
Optymalizacja mikroformatów adresu firmy pod kątem lokalnego pozycjonowania stron
Mikroformat hCard umożliwia prezentację danych kontaktowych przedsiębiorstw, pracowników firm, czy lokalizację miejsc. Co więcej… W słowniku danych strukturalnych Schema.org można znaleźć mikrodane, które umożliwiają oznaczanie miejsc z wykorzystaniem geolokalizacji. Według badań to właśnie hCard jest najpopularniejszym mikroformatem na świecie. W dzisiejszym poradniku pokażę Ci, jak można zoptymalizować adres firmowy pod kątem pozycjonowania lokalnych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania.
Dlaczego warto wdrożyć mikroformat hCard na stronie?
Adres firmy bez mikrodanych będzie traktowany przez roboty Google jako zwykły ciąg znaków, natomiast umieszczenie mikroformatów hCard informuje boty o istnieniu danych kontaktowych na stronie. Dane firmy umieszczone w mikroformacie adresu to niezwykle cenna informacja dla robotów Google, istotna dla SEO.
W danych kontaktowych znajduje się miasto, które umieszczone wysoko w kodzie źródła strony optymalizuje serwis pod lokalne słowa kluczowe. Dodanie geolokalizacji biznesu dodatkowo umocni proces rankowania w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Zobacz wideo poradnik
Mikroformat hCard i wpływ na lokalne SEO.
Gdzie można umieścić mikroformaty adresu:
- Okolice logo strony
- Sidebar
- Strona kontaktowa
- Stopka
Jak krok po kroku zbudować wizytówkę hCard?
Mikroformaty wykorzystują atrybuty klasy, które precyzyjnie opisują wybrane elementy strony internetowej. Elementowi nadrzędnemu w kodzie HTML należy nadać atrybut klasy z nazwą vcard. Wewnątrz tego elementu należy osadzić pozostałe znaczniki HTML zawierające odpowiednie nazwy klas, które opisują dane kontaktowe.
Przykład rozbudowanego mikroformatu hCard z geolokalizacją wykorzystujący atrybuty klasy.
Jak sprawdzić geolokalizację? [Link].
<div class="vcard"> <h3> <span class="org">Agencja Projekt Marketing</span> <span class="fn">Joanna Duda</span> </h3> <span class="adr"> ul. <span class="street-address">Madler 10</span> <span class="postal-code">21-500</span> <span class="locality"><strong>Biała Podlaska</strong></span> <span class="phone"> <span class="type">tel.</span> <span class="value">570-664-431</span> </span> </span> <a class="email" href="mailto:biuro@projektmarketing.pl">biuro@projektmarketing.pl</a> <div class="geo"> Geolokalizacja: Szerokość geograficzna: <span class="latitude">52.043598</span> Długość geograficzna: <span class="longitude">23.136598</span> </div> </div>
W powyższym przykładzie nazwy klas używa się do utworzenia mikroformatu adresu, która można także wykorzystać do stworzenia stylów CSS.
Na koniec należy sprawdzić, czy mikroformaty adresu zostały poprawnie wdrożone – [Link] do darmowego narzędzia Google.
Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik o optymalizacji adresu okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.
