Artykuły sponsorowane wsparciem działań SEO

artykuły sponsorowane nowoczesną reklamą w internecie

Reklama jest wszechobecna, dlatego reklamodawcy prześcigają się w pomysłach, aby dotrzeć do potencjalnego Klienta. Internet jest nasycony masą reklam, na które użytkownik stał się obojętny.

Szczególnie irytujące są reklamy, które chcesz wyłączyć, a nie chcą zniknąć.

Ludzie omijają reklamy szerokim łukiem, co potocznie nazywa się banner blindness (ślepota banerowa). Z tego powodu reklamodawcy próbują pozyskać Klienta w inny sposób.

Jednym z dobrych rozwiązań może być artykuł sponsorowany.

Co to jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany jest jednym z rodzajów reklamy natywnej, czyli reklamy w tle. Najprościej ujmując, artykuł jest pisany na konkretny temat i umieszczony za opłatą na stronie internetowej o podobnej tematyce.

W przypadku artykułu sponsorowanego dobrze jest, gdy zlecający samodzielnie opracuje tekst marketingowy. Dotyczy to szczególnie tematów niszowych, wymagających specjalistycznej wiedzy. Pozwala to z jednej strony ograniczyć koszty zlecenia napisania tekstu przez copywritera, z drugiej strony zapewnić merytoryczną jakość publikacji. Jeżeli nie masz czasu na pisanie, zleć teksty naszym copywriterom.

Zalecane jest, aby tekst sponsorowany był spójny ze stroną wydawcy pod kątem elementów graficznych.

Internet jest zaśmiecony masą bezwartościowych wpisów, natomiast brakuje wyczerpujących merytorycznie tekstów eksperckich. Tworząc taki artykuł możesz wypromować swoją markę i zyskać nowych Klientów.

Ważne, aby artykuł sponsorowany został opublikowany na stronie o podobnej tematyce. Powinien zawierać link do promowanej strony internetowej, co jest istotne z punktu widzenia SEO i dobrze wpływa na pozycjonowanie stron.

Osoba, której zależy na umieszczeniu artykułu na tematycznej stronie, może zwrócić się bezpośrednio do właściciela. Jednak znalezienie wartościowej strony z dobrymi parametrami może być czasochłonne.

Ważne parametry stron internetowych:

  • Alexa Rank
  • Google Index
  • Page Authority
  • Total Links
  • Moz Rank
  • Trust Flow
  • Citation Flow
  • External Backlinks

Jak znaleźć wydawców artykułów sponsorowanych?

Jest kilka dobrych i sprawdzonych sposobów:

  • Samodzielne poszukiwanie wydawców, którzy odpłatnie umieszczą tekst marketingowy na swojej stronie www.
  • Znalezienie platformy internetowej, która pośredniczy w publikacji płatnych artykułów sponsorowanych, np.: WhitePress. Platforma udostępnia obszerną bazę wydawców, gdzie możesz opublikować materiał reklamowy na stronie tematycznej.

Co zyskuje wydawca artykułu sponsorowanego?

  • Pieniądze za publikację artykułu sponsorowanego na własnej stronie www.
  • Wartościowy content marketing w serwisie.
  • Widoczność fraz kluczowych w wyszukiwarce.
  • Dodatkowy ruch na stronie.

Co zyskuje reklamodawca?

  • Promocję marki.
  • Reklamę produktu i strony www.
  • Widoczność fraz kluczowych w wyszukiwarce.
  • Ruch z witryny odsyłającej wydawcy.
  • Dodatkowy ruch z wyszukiwarki Google.

Publikacja tekstu sponsorowanego gwarantuje obustronne korzyści dla wydawców i reklamodawców. Zatem reklama natywna przynosi zyski.

Artykuły sponsorowane, czy Googe AdWords?

Algorytmy Google nagradzają strony z wartościową treścią. Strony internetowe nasycone specjalistycznym contentem mają większe szanse na zwiększenie widoczności w wyszukiwarce.

Artykuły sponsorowane mogą być dobrą alternatywą dla Google AdWords. W przypadku AdWordsa efekt jest natychmiastowy i strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania na wiele płatnych fraz kluczowych. Kluczem do pozyskania nowych Klientów z AdWords jest opracowanie skutecznej kampanii reklamowej.

Przewagą płatnego tekstu sponsorowanego jest długofalowy efekt marketingowy promowanej strony.

Jak napisać artykuł sponsorowany?

W celu maksymalnego zainteresowania czytelników artykułem sponsorowanym należy tworzyć teksty zgodnie z modelem AIDA.

  • Attention – uwaga
  • Interest – zainteresowanie
  • Desire – pragnienie
  • Action – działanie

Płatne teksty muszą być na tyle ciekawe, aby przyciągnąć uwagę i zainteresowanie czytelnika. Powinny wzbudzać pragnienie posiadania promowanego produktu lub usługi i zachęcać do zakupu. Artykuł może pełnić funkcje rozrywkowe, być źródłem wiedzy i inspiracji.

Ile kosztuje artykuł sponsorowany?

cena artykułu sponsorowanego

Przykład artykułu sponsorowanego

Przykładowy artykuł sponsorowany o tematyce żeglarstwa – [Link]. Artykuł został opublikowany na zaufanej witrynie – Dziennik Wschodni, a cena publikacji wyniosła 338.10 zł netto.

Przykładowe korzyści, jakie uzyskał właściciel artykułu:

Korzyść 1.

Ruch odsyłający ze strony Dziennik Wschodni na stronę PuntoVita.pl.

promowanie serwisu przez artykuł sponsorowany

Korzyść 2.

Wyższe pozycje słów kluczowych w wyszukiwarce Google, przykładowe frazy prezentujemy poniżej.

słowa kluczowe rankujące po publikacji artykułu sponsorowanego

Korzyść 3.

Większa widoczność serwisu, która ma przełożenie na nowych Klientów.

wzrost widoczności słów top50

Marketing poprzez artykuł sponsorowany

Zaletą dobrego artykułu sponsorowanego jest nienachalny, a jednocześnie skuteczny marketing treści nawołujący do określonego działania. Współczesny Klient nie lubi, gdy ktoś krzyczy niczym przekupka na targu: Mój towar jest najlepszy, najświeższy, kupujcie, kupujcie, najniższe ceny

Tradycyjny sprzedawca działa głównie we własnym interesie – chce sprzedać swój towar i zarobić pieniądze. Taki nachalny marketing rodem z bazaru jest traktowany nieufnie i z przymrużeniem oka.

Profesjonalny marketing internetowy z wykorzystaniem tekstu sponsorowanego działa w zupełnie odmienny sposób. Artykuł działa na emocje odbiorcy, pokazuje jego główne potrzeby, prezentuje rozwiązania problemów i nawiązuje do określonej reakcji.

Zastanów się, co zrobi przeciętny Kowalski przed zakupem produktu w internecie?

Przykładowo planujesz zakup aparatu fotograficznego w cenie dwóch miesięcznych pensji.

Co wtedy zrobisz?

A. Pytasz się znajomych o model i cenę produktu.

B. Czytasz wpisy na temat aparatów fotograficznych.

C. Korzystasz z porównywarki cen.

D. Szukasz i przeglądasz fora internetowe.

E. Przeglądasz opinie i recenzje o produkcie.

F. Dokształcasz się, czytając wpisy tematyczne.

G. Oglądasz filmy na YouTube.

Wnioski.

Zbierasz i analizujesz informacje z różnych źródeł. Domyślasz się, że niektóre treści opublikowane w internecie wyprodukowano w celach czysto komercyjnych. Jednak po przeczytaniu fachowych informacji możesz dokonać zakupu z dużym prawdopodobieństwem.

Jeżeli internauta często spotyka się z pozytywnymi recenzjami o danym produkcie, w jego świadomości utrwalany jest pozytywny obraz marki i produktu, co finalnie prowadzi do zakupu.

Im więcej ludzi napotka wartościowe artykuły sponsorowane w Internecie, tym większe jest prawdopodobieństwo realizacji określonych celów biznesowych.

Chcesz nawiązać współpracę z Agencją Projekt Marketing?

Zadzwoń do nas i porozmawiajmy o Twoim biznesie.

Telefon: 570 664 431