2018-04-26 Pozycjonowanie 0 Opinie
linki afiliacyjne

Czy linki partnerskie i linki płatne szkodzą stronie pozycjonowanej?

W dzisiejszym wpisie chciałbym odpowiedzieć na pytanie, czy linki partnerskie mogą zaszkodzić stronie pozycjonowanej? Chciałbym szerzej omówić, czym jest program partnerski i w jaki sposób skutecznie zarabiać w sieciach afiliacyjnych bez łamania wytycznych Google. Zagadnienie postanowiłem omówić na stronie Bloker-Cellulitu.pl stworzonej pod program partnerski do promowania preparatów antycellulitowych. Nie oceniajmy w tym wpisie czy tabletki i preparaty na cellulit prezentowane w dzisiejszym nagraniu są skuteczne. Celem przygotowanego materiału wideo jest zaprezentowanie od strony technicznej – jak osadzić linki partnerskie na stronie, aby nie otrzymać kary od Google w postaci obniżenia widoczności strony.

Zobacz wideo poradnik

Jak oznaczać linki partnerskie, aby nie otrzymać kary od Google?

Tutaj z góry chciałbym uprzedzić. Nie jestem ekspertem w dziedzinie zdrowia i suplementów. Jeżeli prowadzisz bloga o zdrowiu i szukasz suplementu, który chciałbyś promować – to możesz założyć konto w programie partnerskim Cash in Pills.

I tutaj cenna uwaga: Trzeba się dwa razy zastanowić, co będziemy promować. Lepiej zbudować rzetelną markę, zamiast wciskać odwiedzającym specyfiki, których w życiu nie przetestowaliśmy.

Co zrobić z linkami partnerskimi, aby strona nie otrzymała kary?

Zarabianie w programie partnerskim może przynieść wzrost dochodów za pośrednictwem dobrze umiejscowionych linków polecających. Jednak duża ilość linków partnerskich osadzonych na stronie może być źle postrzegana przez algorytm Google.

Cały problem ukryty jest w pojęciu link juice, koncepcji soku z linkami i sposób w jaki przepływa on pomiędzy stronami.

Czas przejść do kwestii technicznej i omówić, jak wyszukiwarki mogą traktować linki partnerskie. Pokażę Ci dwa proste rozwiązania bazujące na atrybucie nofollow, który jest dodawany do linka partnerskiego. Pierwsza metoda polegająca na ręcznym dodaniu atrybutu nofollow do każdego linka partnerskiego i drugi sposób bazujący na wtyczce Pretty Links.

Po co robot indeksujący śledzi linki partnerskie?

Boty wyszukiwarek śledzą linki partnerskie na Twoje własne życzenie. Dodając link do swojej strony internetowej za pośrednictwem edytora WordPress jest on domyślnie klasyfikowany jako link dofollow. W wielkim skrócie oznacza to, że strona do której prowadzi link otrzyma część soku linku z witryny. Bardzo duża ilość linków partnerskich umiejscowiona na różnych podstronach jest jasnym sygnałem dla Google, że może indeksować stronę z dużą ilością „płatnych linków”.

To właśnie może prowadzić do kar algorytmicznych od Google, spadkiem pozycji słów kluczowych i obniżeniem widoczności całej strony.

Jak uniknąć kary za linki partnerskie dofollow?

To proste! Zmień atrybut linka na nofollow. Ten atrybut mówi robotom indeksującym, aby nie podążał za linkiem i nie przykazywał soku z linków.

Tak jak wcześniej powiedziałem w nagraniu wideo – istnieją dwa sposoby, aby boty nie śledziły linków partnerskich.

1 sposób – jak dodać ręcznie link partnerski nofollow?

Czas zaprezentować, jak dodać manualnie atrybut nofollow do linka. W pierwszej kolejności należy przejść do edytora WordPressa. Link możesz dodać w edytorze wizualnym i tekstowym, lecz po dodaniu linka należy przejść do edytora tekstowego (HTML).

edytor tekstowy do dodania linka nofollow

Tutaj znajdziesz kod HTML zawartości strony lub wpisu, więc będziesz musiał odszukać link partnerski.

link partnerski html dofollow

Teraz wystarczy tylko dodać atrybut nofollow.

rel nofollow link partnerski

To wszystko. Wystarczy zaktualizować stronę lub wpis na WordPressie, aby uniknąć kar od Google. Sposób ręczny może się okazać czasochłonny, jeżeli mamy kilkaset linków partnerskich do oznaczenia atrybutem rel=”nofollow”. Na szczęście technologia WordPress.org udostępnia bezpłatne wtyczki, które pozwalają całkowicie automatycznie uzyskać ten sam efekt.

2 sposób – zamaskuj link partnerski nofollow przez Pretty Links

Wtyczka Pretty Links według mojej opinii jest najlepszym rozwiązaniem do skrócenia linków, maskowania linków i automatycznego dodawania atrybutu nofollow dla wszystkich linków partnerskich. Najważniejsze, że cały proces tworzenia linka z wyżej wymienionymi funkcjami trwa mniej niż 30 sekund.

Maskowanie linka

Maskowanie linka jest przydatną funkcją, ponieważ zmieniamy wygląd adresu URL na bardziej przyjazny. Zamiast długiego, brzydkiego linka partnerskiego z ciągiem cyfer i znaków można zamaskować w następujący sposób: http://mojastrona.pl/promowany-produkt.

Zamaskowany link będzie przekierowywał do docelowego adresu URL, umożliwiając zarabianie przez program partnerski.

Po zainstalowaniu i włączeniu wtyczki Pretty Link w kokpicie bloga WordPress dodaj nowy link.

dodaj nowy link z pretty link

Zostaniesz przeniesiony do miejsca generowania linka.

W miejscu:

  • Target URL – wklej ten brzydki link skopiowany bezpośrednio z programu partnerskiego.
  • Pretty Link – uzupełnij zamaskowany odnośnik.
  • Title – opcjonalnie dodaj tytuł, aby szybko namierzyć link.

target url

Pamiętaj, aby link był oznaczony jako nofollow.

link nofollow we wtyczce pretty links

Wystarczy, że zapiszesz ten link i możesz umieszczać zamaskowane linki partnerskie na swojej stronie. Korzystając z wtyczki Pretty Links z włączoną opcją No Follow nie musisz dopisywać w edytorze tekstowym do linków rel=”nofollow”.

Jeżeli nadal masz problemy ze zrozumieniem atrybutu nofollow i dofollow, to zobacz ten wpis z wideo poradnikiem: https://projektmarketing.pl/linki-rel-nofollow-i-dofollow-seo/

Podsumowanie

Strona internetowa może otrzymać karę od Google za linki partnerskie dofollow w postaci obniżenia widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Problem można szybko rozwiązać dodając atrybut nofollow. Zamiast dodawać ręcznie atrybuty rel=”nofollow” dla linków możesz skorzystać z wtyczki Pretty Links. Plugin automatycznie dodaje linki nofollow, maskuje łącza i dodatkowo mierzy kliknięcia w odnośniki partnerskie.

Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik o linkach partnerskich okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.

Czy linki partnerskie i linki płatne szkodzą stronie pozycjonowanej?
5 (100%) 2 votes

duplikacja treści

Unikalne artykuły o MARKETINGU I SEO Prosto na Twój najlepszy adres e-mail.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *