2017-12-11 Pozycjonowanie 0 Opinie
tekst seo na stronę główną

Struktura strony głównej i tekst SEO w pozycjonowaniu stron

Czy znasz podstawy pisania dobrych tekstów SEO? Dzisiaj chciałbym rozwinąć wątek tworzenia tekstu, który pozwoli dobrze zoptymalizować stronę główną i przyczyni się do wzrostu widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwarki Google. A teraz zastanów się… Czy na stronie głównej najważniejszą rolę odgrywa tekst pozycjonujący z nasyconymi słowami kluczowymi? W Internecie można znaleźć wiele instrukcji i przydatnych porad jak tworzyć teksty SEO, jednak sztuka budowania ruchu na stronie startowej jest ukryta znacznie głębiej… W strukturze strony głównej, która powinna być przyjazna ludziom i robotom Google.

Zobacz wideo poradnik

Przewodnik po strukturze strony głównej i tekście SEO.

Po co tekst SEO na stronie głównej?

Tekst SEO na stronie głównej – tekst dobrze zoptymalizowany pod wyszukiwarkę Google, który zarazem wywołuje silne emocje prowadzące do sprzedaży. To tekst marketingowy, którego celem jest zainteresować, przekonać i sprzedać ofertę, usługę lub produkt. Tekst opublikowany na stronie startowej musi się dobrze pozycjonować w Google, aby cel sprzedażowy został osiągnięty. W tym celu wykorzystuje się prostą technikę nasycania tekstów słowami kluczowymi wybranymi do pozycjonowania strony głównej.

Odpowiednia budowa strony startowej w połączeniu z dobrze napisanym tekstem jest fundamentem optymalizacji, która umożliwia skuteczne pozycjonowanie stron. Z kolei pozycjonowanie strony zapewnia tani dopływ nowych klientów z wyszukiwarki Google.

Cele marketingowe strony startowej

Cały biznes jest oparty o ludzi i sieć relacji, gdzie dochodzi do różnych transakcji i wymiany usług.

Zadaniem strony głównej jest:

  • Pozyskiwanie ruchu na stronę z różnych słów kluczowych.
  • Przekazywanie mocy pozycjonującej do innych podstron.
  • Informowanie odwiedzających, jaka jest tematyka strony.
  • Oryginalna prezentacja ofert, produktów i usług finalnie prowadząca do sprzedaży.

Pozyskiwanie ruchu na stronę główną

Ostatnio spotkałem się z bardzo ciekawym stwierdzeniem, że celem strony głównej nie jest ściąganie ruchu organicznego, tylko przekazywanie mocy pozycjonującej dla innych podstron.

Jeżeli celem strony głównej nie jest pozyskiwanie ruchu, to jak wytłumaczyć poniższy screen kliknięć z narzędzia Google Search Console?

Wykaz kliknięć dla strony głównej FastMicroPay.pl [Link]

ilość kliknięć strony głównej fastmicropay.pl

Nie jest regułą, że strona główna jest najczęściej klikanym adresem w Google. Pewnym jest, że strona główna powinna generować ruch z różnych słów kluczowych.

ruch na stronę główną z google

Przekazywanie mocy ze strony głównej do ważnych podstron

Strony internetowe z naturalnym profilem linków mają zazwyczaj najwięcej linków przychodzących do strony głównej. Strona startowa ma dużą moc pozycjonującą, ponieważ jest dobrze podlinkowana. W efekcie czego moc ze strony startowej może zostać przekazana na inne podstrony istotne z punktu widzenia SEO.

Linkowanie wewnętrzne z poziomu strony głównej odgrywa bardzo ważną rolę w przekazywaniu autorytetu domeny i soku linków (link juice) do podstron. Bardzo pozytywnie wpływa to na pozycjonowanie całego serwisu, ponieważ struktura strony staje się zrozumiała dla ludzi oraz robotów sieciowych.

Typy podstron ważne dla robota sieciowego, które warto podlinkować wewnętrznie ze strony głównej:

  • Oferta.
  • Usługa.
  • Kategoria i podkategoria produktów.
  • Producent.
  • Produkt (nowości i bestsellery).
  • Produkt objęty promocją świąteczną.
  • Produkt z rabatem cenowym.
  • Blog.
  • Faq.

przepływ mocy pozycjonerskiej ze strony głównej do ważnych stron

Człowiek czy robot sieciowy – kogo wybrać?

Dobra struktura strony głównej jest przyjazna zarówno dla ludzi jak i robota sieciowego.

Można zrobić przejrzysty szablon dla strony głównej, oparty głównie na grafikach i krótkich tekstach, który jest profesjonalnie wykonany pod użytkownika, natomiast robot sieciowy może mieć problem ze zrozumieniem tematyki serwisu.

I odwrotnie…

Można zrobić stronę pod robota sieciowego z dwu-kilometrowym tekstem na stronie głównej, który może być zniechęcający dla odwiedzających.

Jak przygotować odpowiednią strukturę strony startowej?

Strona główna jest jednym z najczęściej odwiedzanych adresów w serwisie. Użytkownik po odwiedzeniu strony startowej powinien szybko zrozumieć tematykę serwisu, poznać zawartość oferty, usług i produktów.

Budowa strony głównej przyjazna ludziom i robotom sieciowym zostanie omówiona w identyczny sposób, w jaki przebiega tworzenie stron internetowych.

  • Header – strefa nagłówek, która powiela się zarówno na stronie startowej jak i każdej podstronie serwisu.
  • Część właściwa strony – prezentacja ofert, tekstów SEO, grafik i treści content marketingowych.
  • Footer – strefa stopka, która powiela się na każdej podstronie serwisu.

Tworząc stronę główną i wszystkie podstrony serwisu należy pamiętać o uruchomieniu RWD (Responsive Web Design), czyli strony dobrze wyświetlającej się na każdym urządzeniu (komputer, tablet, smartfon). Należy pamiętać o Mobile-First, kiedy ranking przy ustalaniu pozycji w Google będzie bazował na zawartości strony w wersji mobilnej.

Zatem nie należy ukrywać zawartości treści na wersję mobilną, aby widoczność strony nie została przycięta przez Google.

Czy strona jest przyjazna urządzeniom mobilnym? Tutaj wykonasz test – Mobile Friendly.

Header przyjazny SEO i użyteczny dla ludzi

Elementy, które może zawierać header strony:

  • Adres firmy w mikroformacie hcard.
  • Logo w mikroformacie.
  • Menu rozwijane z linkami do ważnych ofert wzbogacone w zdefiniowany artybut title.
  • Wyszukiwarka na stronie.
  • Adres e-mail oraz numer telefonu, który aktywuje połączenie na smartfonach.
  • Linki do profili w mediach społecznościowych.

Temat mikroformatów dokładniej został omówiony tutaj – https://projektmarketing.pl/mikroformaty-i-mikrodane/. Można nimi opisywać nie tylko logo czy adres firmy, ale różne elementy na stronie.

Przykład poprawnie zbudowanego headera.

przyjazna struktura headera

Część właściwa strony głównej przyjazna SEO i użyteczna dla ludzi

Po zbudowaniu headera należy zaplanować strukturę części właściwej dla strony głównej i wszystkich pozostałych podstron. W tym artykule zajmę się budową strony startowej.

Elementy, które może zawierać część właściwa strony głównej:

  • Jeden, wysoko umieszczony w kodzie strony nagłówek H1 z najważniejszą frazą kluczową wybraną do pozycjonowania.
  • Sformatowany tekst marketingowy z nasyconymi słowami kluczowymi wybranymi do kampanii SEO.
  • Nagłówki niższego rzędu H2 i H3.
  • Grafiki o naturalnych rozmiarach, skompresowane i wzbogacone o atrybut ALT.
  • Linki kierujące do ważnych ofert, usług, kategorii, podkategorii czy producentów.
  • Linki do najnowszych produktów, bestsellerów.
  • Linki produktów objętych promocją i rabatami cenowymi.
  • Linki do ofert okazjonalnych, np. z okazji Black Friday czy świąt Bożego Narodzenia.
  • Ikony social share do udostępniania homepage.
  • Zapis na newsletter.
  • Przynajmniej 3 wartości dodane dla użytkowników wyraźnie wyeksponowane na głównej stronie (np. darmowa dostawa, ekspresowa wysyłka w 24 h od wpłaty, bezpieczne zakupy).

Przykłady stron internetowych, które dobrze przygotowały strukturę strony głównej:

Jak pisać teksty SEO na stronę główną?

Po zaprojektowaniu poprawnej struktury strony startowej można zabrać się za tworzenie tekstu SEO z nasyconymi frazami wybranymi do pozycjonowania. Należy jednak pamiętać, że tekst SEO to nie tylko słowa kluczowe. To content marketing, który powinien generować klientów.

Jakie narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych?

Zobacz ranking tych narzędzi z instrukcjami wideo.

Wykorzystując potencjał tych narzędzi można znaleźć wiele fraz kluczowych, które są wyszukiwane przez ludzi w Twojej branży.

Przykład fraz kluczowych wybranych do pozycjonowania strony głównej sklepu o tematyce mebli przemysłowych.

frazy kluczowe na stronę główną

Zakładając, że fraza „meble” pojawia się w każdym słowie kluczowym, to nie wolno w każdym zdaniu upychać tego słowa… Jeżeli czytając własny tekst czujesz, że przesyciłeś frazy kluczowe, wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo, że przeoptymalizowałeś stronę główną. Efektem „keyword stuffing” może być nawet obniżenie widoczności strony bądź zignorowanie tego tekstu przez roboty indeksujące.

Przykładowe frazy pod które zostanie opracowany tekst SEO.

jak napisać zdanie na bazie słów kluczowych wybranych do pozycjonowania

Oprócz nasycenia fraz kluczowych należy pamiętać, aby tekst posiadał zachęty do zakupienia towaru, unikalne cechy produktów i wyróżniające cechy firmy na tle konkurencji.

Przykład tekstu SEO na stronie startowej

Pogrubione frazy pokazują, że wszystkie frazy kluczowe wybrane powyżej do pozycjonowania strony głównej zostały użyte w tekście SEO.

przykładowy tekst seo

Tekst inspirowany na zawartości sklepu https://punktmeblowy.pl.

Jak dobrze formatować tekst?

  • Pamiętaj o Mobile First – Google będzie w pierwszej kolejności ustalał ranking m.inn. na bazie treści w wersji mobilnej.
  • Na każdej stronie wykorzystaj jeden raz zwięzły nagłówek H1.
  • Stosuj nagłówki H2, H3.
  • Podziel akapity na mniejsze bloki treści, aby tekst był czytelny i nie męczył oka.
  • W pierwszym akapicie warto umieścić ważne słowo kluczowe nawiązujące do zawartości artykułu.
  • Tekst zawierający istotne frazy kluczowe oraz przydatne informacje dla ludzi warto pogrubić, pochylić.
  • Dodaj przynajmniej jedną skompresowaną grafikę z opisanym tekstem alternatywnym.
  • Treść wokół obrazka niech nawiązuje do tekstu alternatywnego.
  • Do wyliczeń wykorzystaj listy uporządkowane i nieuporządkowane.
  • Nie zapominaj o mocy linkowania wewnętrznego, który bezpośrednio wpływa na pozycjonowanie.
  • Jeżeli linkujesz na zewnątrz, zawsze otwieraj linki w nowej karcie przeglądarki.

Tekst po sformatowaniu będzie wyglądał następująco:

sformatowany tekst zgodnie ze sztuką seo

Fragment tekstu SEO na stronę główną o tematyce żeglarstwa:

przykład tekstu seo na stronę o tematyce żeglarstwa

Tekst inspirowany na zawartości strony https://puntovita.pl.

Gdzie umieścić tekst na stronę główną?

Moc linków z menu górnego jest większa niż moc linków ze stopki.

Z moich obserwacji wynika, że podobnie jest z tekstem SEO. W miarę możliwości warto opublikować tekst wysoko w kodzie źródła strony, np: pod głównym menu poziomym lub pod sliderem na stronie głównej.

gdzie umieścić tekst seo

Nad tekstem powinien znajdować się nagłówek H1 z nasyconą frazą kluczową.

Wielu właścicieli sklepów internetowych nie akceptuje publikacji tekstu na stronie startowej. W efekcie najważniejsza strona serwisu jest słabo zoptymalizowana. Gorsza optymalizacja strony głównej przekłada się z kolei na słabszą optymalizację całego sklepu. Słaba optymalizacja stron to niewykorzystany ruch organiczny, czyli mniej klientów z naturalnych wyników wyszukiwania.

Jeżeli nie ma możliwości, aby umieścić tekst wysoko w kodzie źródła strony, wówczas należy go umieścić pośrodku zawartości strony głównej lub ostatecznie nad stopką.

Jak długi powinien być tekst SEO na stronę główną?

Wiele osób zastanawia się, ile znaków ze spacjami powinien mieć idealny tekst pozycjonujący stronę startową? Google nie podaje jednoznacznych wytycznych.

W teorii… Im więcej treści dostępnych dla robotów Google, tym więcej opcji rankowania na frazy ogólne i długi ogon.

W praktyce… Trzeba się zastanowić czy tekst nie przysłoni użyteczności całej strony i utrudni dostęp do oferty dostępnej pod tekstem na stronie głównej?

W przypadku sklepu internetowego tekst na stronę główną powinien zawierać przynajmniej 2000 znaków ze spacjami.

Historia powstania…

Umieszczenie treści content marketingowych, np. historia powstania biznesu jest świetnym sposobem na zbudowanie zaufania i zwiększonych konwersji.

Jak będziesz delektował się lodami Grycan to zwróć uwagę, że przy stoliku znajduje się opisany album ze zdjęciami założycieli firmy.

Przykład wideo na stronie startowej wraz z 3 wartościami dodanymi dla kupujących.

wideo na stronie głównej

Zobacz wideo, jakie zostało umieszczone na stronie głównej narzędzia do promowania płatności na WordPressie. Materiał wideo nie jest najwyższej jakości, ale posiada swoją unikalną wartość i prezentuje cel powstania narzędzia.

W ten sposób kupujący mogą utożsamiać się z marką, produktem oraz istniejącymi problemami w Twojej niszy i być może chętniej dokonają zakupu produktu.

Zauważ, że materiał wideo można obrobić poprzez dokonanie transkrypcji, co pozwala otrzymać gotowy tekst marketingowy.

Pisanie i przemawianie z głębi serca pozwala zbudować bliską więź i pozyskać stałych klientów.

Tematyka serwisu, a sposób komunikacji z potencjalnym klientem

W zależności od tematyki strony i wieku potencjalnych klientów należy dobierać odpowiedni język do komunikacji z klientem. Najlepiej sprawdzić, w jaki sposób konkurencja TOP10 komunikuje się z potencjalnym klientem.

Jeżeli prowadzisz bloga edukacyjnego, to potencjalnym klientem jest uczeń. Wówczas język komunikacji poprzez teksty i materiały wideo może być bardzo luźny.

Będąc właścicielem strony firmowej o tematyce prawnej należy korzystać z profesjonalnego i specjalistycznego języka.

Fachowiec, a profesjonalista to dwa różne słowa w branży prawniczej.

Cennik tekstów SEO – ile kosztuje dobra treść?

Dobrym rozwiązaniem jest samodzielne tworzenie tekstów i formatowanie ich na stronie zgodnie ze sztuką. W końcu czujesz swój biznes lepiej niż ktokolwiek inny. Większość właścicieli sklepów internetowych nie ma czasu pisać tekstów na stronę główną, kategorie, podkategorie czy opisy produktów skopiowanych ze stron producentów.

Jest to bardzo czasochłonny proces, dlatego warto zlecić tekst SEO copywriterowi.

Znając podstawowe zasady tworzenia tekstów SEO możesz kontrolować jakość tekstów napisanych przez copywritera i dokonywać selekcji.

Najpopularniejszy schemat rozliczania tekstów z copywriterami:

Koszt napisania tekstu = 1000 znaków ze spacjami * cena tekstu ustalona przez copywritera.

Przed podjęciem zlecenia warto poznać oferty kilku copywriterów, jednak nie cena tekstów jest najważniejsza, lecz ich jakość.

Jeżeli poszukujesz dobrego copywritera, to zawsze możesz zlecić napisanie tekstów przez naszych specjalistów.

Link do oferty: https://projektmarketing.pl/oferta/copywriting/

Footer przyjazny SEO i użyteczny dla ludzi

Istnieją różne sposoby projektowania stopki począwszy od prostych projektów po bardziej rozbudowane. Z punktu widzenia SEO należy pamiętać, że linki ze stopki mają najmniejszą moc pozycjonującą.

Należy pamiętać, że linki wychodzące ze stopki do stron zewnętrznych (np. link do firmy, która stworzyła stronę www) warto oznaczyć atrybutem „nofollow”. Taka praktyka pozwoli zatrzymać moc i sterować przepływem mocy pozycjonującej do podstron serwisu.

Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik o tworzeniu struktury strony głównej i pisaniu tekstów SEO okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.

Struktura strony głównej i tekst SEO w pozycjonowaniu stron
5 (100%) 1 vote

duplikacja treści

Unikalne artykuły o MARKETINGU I SEO Prosto na Twój najlepszy adres e-mail.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *