Jaki powinien być dobry content?
Przestrzeń wirtualna jest coraz chętniej wykorzystywana przez biznes. Nowoczesne firmy szukają dla siebie miejsca w Internecie, by skuteczniej sprzedawać swoje towary i usługi. Jednym z kluczowych czynników, wpływających na budowanie pozycji sklepu online, jest oczywiście content.
Jaki powinien być, by zjednywać czytelników oraz odpowiadać na wymagania Google? Kilka praktycznych wskazówek przekażemy w dalszej części artykułu, część już została omówiona w wideo wpisie pt: jak pisać dobre teksty SEO.
Content – różne treści w służbie biznesu
Trudno wręcz wyobrazić sobie prowadzenie nowoczesnego biznesu w sieci, bez wykorzystania contentu. Tym mianem określa się wszystkie treści, publikowane na stronach internetowych, blogach, przygotowywane dla e-commerce i social mediów.
Treści wykorzystuje się do budowania widoczności strony oraz promocji w ramach content marketingu, który pomaga osiągać rozmaite cele biznesowe, w tym oczywiście pozyskiwać nowych klientów oraz zwiększać sprzedaż w Internecie.
Jaki powinien być dobry content?
Opisy produktów do sklepu, artykuły eksperckie na blogu lub posty w social mediach – rodzajów contentu jest naprawdę sporo. Przestrzeń, w której się on pojawia, wymusza zastosowanie nieco innych rozwiązań, dostosowanych do okoliczności.
Każdy dobry content powinien wyróżniać się szeregiem cech, które pozwalają uzyskać optymalne rezultaty w budowaniu marki online, o czym można przeczytać na przykład na stronie: AdrianKolodziej.pl/blog.
Jaki zatem powinien być wysokiej jakości content?
Przydatny content – odpowiadanie na potrzeby użytkowników
W jakim celu użytkownicy czytają treści na blogu lub stronie internetowej? Chcą znaleźć w nich odpowiedzi na swoje pytania lub wątpliwości. Wartościowy content powinien więc być przede wszystkim przydatny oraz dawać czytelnikom to, czego w danej chwili potrzebują.
Zanim zatem przystąpi się do pracy nad contentem, powinno się dokładnie poznać oczekiwania grupy docelowej. Warto wykorzystać do tego narzędzia informatyczne, sprawdzić konkurencję oraz skontrolować, o czym piszą potencjalni klienci.
Zrozumiały content – treści mówiące językiem grupy docelowej
Nawet najlepiej dopasowany temat nie przyniesie dobrych rezultatów, jeśli nie zadba się o dopasowanie języka. Jakościowy content musi bowiem być dostosowany do konkretnej grupy odbiorców, pod względem budowy tekstu, jego długości, a nawet odpowiednich słów i zwrotów.
Dzięki temu czytelnik łatwiej przyjmuje tekst i może się utożsamić z przedstawionymi w nim tezami.
Oryginalny content – tekst, który przyciąga i intryguje
W szumie medialnym, który otacza nas każdego dnia, trudno się wyróżnić. Pomocą może się okazać wartościowy content. Warto stawiać na unikatowe (dla czytelników i wyszukiwarek), ciekawe treści, odznaczające się na tle konkurencji. Wówczas łatwiej zostać zapamiętanym oraz wzbudzić zainteresowanie u potencjalnych klientów.
Zoptymalizowany content – ukłon w stronę wyszukiwarki Google
Dobry content, przeznaczony do publikacji w Internecie, powinien wpisywać się w wymagania wyszukiwarki Google. Warto wprowadzić do niego frazy kluczowe oraz zadbać o to, by tekst był odpowiednio zoptymalizowany.
Dzięki temu nie tylko zainteresuje czytelników, ale pozwoli na znalezienie się na wysokich pozycjach w Google, co mocno zwiększy widoczność firmy.
Wartościowy content – kompromis między treścią dla klientów i wyszukiwarki Google
Dobry content biznesowy powinien być ciekawy dla czytelników, a przy tym stanowić wartościowe narzędzie do pozycjonowania strony. Tkwi w nim gigantyczny potencjał, warto zatem go docenić i lepiej wykorzystać, by zaistnieć w świadomości klientów oraz zyskać dobre pozycje w wyszukiwarce Google.
Ciężko dostosować content do grupy docelowej, kiedy dla przykładu nasze wiaderka kupują zarówno lakiernicy samochodowi, jak i rolnicy na zbiory… Tak czy inaczej najważniejsze są detale i specyfikacja.
Warto również pamiętać o analizie konkurencji, która może być źródłem inspiracji i pomysłów na tematy artykułów.