Jak uruchomić analitykę wyszukiwań w witrynie i pozyskać nowych klientów ze strony internetowej?
Dlaczego warto uruchomić wyszukiwarkę na firmowej stronie internetowej? Internauci poszukujący informacji otrzymują szybki dostęp do zasobów strony, ofert, czy produktów. Wydawać by się mogło, że jest to najważniejsza funkcjonalność tego narzędzia. Uważam, że jeszcze większy potencjał narzędzia jest ukryty w analityce słów kluczowych. Dzisiaj pokażę Ci, jak wykorzystać wyszukiwarkę dostępną na stronie internetowej do budowania strategii marketingowych w celu pozyskania klienta.
Analityka słów kluczowych w wyszukiwarce Google
Zobacz na przykładzie, jak działa największa na świecie wyszukiwarka internetowa Google. Ludzie wpisują miliony haseł do wyszukiwarki… Korzystają także z wyszukiwań głosowych.
Czy wiesz, że każde zapytanie tekstowe wpisywane do wyszukiwarki jest analizowane przez Google? Z wykorzystaniem Planera Słów Kluczowych możesz analizować średnią miesięczną liczbę wyszukiwań danej frazy kluczowej, ocenić konkurencyjność, koszt reklamy czy sezonowość danego słowa. Co więcej… Możesz odkryć słowa kluczowe do pozycjonowania własnej strony.
Czy wiesz, że inżynierowie Google analizują słowa kluczowe wpisywane przez ludzi do wyszukiwarki, aby algorytm zwracał jeszcze lepszej jakości wyniki wyszukiwania? Dogłębna analiza słów kluczowych kształtuje wyniki organiczne i wyniki wyszukiwania pochodzące z reklam AdWords na których Google zarabia pieniądze.
Jak działa standardowe wyszukiwanie na stronach internetowych?
Zobacz, jak funkcjonuje wyszukiwarka dostępna na stronie naszej firmy ProjektMarketing.pl. Na żądane zapytanie wyszukiwarka zwraca najbardziej dopasowane wyniki.
Wyszukiwarka pomaga w szybszej nawigacji do określonych treści na stronie.
Jako właściciel firmowej strony internetowej możesz samodzielnie dokonać analizy wyszukiwania zapytań w witrynie.
Zobacz wideo poradnik
Case study klienta o tematyce żeglarstwa, gdzie uruchomiono wyszukiwanie zapytań w witrynie.
Przykładowe zapytania wyszukiwania w witrynie o tematyce żeglarstwa
Wniosek dla powyższego klienta
Warto uruchomić nową ofertę na stronie – Majówka żeglarska 2017! Po wdrożeniu oferty Michał pozyskał 6 nowych klientów do swojego biznesu. Łączny przychód ze sprzedaży wyniósł 2760 zł.
Integracja wyszukiwarki w witrynie z narzędziem Google Analytics
Zobacz wideo poradnik
Jak krok po kroku uruchomić wyszukiwanie w witrynie?
Zobacz wideo poradnik
Jak wykorzystać ankiety i wyszukiwanie w witrynie do robienia skutecznego marketingu internetowego?
6 powodów dla których warto analizować zapytania w witrynie:
- Poznanie słów kluczowych, które możesz wykorzystać w procesie pozycjonowania
- Wykorzystanie fraz do kampanii Google AdWords
- Rozpoznanie najczęściej wyszukiwanych zapytań w serwisie
- Odkrycie zainteresowań użytkowników na stronie
- Wykrycie ofert i produktów, których brakuje w asortymencie
- Identyfikacja, czy wyniki wyszukiwania pozwoliły na dalszą interakcję użytkowników ze stroną internetową
Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik – Jak uruchomić analitykę zapytań w witrynie – okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.