2017-07-04 Marketing internetowy 6 Opinie
powiadomienia push web

Powiadomienia push web – zastosowanie notyfikacji w marketingu internetowym

Dzisiaj chciałbym zaprezentować ciekawą alternatywę dla email marketingu. Mam tutaj na myśli powiadomienia web push zwane notyfikacjami. Wyobraźmy sobie, że stworzyłeś ofertę z rabatem i chciałbyś, aby dotarła do szerokiego grona odbiorców. Czy wiesz, że takie wiadomości można wyświetlać bezpośrednio na urządzeniach potencjalnych klientów? Z racji niewielkiej popularności powiadomień push, współczynnik klikalności wynosi nawet 15%. W matematycznym rozrachunku można stwierdzić, że na 100 wysyłanych ofert aż 15 osób przejdzie na stronę oferty i zapozna się z jej treścią.

Definiując, czym są powiadomienia push web?

Powiadomienia push web, notyfikacje – to narzędzie marketingowe, które umożliwia wysyłanie krótkich wiadomości, ofert, bądź powiadomień o nowych wpisach na blogu dla użytkowników stron internetowych. Komunikaty wyświetlają się na ekranie urządzenia w postaci wyskakującego okna pop-up. Potęga marketingowa notyfikacji tkwi w ekspozycji komunikatu, który jest wyświetlany dla użytkowników będących poza stroną internetową. Powiadomienia push pozwalają budować ruch na stronie, nawiązywać długotrwałe relacje z ludźmi i realizować cele biznesowe nawet, gdy przeglądarka internetowa pracuje w tle.

Wykorzystując notyfikacje istnieje prawdopodobieństwo uzyskania dodatkowych korzyści w postaci:

  • Udostępnienia wpisu, oferty w mediach społecznościowych.
  • Pozyskania wartościowego odnośnika, jeżeli materiał okazał się pomocny.
  • Dłuży okres pobytu na stronie i dodatkowe reakcje.

Email marketing – problemy z CTR

Siła marketingowa dobrze napisanego maila jest potężna, jednak nie każdy właściciel firmy dysponuje czasem i specjalistyczną wiedzą techniczną. Email marketing jest rozwiązaniem dosyć kosztownym i wymaga zdecydowanie większych umiejętności technicznych. Uruchomienie formularzy zapisu na newsletter, obsługa autorespondera i tworzenie angażujących wiadomości dodatkowo wymaga sztuki copywritingu.

Problemem email marketingu jest niska klikalność emaili.

Zobacz przykład.

niski ctr maili

Wysyłając wiadomość do listy 473 adresów mailowych, 139 osób otworzyło wiadomość, a tylko 24 osoby kliknęły w link i przeczytały zawartość oferty. Klikalność linku z ofertą wyniosła 5,07%. Rzeczywista lista adresowa w powyższym przykładzie zawiera 24 osoby.

Email marketing to dodatkowe źródło budowania relacji z ludźmi. Umiejętne komunikowanie się z listą adresową pozwala podnieść klikalność maili i zwiększyć sprzedaż.

Jak zwiększyć CTR przez powiadomienia push?

Technologia powiadomień web push jest nowa, a zarazem wolna od smogu informacji. Wiadomości w formie powiadomień push tworzy się błyskawicznie. Komunikaty są krótkie i częściej klikalne z racji oryginalnej ekspozycji wiadomości na ekranie urządzenia osoby.

Jak wdrożyć notyfikacje web push?

Powiadomienia push wymagają instalacji narzędzia, które umożliwia wysyłanie notyfikacji ze strony internetowej. Przykładowym narzędziem, który obsługuje notyfikacje jest Gravitec. Wyświetlanie komunikatów na ekranie użytkownika wymaga uruchomienia przeglądarki oraz akceptacji na otrzymywanie powiadomień push. Tworzenie i planowanie wysyłki wiadomości odbywa się z poziomu panelu Gravitec.

Zobacz wideo poradnik

Jak uruchomić powiadomienia push i budować na ruch stronie?

Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że poradnik o powiadomieniach push okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.

Powiadomienia push web – zastosowanie notyfikacji w marketingu internetowym
5 (100%) 3 votes

duplikacja treści

Unikalne artykuły o MARKETINGU I SEO Prosto na Twój najlepszy adres e-mail.

6 komentarze - Powiadomienia push web – zastosowanie notyfikacji w marketingu internetowym

  1. Joanna Wójcik napisał(a):

    Świetny post! 🙂 Jako uzupełnienie pozwolę sobie podrzucić artykuł 5 najważniejszych rzeczy, które musisz wiedzieć o web push, który pisałam jakiś czas temu. Omawiam w nim też kwestie, których nie poruszyłeś. Pozdrawaim serdecznie!

    1. Paweł Duda napisał(a):

      Asia,

      Dzięki za rozwinięcie tematu notyfikacji 🙂

  2. Nic nie cieszy bardziej jak przeczytanie wpisu na temat technologii web push, która jest prezentowana w oparciu o rozwizania Gravitec. Paweł bardzo dziękuję za Twój wpis. Przy okazji my również zapraszamy na naszego bloga, gdzie zamieściliśmy kilka ciekawych przykładów zastosowania notyfikacj web push. https://pl.gravitec.net/blog/.
    Pozdrawiam!

    1. Paweł Duda napisał(a):

      Świetna sprawa te powiadomienia push – CTRy naprawdę fajne, ciekawe do kiedy??? 🙂

      1. Joanna Wójcik napisał(a):

        Sygnały z rynku wskazują na to, że jeszcze długo ten trend się nie zmieni. Pozdrowienia! 🙂

        1. Paweł Duda napisał(a):

          Tak trzymać 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *