
Jak ustrzelić dobre słowa kluczowe pod pozycjonowanie sklepu internetowego?
Po stworzeniu poprawnej struktury e-commerce należy dobrze opanować sztukę wyszukiwania słów kluczowych pod pozycjonowanie w organicznych wynikach wyszukiwarki Google. Osoby początkujące mogą bardzo szybko wpaść w pułapkę wyszukiwania fraz zbyt ogólnych bądź fraz niedopasowanych do zawartości sklepu czy podstrony wybranej do pozycjonowania. Zdecydowałem się zaprezentować kilka uniwersalnych szablonów wyszukiwania fraz, które z bardzo dużym prawdopodobieństwem mogą konwertować klientów za pośrednictwem wyszukiwarki. W sieci można znaleźć wiele poradników informujących, że każda fraza ma swoją unikalną trudność w wypozycjonowaniu na 1 stronę wyszukiwarki. Trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem, jednak dzisiejszy wpis będzie uniwersalny pod kątem doboru fraz dla każdego sklepu internetowego bez względu na jego okres istnienia w sieci.
Wiek domeny, a trudność fraz kluczowych do wypozycjonowania
Pozycjonowanie słów kluczowych dla sklepu internetowego jest procesem czasochłonnym. Wiek domeny ma silny wpływ na pojawianie się fraz TOP10 w Google. Im młodsza domena, tym trudniej pozycjonować konkurencyjne zapytania.
Problem zanika, gdy domena jest dobrze zoptymalizowana, poprawnie podlinkowana, a staż w sieci wynosi przynajmniej 1 rok. Oczywiście zakładamy, że będziemy optymalizować i pozycjonować stronę przy użyciu w miarę bezpiecznych technik SEO.
Jak pozycjonują się słowa kluczowe dla nowo założonej domeny?
Zapytania ogólne w krótkim czasie dosyć ciężko wypozycjonować do TOP10, dlatego warto szukać długiego ogona, który rozbudowuje ogólne słowa kluczowe.
Nasza strona firmowa ProjektMarketing.pl jest młodą domeną, która została założona w 2017 roku. Strategia budowania widoczności organicznej bazuje na pozycjonowaniu szerokim fraz długoogonowych.
Zobacz wideo poradnik
Jak pozycjonują się słowa kluczowe dla młodej domeny?
Jak pozycjonują się słowa kluczowe dla domeny z kilkuletnim stażem?
Im domena starsza wiekiem, im więcej fraz long tail na pierwszej stronie w Google, tym skuteczniej pozycjonują się słowa ogólne (jednowyrazowe i dwuwyrazowe) na pierwszą stronę wyszukiwarki.
Keyword Research dla świeżego e-sklepu
W poniższym poradniku zobaczysz, jak szukać dobrych słów kluczowych na stronę główną, kategorie, podkategorie, produkty oraz strony producentów.
Tutoriale pokazują praktyczne wykorzystanie narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych:
- Google Keyword Planner.
- Keyword Tool.
- Ubersuggest.
- Answer The Public.
- Google Trends.
- Analityka wyszukiwania Google Search Console.
- Senuto.
Wyszukiwanie fraz na stronę główną sklepu
Strona główna jak nazwa wskazuje jest najważniejszą stroną w sklepie, a zarazem głównym adresem URL z którego wychodzą pozostałe podstrony serwisu. W trakcie robienia Keyword Researchu należy pamiętać o frazach brandowych i zapytaniach związanych z nazwą sklepu.
W trakcie poszukiwań fraz na stronę główną należy uwzględniać zapytania, które pozwolą ludziom i robotom indeksującym poznać tematykę sklepu internetowego.
Cenne wskazówki!
Wszystkie frazy kluczowe zapisuj w roboczym notatniku. Zamieniaj kolejność wyrazów, wykorzystuj odmiany fraz przez przypadki oraz synonimy, zastosuj kombinacje fraz kluczowych lokalnych. Więcej przydatnych wskazówek znajdziesz w poniższych materiałach wideo.
Zobacz wideo poradnik
Szablon wyszukiwania fraz na stronę główną pod pozycjonowanie sklepu.
Szablon fraz na stronę główną e-commerce w PDF.
Zobacz wideo poradnik
Jak krok po kroku wyszukiwać konwertujące zapytania na stronę główną sklepu?
Jak szukać słów kluczowych na kategorie i podkategorie e-sklepu?
Kategorie i podkategorie zawierają linki wewnętrzne do produktów. Dobierając słowa kluczowe na kategorie i podkategorie sklepu należy szukać takich fraz, które odwzorowują zawartość danej podstrony. Nie powinny to być słowa zbieżne z ofertą produktów prezentowanych na kategoriach. Wyszukiwanie fraz rozpoczynamy od zapytań ogólnych, kończymy na frazach długoogonowych.
Dobrze znać materiał, jaki został wykorzystany do produkcji produktu, co pomoże znaleźć kolejne hasła godne pozycjonowania.
Przeznaczenie produktu to kolejny pomysł na doszukiwanie słów kluczowych na kategorie i podkategorie sklepu.
W kolejnym etapie do wyszukiwania słów kluczowych warto dodać frazy typu sklep, sklep internetowy, sklep online, internetowy sklep, sklep z … , sklep internetowy z… . Tego typu zapytania dobrze konwertują klientów z organicznych wyników wyszukiwania.
Jeżeli w ofercie kategorii posiadasz towary dostępne na indywidualne zamówienie klientów, wówczas dobrym rozwiązaniem w trakcie wyszukiwania słów kluczowych na kategorie jest dodanie fraz „na zamówienie”.
Ludzie poszukują tanich produktów wpisując „[NAZWA_KATEGORII] + [CENA]” oraz synonimy i wyrazy bliskoznaczne do cen (ceny, cennik, koszt, ile kosztuje, cena, wycena, rabaty cenowe, promocje cenowe, tanie, tanio, najtaniej, najtańsze). Tego typu zapytania bardzo dobrze konwertują klientów z wyszukiwarki Google, ponieważ użytkownik wpisując takie zapytania jest blisko decyzji zakupowej.
Zobacz wideo poradnik
Teoretyczny przewodnik wyszukiwania fraz na kategorie sklepu.
Przewodnik PDF wyszukiwania fraz na kategorie e-commerce.
Zobacz wideo poradnik
Praktyczny dobór fraz na kategorie sklepu pod SEO.
Dobór fraz na strony producentów pod działania SEO
Najważniejszym, a zarazem ogólnym słowem kluczowym jest nazwa producenta, np: Romet.
W kolejnym etapie doszukiwania fraz kluczowych do nazwy producenta robimy mix fraz kluczowych z frazami typu: producent, producenci, dystrybutor, dostawcy.
W kolejnym kroku sprawdzamy, jaka jest specjalizacja danego producenta? Jakiego rodzaju produkty wytwarza? Z jakich materiałów? Czy produkuje towary pod wymiar na indywidualne zamówienie?
Zobacz wideo poradnik
Teoretyczny przewodnik wyszukiwania fraz na strony producentów.
Przewodnik PDF wyszukiwania fraz na producentów.
Zobacz wideo poradnik
Praktyczny przewodnik wyszukiwania fraz na producentów sklepu z narzędziami SEO.
Jak nazywać produkty, aby się dobrze pozycjonowały w Google?
Strony produktowe należy optymalizować pod konkretną nazwę produktu. Frazy kluczowe na strony produktów w sklepie internetowym powinny być dokładnie dobierane pod właściwości i przeznaczenie danego towaru. Będą to głównie słowa kluczowe long tail (długi ogon). Zatem doszukujemy precyzyjnych fraz kluczowych charakterystycznych dla danego towaru, np: „metalowy stół montażowy RA Construction z 2 półkami i oświetleniem centralnym”, „Niebieski plecak rowerowy Deuter Race EXP Air”.
Wielu właścicieli sklepów internetowych ma błędnie nazwane produkty pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Często produkty są importowane do sklepu z plików zewnętrznych, np: z bazy producenta. Wywołuje to zjawisko duplikacji treści, dlatego zanim zaczniemy wyszukiwać słowa kluczowe na produktach – dobrym, a zarazem czasochłonnym rozwiązaniem jest poprawne nazwanie produktów we własnym sklepie.
Produkty można nazwać według następującego schematu:
[NAZWA] [PRZEZNACZENIE] [PRODUCENT] [WŁAŚCIWOŚCI]
Przykłady dobrze nazwanych produktów w sklepie internetowym:
- Plecak rowerowy Deuter Race EXP Air niebieski.
- Metalowy stół montażowy RA Construction z 2 półkami i oświetleniem centralnym.
- Balsam Nacomi do pielęgnacji biustu dla kobiet w ciąży.
- Bielenda SEXI MAMA skuteczny krem na opuchnięte nogi.
- Rower górski Merida MATTS 6.10-V czerwony.
- Lodówka z zamrażalnikiem SAMSUNG RB30J3000WW.
- Nike Performance FLEX 2017 RUN – trekkingowe buty do biegania.
Dobre nazwanie produktów sprawi, że bez żadnej dodatkowej optymalizacji produkty mogą dobrze rankować w wyszukiwarce już po kilku dniach od zindeksowania produktu w Google. Sklep PunktMeblowy.pl zindeksowano w Google 19 października 2017, a już po 8 dniach od zindeksowania produktu jest on widoczny na różne zapytania na pozycji 30, 33, 34 w organicznych wynikach wyszukiwania.
Dobre nazwanie produktów sprawi, że bez żadnej dodatkowej optymalizacji produkty mogą dobrze rankować w wyszukiwarce już po kilku dniach od zindeksowania produktu w Google.
Zobacz wideo poradnik
Jak dobrze nazywać produkty w sklepie, aby się wypozycjonowały w Google?
Przewodnik PDF z dobrym nazewnictwem produktu.
Zobacz wideo poradnik
Jak szukać słów kluczowych na produkty sklepu z narzędziami do wyszukiwania fraz?
Dalej możesz zająć się optymalizacją i pozycjonowaniem sklepu internetowego: https://projektmarketing.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/.
Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik o wyszukiwaniu słów kluczowych w sklepie internetowym okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.
