuły o MARKETINGU I SEO Prosto na Twój najlepszy adres e-mail.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *