2017-06-26 Marketing internetowy 3 Opinie
google adwords

Google AdWords – Poradnik

W początkowej fazie istnienia strony firmowej bądź sklepu internetowego pojawia się jeden zasadniczy problem. Młode przedsiębiorstwa jak najszybciej potrzebują nowych klientów, aby zapewnić stały przepływ gotówki, zwielokrotnić zyski, czy opłacać podatki. Jak szybko zdobyć dobrze konwertujący ruch? Z jakich źródeł zdobyć leady, zapytania o usługi i pozyskać pierwsze transakcje na stronie? Efekty uzyskane przez pozycjonowanie organiczne widać dopiero po kilku miesiącach, a każda nowa firma potrzebuje natychmiastowej konwersji. Dobrym źródłem płatnej reklamy jest Google AdWords. Większość przedsiębiorców popełnia kardynalne błędy w prowadzeniu kampanii AdWords, co skutkuje przepalaniem budżetu i zaniechaniem dalszych inwestycji w płatną reklamę. Postaram się stworzyć pomocny poradnik, który pomoże zmniejszyć stawki za kliknięcie reklamy i zoptymalizować koszty konwersji.

Co to jest Google AdWords?

Google AdWords – system płatnej reklamy dla firm, który umożliwia prezentację linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google, a także na stronach zapisanych do programu Google AdSense. Ekspozycja linków sponsorowanych w Google i stronach powiązanych tematycznie jest motorem napędowym firmy pomocnym w pozyskiwaniu nowych klientów. Osoby fizyczne nie posiadają uprawnień do korzystania z płatnej reklamy AdWords.

płatna reklama adwords w wynikach wyszukiwania google

Reklamy AdWords sprzedawane są w dwóch modelach:

  • CPC – Cost Per Click – reklamodawca płaci za każde kliknięcie użytkownika w ekspozycję jednostki reklamowej.
  • CPM – Cost Per Mille – reklamodawca płaci za koszt dotarcia do 1000 odbiorców na podstawie wyświetleń reklamy.

Zobacz wideo poradnik

Definicja, czym jest Google AdWords.

Dlaczego warto inwestować pieniądze w Google AdWords?

Najważniejsze powody:

  • Reklama pomaga w rozwoju firmy.
  • Ekspozycja reklamy na pierwszej stronie wyszukiwarki Google pod wybrane słowa kluczowe.
  • Duży zasięg reklamy z opcją kierowania reklamy na wybrane lokalizacje i okolice.
  • Opłata za kliknięcie reklamy, co umożliwia błyskawiczne dotarcie do osób stargetowanych.
  • Szybka identyfikacja konwertujących słów kluczowych.
  • Wykorzystanie dobrze konwertujących fraz pod pozycjonowanie stron i działania content marketingowe.
  • Raportowanie Google pozwala wykryć nowe słowa z dużym potencjałem konwersji.
  • Analityka AdWords pozwala zmniejszać koszt reklam i optymalizować konwersje.
  • Zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki w oczach odbiorców.

Analizując powyższe powody widać, jak płatna reklama PPC może silnie oddziaływać na SEO i precyzować strategie pozycjonowania fraz kluczowych w wynikach organicznych.

Wzór SEM:

PPC + SEO = SEM, czyli pełny marketing w wyszukiwarkach internetowych.

Cele reklamy z wizją końca

Wykorzystując reklamy AdWords należy planować cele, wyznaczyć działania, jakie ludzie powinni wykonać na stronie i zakładać określone rezultaty.

Przykładowe cele kampanii reklamowej:

  • Zwiększenie konwersji sprzedaży.
  • Określona szacunkowa ilość połączeń telefonicznych.
  • Budowanie świadomości i rozpoznawalności marki.
  • Reklamowanie produktu, usługi.
  • Pobranie adresu e-mail klienta przez darmowy raport, poradnik, czy e-book.
  • Odkrywanie nowych słów, które dobrze konwertują.
  • Różne rodzaje badań marketingowych.

Jak zrobić dobre reklamy AdWords?

Stworzenie skutecznych i tanich reklam, cechujących się wysokim CTR (klikalnością) wymaga czasu i przeprowadzenia regularnych testów. Treść reklamy AdWords jest mocno ograniczona pod względem ilości treści, dlatego należy poznać komunikaty zwiększające klikalność reklam. W reklamach AdWords znaczenie mają wielkie i małe litery, przecinki, wykrzykniki, znaki zapytania, czy wyświetlany adres URL – to wszystko wpływa na współczynnik konwersji.

Dobra i skuteczna reklama pochodzi z potrzeby rynku. W trakcie tworzenia reklamy warto postawić się w roli klienta. Co najlepiej napisać w treści jednostki reklamowej, aby uzyskać lepsze efekty z reklamy własnej firmy.

Przydatne wskazówki, jak tworzyć dobrze zoptymalizowane i tanie reklamy:

  • Umieszczenie słów kluczowych wybranych do reklamy.
  • Analizowanie reklam konkurencji.
  • Umieszczenie miasta dla firm lokalnych jest dobrą praktyką.
  • Dodawanie cyfr, które przykuwają oko reklamy.
  • Odniesienie do potrzeb rynku, problemów i efektów.
  • Call to action, czyli wezwanie do akcji.
  • Pisanie językiem korzyści.
  • Wstawienie numeru telefonu, godzin otwarcia.
  • Opcja darmowej wysyłki.
  • Oferty reklamy bez ryzyka.
  • Tworzenie reklam w formie pytania.
  • Dowody społeczne.

Jeżeli chcesz, to możemy zająć się kompleksowym marketingiem Twojego przedsiębiorstwa. Reklamy Google AdWords to duży krok przybliżający do sukcesu Twojej firmy. Skontaktuj się z nami, aby rozpocząć współpracę z Projekt Marketing – telefon: 570 664 431.

Mam też do Ciebie ogromną prośbę. Jeżeli uznasz, że kurs reklamy w Google AdWords okazał się wartościowy i pomocny, to udostępnij go swoim znajomym lub podlinkuj. Gdziekolwiek… Niech inni ludzie też na tym skorzystają.

Google AdWords – Poradnik
5 (100%) 1 vote

duplikacja treści

Unikalne artykuły o MARKETINGU I SEO Prosto na Twój najlepszy adres e-mail.

3 komentarze - Google AdWords – Poradnik

  1. Michałek napisał(a):

    Reklamy AdWords bardzo mocno pomagają w dotarciu do nowych klientów 🙂

    1. Paweł Duda napisał(a):

      Mi osobiście bliżej do SEO 🙂 Ale zgodzę się – szybkość AdWordsa w pozyskiwaniu klientów jest bezcenna.

  2. ceremonials napisał(a):

    Bardzo fajny artykuł 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *