
Content marketing w pozycjonowaniu stron – jak zdobyłem 1 klienta do pozycjonowania ze strony Projekt Marketing?
Sukcesy i porażki w biznesie są nośnikiem ogromnej porcji wiedzy z której warto korzystać pełnymi garściami. W dzisiejszym artykule chciałbym zaprezentować potęgę content marketingu w branży pozycjonowania stron. Pokażę Ci, jak szybko i praktycznie za darmo pozyskałem pierwszego klienta do pozycjonowania firmowej strony lokalnej za pośrednictwem strony Projekt Marketing, a dokładnie wpisu na blogu. Warto pamiętać, że branża pozycjonowania stron jest konkurencyjna, a klienci nieufni z powodu dużej ilości nieuczciwych agencji SEO. Sukces naszej firmy jest tym większy, że test pozyskania klienta okazał się w 100% skuteczny i efektywny.
Pozycjonowanie strony z innymi gałęziami marketingu
Etap pozyskiwania klienta zahaczał o content marketing, public relations, czy pozycjonowanie. Do zdobycia klienta potrzebowałem aż trzech form komunikacji – komentarz na blogu, rozmowa telefoniczna oraz spotkanie na żywo z klientem. Czas poświęcony odpowiedziom na komentarze, czas włożony w pisanie wpisów, nagrywanie materiałów wideo, czy tworzenie dokumentów PDF został nagrodzony klientem z Lublina, gdzie aktualnie mieszkam.
W content marketingu – karma, czyli moc contentu zawsze powraca do autora publikacji z powieloną siłą. Tak było również i tym razem.
Zobacz wideo poradnik
Jak pozyskałem 1 klienta do pozycjonowania ze strony Projekt Marketing?
Historia pozyskania klienta przez content marketing
26 lipca 2017 został opublikowany wpis na blogu Projekt Marketing z nagraniem wideo YT i dokumentem PDF:
- Tytuł wpisu: Ubersuggest.io, czyli jak rozbić bank pomysłów na content?
- Link do wpisu: https://projektmarketing.pl/ubersuggest-io/
- Link do materiału wideo na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JcryH_bBwiw
- Link do dokumentu PDF: https://projektmarketing.pl/wp-content/uploads/2017/12/ubersuggest-io.pdf
Jeden dzień później…
Otrzymaliśmy komentarze od nowych czytelników bloga Projekt Marketing, w tym także jeden z pozoru nic nie znaczący komentarz opublikowany przez Krzysztofa.
Co zyskaliśmy?
- Rozwinięcie wartości wpisu w komentarzach na blogu i budowanie fraz z długiego ogona.
- Nawiązanie dyskusji oraz relacji z czytelnikami bloga.
- Możliwość odwiedzenia stron www osób komentujących wpis, celem nawiązania bliższych kontaktów.
Wskazówka dla Ciebie: warto odpowiadać na wszystkie komentarze czytelników bloga, jeżeli masz czas!
Dwa dni później…
Nawiązała się dyskusja z Krzysztofem z której wynikło, że istnieją problemy z uruchomieniem narzędzia omawianego we
wpisie.
Nie wolno przechodzić obojętnie wokół problemów innych ludzi (potencjalnych klientów). Rozwiązanie problemu to krok od pozyskania klienta do swojej firmy.
#1 sierpnia 2017 – Telefon do Krzysztofa
Klikając na imię Krzysztof w komentarzach na blogu Projekt Marketing zostałem przeniesiony na firmową stronę:
- KSK Lublin – Techniczne systemy zabezpieczeń – Krzysztof Kuzioła – http://ksk.lublin.pl/
Po zapoznaniu się z zawartością serwisu KSK Lublin zauważyłem kardynalne braki w optymalizacji strony, które utrudniają skuteczne i efektywne pozycjonowanie. Postanowiłem zatelefonować do Krzysztofa, którego numer telefonu wziąłem ze strony internetowej.
Wiedza, którą przekazałem dla Krzyśka podczas rozmowy telefonicznej okazała się na tyle atrakcyjna, że postanowiliśmy się spotkać na żywo w Lublinie w celu omówienia szczegółów pozycjonowania strony KSK Lublin.
#9 sierpnia 2017 – Spotkanie na żywo z Krzysztofem
Spotkanie na żywo w Lublinie pozwoliło zbudować zaufanie i dobrą relację z Krzyśkiem. W branży pozycjonowania stron www istnieje duże prawdopodobieństwo trafienia na nieuczciwą agencję SEO. Zachęcam do przeczytania lektury – jak wybrać dobrą agencję SEO?
W trakcie spotkania z Krzysztofem ustaliliśmy:
- Przebieg współpracy w związku z pozycjonowaniem strony KSK.Lublin.pl.
- Warunki współpracy oraz umowę pozycjonowania jego strony.
- Cenę pozycjonowania satysfakcjonującą obie strony.
Do każdego człowieka i do każdego biznesu należy podejść indywidualnie. Na podstawie spotkań z przedsiębiorcami mogę także poszerzać swoje horyzonty oraz wiedzę dotyczącą prowadzenia biznesu.
Wnioski
Content marketing potrafi błyskawicznie, długofalowo i całkowicie za darmo generować klientów do Twojego biznesu nawet w branżach wysoce konkurencyjnych.
Co zyskujemy jako firma SEO na przyszłość?
- Wiedzę, jak można za darmo pozyskiwać klientów do swojej firmy.
- Satysfakcję, nasza kreatywność potrafi zaskoczyć nas samych oraz klientów.
- Rozwój firmy, bo każdy nowy klient napływający do młodej firmy stanowi źródło przychodu.
Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik o sukcesach content marketingu okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.
