Keyword Hero – jak legalnie odtajnić zakazane frazy przez Google NOT PROVIDED?
Optymalizacja strony pod SEO wiąże się z właściwym użyciem najczęściej stosowanych przez użytkowników fraz kluczowych. Przez szereg lat sporym ułatwieniem było Google Analytics, system statystyczny pokazujący frazy. Niestety działania z 2011 roku mające na celu modyfikację wyszukiwarki zaowocowały ukryciem tych cennych danych. Zamiast nich pojawiał się komunikat „not provided”, który uniemożliwiał podejrzenie statystyk i tym samym skomplikował cały proces działań w obszarze SEO / SEM.
Google Analytics niezmiennie udostępnia raport obejmujący bezpłatne słowa kluczowe, które generują prawdziwy ruch na danej witrynie. Niemniej jednak otrzymane wyniki są w zdecydowanej większości kompletnie nieprzydatne, ponieważ w około 90 proc. danych statystycznych jest oznaczone hasłem not provided, co w praktycznym ujęciu powoduje brak możliwości ich podejrzenia.
Szukanie dobrych rozwiązań, które wyeliminowałyby tę przeszkodę, doprowadziły do stworzenia narzędzia Keyword Hero, które praktycznie odkrywa przed zainteresowanymi tajemnicę fraz Google.
Not Provided – utrudnienia SEO
Wyjaśnijmy najpierw, skąd się wzięło powszechnie już znienawidzone „not provided”, które utrudnia pracę i powoduje niejednokrotnie zdecydowane wydłużenie działań pozycjonerskich. W świetle różnych materiałów informacyjnych „not provided” został stworzony dla zapewnienia prywatności użytkownikom. Poza tym miało ono odpowiadać zmodernizowanej, szyfrowanej wersji wyszukiwarki. Początkowo utajniano 3% danych, by w końcu dojść praktycznie do aż 90%. O ile samo założenie ochrony danych było słuszne, o tyle – mówiąc kolokwialnie – wylano przysłowiowe dziecko z kąpielą.
Brak możliwości sprawdzenia skuteczności stosowanych fraz utrudnił działania w obszarze SEO, a to z kolei wiązało się ze zdecydowanie wolniejszym działaniem i niejednokrotnie nieefektywnym pozycjonowaniem, które opierało się bardziej na poszukiwaniach, niż trafnych działaniach.
Podobnie w obszarze płatnej reklamy w Google był to duży cios!
Nic więc dziwnego, że zaczęto szukać dobrych rozwiązań, które pozwoliłyby na obejście ograniczenia. Przez szereg lat branża korzystała i nadal korzysta z innych narzędzi tj. Keyword Planner, Search Console czy Senuto. Dokładny opis najważniejszych narzędzi do wyszukiwania fraz kluczowych w działaniach SEO / SEM znajdziesz w rankingu: https://projektmarketing.pl/narzedzia-do-wyszukiwania-slow-kluczowych/
Keyword Hero – prawa ręka webmastera
Wspomniane wyżej narzędzia nie spełniały w dużej mierze oczekiwań profesjonalistów, stąd też pojawienie się Keyword Hero wzbudziło wiele pozytywnych emocji – jak się okazało słusznych.
Głównym założeniem Keyword Hero jest odtajnienie większości słów kluczowych w Google Analytics.
Według informacji dotyczących programu korzysta on jednocześnie z 11 źródeł, które pozwalają stworzyć listę fraz, dzięki którym użytkownicy dotarli do określonej strony internetowej.
Do tychże źródeł należą m.in.:
- Google Analytics,
- Google Search Console,
- Bing Search API,
- Serwisy monitorujące wyniki wyszukiwania,
- Rozszerzenia do przeglądarek.
Warto dodać, że Keyword Hero jest dostępny także w wersji darmowej, a instalacja nie wymaga dodawania skryptów na serwerze FTP i zajmuje maksymalnie 5 minut.
Jak działa bohater słów kluczowych Keyword Hero?
Pierwszym krokiem, jakie wykonuje Keyword Hero, jest pobranie adresów URL odpowiedzialnych za generowanie ruchu w interesującym nas serwisie. Algorytmy aplikacji wspierają się m.in. o Search Console, Google Trends i API Wikipedii przystępują do przygotowania listy słów kluczowych.
W trakcie generowania poszczególne frazy są oceniane pod kątem prawdopodobieństwa jej wystąpienia podczas wyszukiwania.
Ważną informacją dla użytkowników Keyword Hero jest fakt, że jeśli system nie będzie mógł określić czy fraza generuje ruch na stronie, przyczyniając się do wejścia na nią potencjalnego użytkownika, pozostawi ją pod znacznikiem „not provided”.
Wszystkie działania skutkują odsłonięciem około 60% słów kluczowych, dla których pewność użycia wynosi 100 proc., a dla pozostałych fraz z pewnością wystąpienia na poziomie 90%.
Użycie Keyword Hero w wyraźny sposób wspiera działania webmasterów i pozycjonerów poprzez zmniejszenie wartości „not provided” do zaledwie kilku procent. Przypomnijmy, że przy standardowym działaniu Google – znacznik „not provided” pojawiał się aż w 99% wyświetlanych fraz.
Wielu użytkowników zadaje jednak pytanie o to, czy Keyword Hero nie łamie tym samym prawa i nie włamuje się do zasobów Google?
Nic bardziej mylnego! Program bazuje na kilku innych narzędziach, które wykorzystane w pełni ich możliwości pozwalają na uzyskanie rzetelnych informacji. Innymi słowy, program nie narusza zasad prawa, ale wykorzystuje wszystkie inne możliwości swoich wyliczeń i wskazań.
W dużej mierze Keyword Hero wykorzystuje dziedzinę zajmującą się sztuczną inteligencją – Machine Learning, która przetwarza uzyskane dane, następnie je analizuje, porównuje i finalnie generuje wyniki pokazujące, z jakim prawdopodobieństwem określone frazy miały wpływ na odwiedzenie strony przez użytkownika.
Instalacja Keyword Hero
W pierwszej kolejności należy odwiedzić stronę internetową narzędzia – https://keyword-hero.com/
Jak już zaznaczono, instalacja programu jest banalnie prosta. Głównym wymaganiem do skorzystania z Keyword Hero jest posiadanie konta Google, a także usług Search Console i Google Analytics. W skrócie, po utworzeniu konta na Keyword Hero należy je połączyć z Google Analytics oraz Google Search Console.
Zobacz wideo poradnik
Jak zainstalować narzędzie Keyword Hero i jak ono działa w praktyce?
W praktyce należy zalogować się na konto Google z dostępem do wyżej wymienionych narzędzi Google. Na stronie głównej serwisu Keyword Hero należy wybrać wpierw opcję „Try Him Now”, a następnie „Sign in with Google”. Po wybraniu konkretnego konta Google (jeśli posiadamy ich więcej, musimy wskazać to, z którego chcemy korzystać) pojawi się pytanie o udostępnienie danych programowi Keyword Hero z Search Console i Analytics aplikacji Keyword Hero. Naturalnie należy wyrazić zgodę.
W dalszym kroku pojawi się konieczność dokonaniu wyboru odpowiedniej usługi Google Analytics, która ma podlegać pracom odtajnienia not provided. Poprawnie wykonany wybór w punktach 1 i 2 spowoduje prośbę o utworzenie tzw. „lustrzanego okna”, w którym będą wyświetlały się wyniki dla poszczególnych zapytań z Google. Klikając „Create”,udzielamy zezwolenia na dostęp do konkretnych opcji Google Analytics. Ważną informacją w tym miejscu jest fakt, że dane na oryginalnym koncie Analytics pozostaną niezmienione w żaden sposób.
Podczas instalacji programu pojawia się także konieczność wyboru pakietu, z którego zamierza się korzystać. Mamy do wyboru wersję bezpłatną oraz te, za które należy uiścić opłatę. Przedstawiane opcje różnią się pomiędzy sobą jedynie ilością stron i podstron, dla których dziennie można stworzyć listę słów kluczowych. Bezpłatna wersja pozwala na odtajnienie fraz dla 25 stron URL. Warto podkreślić, że jest ona wybierana przede wszystkim pod kątem testu samego programu, nie mniej jest ona w zupełności wystarczająca także dla małych serwisów. To ostatni krok całej instalacji, która według założeń zajmuje 2 minuty.
Na pierwsze wyniki słów kluczowych należy poczekać 24 godziny. W tym czasie program zbiera dane i poddaje je analizie. Twórcy Keyword Hero wskazują jednocześnie, że w pełni wiarygodne dane pojawiają się po miesiącu pracy.
Cenne informacje o Keyword Hero
Keyword Hero cechuje się wysoką skutecznością i w pewnym stopniu przywraca możliwość kontrolowania fraz pomocnych w standardowym pozycjonowaniu. Ruch Google był ściśle związany z polityką potentata, który poprzez zastosowanie „not provided” chciał ograniczyć personalizowanie treści na stronach poprzez użycie słów kluczowych generujących największe zyski na rzecz Google AdWords.
Keyword Hero odkrywając dane dotyczące intratnych fraz, pozwala na zwiększenie liczby użytkowników i wydajności. Dzięki niemu uzyskuje się m.in. niższy współczynnik odrzuceń przy jednoczesnym wzroście zaangażowania użytkownika, współczynnika konwersacji i dłuższego czasu w witrynie.
Bez najmniejszych wątpliwości Keyword Hero jest narzędziem wartym przetestowania. Należy jednak pamiętać, że dane zbierane przez program notują opóźnienie.
Specjaliści korzystający z Keyword Hero zgodnie twierdzą, że program jest godny polecenia. Oczywiście nie jest on perfekcyjny – zdarzają się rozbieżności w wersji oryginalnej i lustrzanej, a także mamy do czynienia ze wspomnianym opóźnieniem zbierania danych – ale w całkowitej ocenie zyskuje miano doskonałego sposobu na „not provided” i zdecydowanie ułatwia prace.
Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik o narzędziu Keyword Hero okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.