2017-06-10 Pozycjonowanie 0 Opinie
mikroformaty adresu

Optymalizacja mikroformatów adresu firmy pod kątem lokalnego pozycjonowania stron

Mikroformat hCard umożliwia prezentację danych kontaktowych przedsiębiorstw, pracowników firm, czy lokalizację miejsc. Co więcej… W słowniku danych strukturalnych Schema.org można znaleźć mikrodane, które umożliwiają oznaczanie miejsc z wykorzystaniem geolokalizacji. Według badań to właśnie hCard jest najpopularniejszym mikroformatem na świecie. W dzisiejszym poradniku pokażę Ci, jak można zoptymalizować adres firmowy pod kątem pozycjonowania lokalnych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto wdrożyć mikroformat hCard na stronie?

Adres firmy bez mikrodanych będzie traktowany przez roboty Google jako zwykły ciąg znaków, natomiast umieszczenie mikroformatów hCard informuje boty o istnieniu danych kontaktowych na stronie. Dane firmy umieszczone w mikroformacie adresu to niezwykle cenna informacja dla robotów Google, istotna dla SEO.

W danych kontaktowych znajduje się miasto
, które umieszczone wysoko w kodzie źródła strony optymalizuje serwis pod lokalne słowa kluczowe. Dodanie geolokalizacji biznesu dodatkowo umocni proces rankowania w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Zobacz wideo poradnik

Mikroformat hCard i wpływ na lokalne SEO.

Gdzie można umieścić mikroformaty adresu:

  • Okolice logo strony
  • Sidebar
  • Strona kontaktowa
  • Stopka

Jak krok po kroku zbudować wizytówkę hCard?

Mikroformaty wykorzystują atrybuty klasy, które precyzyjnie opisują wybrane elementy strony internetowej. Elementowi nadrzędnemu w kodzie HTML należy nadać atrybut klasy z nazwą vcard. Wewnątrz tego elementu należy osadzić pozostałe znaczniki HTML zawierające odpowiednie nazwy klas, które opisują dane kontaktowe.

Przykład rozbudowanego mikroformatu hCard z geolokalizacją wykorzystujący atrybuty klasy.

Jak sprawdzić geolokalizację? [Link].

<div class="vcard">
	<h3>
		<span class="org">Agencja Projekt Marketing</span>
		<span class="fn">Joanna Duda</span> 
	</h3>
	<span class="adr">
		ul. <span class="street-address">Madler 10</span>
		<span class="postal-code">21-500</span>
		<span class="locality"><strong>Biała Podlaska</strong></span>
		<span class="phone">
			<span class="type">tel.</span>
			<span class="value">570-664-431</span>
		</span>
	</span>
	<a class="email" href="mailto:biuro@projektmarketing.pl">biuro@projektmarketing.pl</a>
	<div class="geo">
		Geolokalizacja: 
		Szerokość geograficzna: <span class="latitude">52.043598</span> 
		Długość geograficzna: <span class="longitude">23.136598</span>
	</div>
</div>

W powyższym przykładzie nazwy klas używa się do utworzenia mikroformatu adresu, która można także wykorzystać do stworzenia stylów CSS.

Na koniec należy sprawdzić, czy mikroformaty adresu zostały poprawnie wdrożone – [Link] do darmowego narzędzia Google.

Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik o optymalizacji adresu okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.

Optymalizacja mikroformatów adresu firmy pod kątem lokalnego pozycjonowania stron
5 (100%) 5 votes

duplikacja treści

Unikalne artykuły o MARKETINGU I SEO Prosto na Twój najlepszy adres e-mail.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *