2020-03-26 Pozycjonowanie 6 Opinie
pozycjonowanie abonament

Pozycjonowanie w abonamencie. Wykorzystaj maksymalny potencjał SEO!

Szukasz agencji do pozycjonowania Twojej strony www? Zastanawiasz się, który model rozliczeń za usługi SEO wybrać? Masz do wyboru dwa podstawowe modele: pozycjonowanie za efekt i abonament SEO. Jeszcze kilka lat temu najpopularniejsze było pozycjonowanie za efekt, teraz dominuje pozycjonowanie w abonamencie. Wykażemy w tym przewodniku, że pozycjonowanie w ryczałcie jest optymalnym modelem rozliczeń z firmą pozycjonerską. Są jednak pewne warunki konieczne do spełnienia, aby abonament stał się inwestycją dochodową w okresie długoterminowym. W przeciwnym przypadku będzie to źle wydany budżet, wielkie niezadowolenie i niechęć do dalszego pozycjonowania.

Dlaczego abonament SEO lepszy od pozycjonowania za efekt?

Zobacz wideo poradnik

Pozycjonowanie stron w abonamencie – zalety i wady ryczałtu SEO.

Każdy właściciel firmy wie, jak ważne jest określenie celów długoterminowych w skutecznym prowadzeniu biznesu. W pozycjonowaniu określa się to pojęciem strategia SEO. Nie da się działać chaotycznie z miesiąca na miesiąc.

Podobnie jest z pozycjonowaniem, które nigdy nie powinno koncentrować się na uzyskaniu szybkich efektów w postaci wysokich pozycji w Google.

Przecież cóż za korzyść byłaby z tego, że strona internetowa w jednym miesiącu pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania, aby w kolejnym np. po aktualizacji Google gwałtownie spaść w rankingu i pozostać w czeluściach wynikach wyszukiwania na długie miesiące. Postępując w ten sposób szybko utracisz klientów, których tak szybko pozyskiwałeś przez krótki okres.

Przy rozliczaniu za efekt łatwo dochodzi do tego typu sytuacji albo swoistych nadużyć – bywa, że strona jest wypozycjonowana na łatwe frazy będące w TOP3, które nie będą przynosić klientów do Twojego biznesu. Pozycjonowanie z płatnością za efekt ma dziś zdecydowanie więcej wad niż zalet.

Zobacz wideo poradnik

Pozycjonowanie za efekty – zalety i wady.

Przy rozliczaniu abonamentowym podejmowane działania mają na celu zbudowanie w miarę stabilnych pozycji w Google i wycisnąć maksymalny potencjał SEO w czasie trwania umowy i po zakończeniu współpracy z agencją, co jest zgodne z interesem klienta.

Pozycjonowanie w abonamencie – zalety

Ten model współpracy zakłada powiązanie ze sobą kilku elementów, które dają większą szansę na sukces. Warto pokreślić, że skuteczne pozycjonowanie zawsze powinno obejmować szereg działań z zakresu optymalizacji strony pod kątem SEO, content marketingu oraz kwestii związanych z UX i analityki. Prześledźmy krok po kroku wszystkie zalety rozliczania w abonamencie SEO.

Prosty i elastyczny model rozliczeń

Stały koszt usługi w modelu abonamentowym sprawia, że zdecydowanie łatwiej zarządzać budżetem, a przede wszystkim można go racjonalnie zaplanować w czasie na poszczególne działania. Nie ma tutaj blokady finansowej na kreatywne pomysły, co poszerza opcje budowania wzrostu widoczności strony internetowej na wysokich pozycjach w Google. Nie trzeba się ograniczać do zabiegów stricte pozycjonerskich jak linkowanie.

Okazuje się to niezwykle ważne w kontekście skuteczności. Różnorodność podejmowanych działań SEO zwiększa szanse na sukces. W ramach abonamentu wykonuje się także audyt SEO, gdzie od razu widać, które elementy strony wymagają optymalizacji i poprawy.

Jednocześnie opracowuje się listę słów kluczowych zawierającą bardzo często setki fraz, tworzy wartościowe treści, utrzymuje się zaplecze SEO, dba o wysokiej jakości linki. Nie zaniedbuje się również monitorowania pozycji oraz całej analityki.

Warto też podkreślić brak ukrytych kosztów. Stała opłata miesięczna nie jest zatem uzależniona od osiąganych wyników. W dłuższej perspektywie ma to ten plus, że nawet po wejściu do top 3 na określone słowa kluczowe nie trzeba płacić więcej.

Transparentność działań

Przy płaceniu za efekt klient w zasadzie nie ma pojęcia, w jaki sposób agencja SEO stara się uzyskać wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Może to prowadzić do pewnych nadużyć, a zarazem stwarzać zagrożenie dla stabilności pozycji strony w Google.

Pozycjonowanie w abonamencie jest zdecydowanie bardziej przejrzystym modelem. Klient otrzymuje wsparcie specjalisty SEO, dzięki czemu ma bieżące informacje na temat nie tylko określonej strategii SEO i podejmowanych działań, ale również osiąganych efektów. Ocena pracy agencji może być weryfikowana przez bezpłatne narzędzia Google, np skuteczność monitorowana poprzez  Google Search Console czy też analityka Google Analytics.

Abonament to mniejsze ryzyko dla agencji SEO

Nie da się ukryć, że taki model finansowania daje duży komfort pracy ze względu na bezpieczeństwo finansowe. Jednocześnie poszerza opcje. Można łatwo zaplanować długoterminowe strategie SEO, w tym inwestycje w nowe rozwiązania. Nie trzeba szukać najtańszych środków, których skuteczność i bezpieczeństwo pozostawia wiele do życzenia. Co ważne, w dowolnym momencie można zmienić strategię SEO, jeżeli jakieś przesłanki na to wskazują. Czasami wynika to z aktualizacji Google, ale również z analizy efektów. Niektóre rozwiązania mogą po prostu przynosić więcej korzyści. Abonament pozwala na takie zmiany czy przesunięcia środków.

Warto pamiętać, że przy pozycjonowaniu za efekt działania często ograniczają się do linkowania, co nie jest rozsądne w kontekście wytycznych Google. Pozycjonowanie to proces, a więc szybki efekt oznacza zazwyczaj jeszcze szybszą katastrofę.

Rozliczenie w abonamencie to model win-win

W tym modelu obie strony zyskują – agencja SEO może stabilnie pracować, a klient doskonale wie, na co przeznacza pieniądze. Jednocześnie monitoruje na bieżąco efekty. Sama strategia pozycjonowania pokrywa się natomiast z celami biznesowymi, czyli sprzedażą produktów lub usług, ale i poszerzaniem grona odbiorców oraz budowaniem pozytywnego wizerunku w sieci.

Przecież tak naprawdę celem nie powinno być wejście do TOP 3 na określone słowa kluczowe, lecz zwiększenie widoczności danej strony, ruchu organicznego. W konsekwencji chodzi o zwiększenie konwersji i większa ilość klientów. Agencja SEO może się też skupić na jakże istotnej analityce, a to wyjątkowo ważne w kontekście konwersji.

Dlatego w tym przypadku współpraca jest nastawiona na ścisłą komunikację, a nawet edukowanie. Klient ma wsparcie specjalisty SEO, a dzięki temu łatwiej wybrać optymalne rozwiązania.

Większe bezpieczeństwo pozycjonowania

Przy rozliczaniu abonamentowym nie ma tak dużej presji szybkiego wyniku, jak to się dzieje przy rozliczaniu za efekt. To ważne, ponieważ pozycjonowanie można porównać bardziej do maratonu niż biegu sprinterskiego. Pozycjonowanie ma być nie tylko skuteczne, ale i bezpieczne zarazem. O tym bezpieczeństwie nie należy zapominać. Wyłącznie dobrze przemyślane działania SEO pozwalają zminimalizować ryzyko kary ręcznej lub algorytmicznej od Google.

Warto sobie uświadomić, że wywieranie nacisku na pozycjonera, aby jak najszybciej osiągnąć wysokie pozycje może się skończyć gwałtownymi spadkami w rankingu. Wynika to z faktu, iż agencja SEO musi wtedy postępować niezbyt zgodnie z wytycznymi Google. Kary za to są naprawdę dotkliwe, a odbudowa pozycji zajmuje mnóstwo czasu i pieniędzy – tak, także tych niby zaoszczędzonych poprzez wybór płatności za efekt.

Jeżeli ktoś myśli wyłącznie o pozycjach, to skupienie się na tym jednym celu zwiększa ryzyko nagłej utraty widoczności. Pozycjonowanie w abonamencie ma charakter długofalowych i dzięki temu bezpiecznych działań, nad którymi praktycznie zawsze jest kontrola.

Bezpieczne działania SEO realizowane w abonamencie:

  • Optymalizacja strony i treści.
  • Rozbudowa bloga.
  • Pozyskiwanie linków z tematycznych stron internetowych.

Szeroki marketing słów kluczowych

Strategia pozycjonowania skoncentrowana na ograniczonej liczbie słów kluczowych marnuje potencjał SEO. Nowoczesne pozycjonowanie oznacza szukanie wielu fraz, w tym także tych z długiego ogona, czyli wielowyrazowych. Research fraz ponawia się co jakiś czas, szczególnie przy wprowadzaniu kolejnej usługi bądź nowego produktu do asortymentu.

W procesie pozycjonowania widać, które frazy po osiągnięciu wysokich pozycji rzeczywiście konwertują, a wtedy większe środki można przeznaczyć na ich promowanie. To jednocześnie sprawia, że istnieją niemal nieograniczone opcje rozbudowy oraz optymalizacji strony internetowej pod słowa kluczowe rzeczywiście generujące klientów, a tym samym konwersje.

Takich fraz może być nawet kilka tysięcy przy promocji biznesu.

Ile wyszukaliśmy fraz dla naszych klientów?

  • Właściciel szkoły żeglarstwa: 3000 fraz kluczowych.
  • Właściciel sklepu zielarskiego: 15 000 fraz kluczowych.
  • Właściciel agencji reklamowej: 9 000 fraz kluczowych.

Przy pozycjonowaniu za efekt pozycjonujesz zaledwie kilka lub kilkanaście fraz kluczowych. Twoja konkurencja korzystając z pozycjonowania w abonamencie pozycjonuje swoje biznesy na setki lub tysiące zapytań.

Przemyślana strategia link building

Kolejna ważna kwestia dotyczy linkowania. Bezpowrotnie odeszły czasy, kiedy istotne było pozyskiwanie jak największej ilości linków. Obecnie nie ich liczba, ale jakość ma znaczenie w kontekście bezpiecznego pozycjonowania strony w internecie. Należy zdobywać głównie mocne linki pozycjonujące ze stron np. powiązanych tematycznie, a przede wszystkim wiarygodnych. Spamerskie praktyki, które często zdarzają się przy systemie rozliczania za efekt bardzo często kończą się nałożeniem kary przez Google lub algorytmicznym obniżeniu widoczności strony.

Monitorowanie i raportowanie

Na pewno warto znać powód wszystkich podejmowanych działań, a także przewidywane ich skutki. Taką przejrzystość daje właśnie pozycjonowanie w abonamencie, które uwzględnia analizę wszystkich fraz, szerokie działania optymalizujące oraz bieżące raportowanie efektów. Warto jeszcze raz wyraźnie podkreślić, że pozycjonowanie to coś więcej niż link building, jeżeli ma być nie tylko skuteczne, ale i bezpieczne. Konieczna jest szczegółowa analiza fraz kluczowych na bazie konkurencji, usprawnianie i modernizacja witryny oraz dodawanie nowych, atrakcyjnych dla użytkownika (oraz robotów wyszukiwarki) treści. Dlatego w ramach abonamentu można też liczyć na zaangażowanie SEO copywriterów i grafików tworzących skuteczny content.

Pozycjonowanie w abonamencie – wady i ryzyka

Oczywiście nie ma rozwiązań idealnych. Również ten model rozliczeń ma pewne niedogodności. Niektórzy obawiają się tego, że z reguły trzeba poczekać na pierwsze efekty dłużej niż przy rozliczaniu za efekt. Wiąże się to z ponoszeniem określonych kosztów już od pierwszego miesiąca współpracy, jeszcze zanim będą widoczne efekty.

Jednak brak natychmiastowych efektów w pozycjonowaniu nie powinien zniechęcać do tego typu formy płatności za usługę. Nie należy się również niecierpliwić, ponieważ efekty pojawią się, jeżeli wybierzemy do współpracy dobrą i uczciwą agencję SEO.

I co szczególnie ważne, uzyskuje się w ten sposób stabilne efekty, minimalizując ryzyka kar nałożonych przez Google i gwałtownych spadków pozycji w rankingu.

Istnieje też pewne ryzyko trafienia na nieuczciwego pozycjonera, który po jakimś czasie mocno ograniczy swoje działania SEO, a i tak będzie pobierał comiesięczny abonament. Dlatego warto pamiętać o pewnych zasadach.

Najlepszą metodą na budowanie zaufania do agencji SEO okazuje się ścisła współpraca oraz systematyczne raportowanie. Dzięki temu klient dobrze wie, jakie działania zostały wdrożone, ale także, w jakim celu. Warto również z rozwagą wybierać konkretną agencję SEO, która zapewni przemyślane i skuteczne pozycjonowanie w abonamencie.

Zobacz wideo poradnik

Pozycjonowanie z Projekt Marketing w abonamencie. 6 etapów współpracy.

Mail do kontaktu: biuro@projektmarketing.pl

Kampania SEO w abonamencie – cennik

Podstawowe SEO
1500 PLN
brutto, miesięcznie

Dla firm, które chcą zwiększyć widoczność w bezpłatnych wynikach Google.

  • Analiza działań konkurencji
  • Realizacja strategii SEO
  • 500 zł - tworzenie treści
  • 400 zł - zdobywanie linków
  • 400 zł - optymalizacja strony
  • Optymalizacja Google Maps
  • Comiesięczny raport z efektów pracy
  • Bezpośredni kontakt z pozycjonerem
  • 100% transparentność
  • Pomoc techniczna SEO
  • Optymalizacja konwersji
Optymalne SEO
3000 PLN
brutto, miesięcznie

Dla firm, które chcą zwiększyć sprzedaż dzięki bezpłatnym wynikom Google.

  • Analiza działań konkurencji
  • Realizacja strategii SEO
  • 1000 zł - tworzenie treści
  • 900 zł - zdobywanie linków
  • 800 zł - optymalizacja strony
  • Optymalizacja Google Maps
  • Comiesięczny raport z efektów pracy
  • Bezpośredni kontakt z pozycjonerem
  • 100% transparentność
  • Pomoc techniczna SEO
  • Podstawowa optymalizacja konwersji
Profesjonalne SEO
5000 PLN
brutto, miesięcznie

Dla firm, które chcą szybko zwiększyć sprzedaż w wynikach Google.

  • Analiza działań konkurencji
  • Realizacja strategii SEO
  • 1500 zł - tworzenie treści
  • 1800 zł - zdobywanie linków
  • 1300 zł - optymalizacja strony
  • Optymalizacja Google Maps
  • Comiesięczny raport z efektów pracy
  • Bezpośredni kontakt z pozycjonerem
  • 100% transparentność
  • Pomoc techniczna SEO
  • Zaawansowana optymalizacja konwersji
duplikacja treści

Unikalne artykuły o MARKETINGU I SEO Prosto na Twój najlepszy adres e-mail.

Projekt Marketing potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dodania Cię do listy mailingowej.

6 komentarze - Pozycjonowanie w abonamencie. Wykorzystaj maksymalny potencjał SEO!

  1. Kacper pisze:

    Dla wielu przedsiębiorców ciągle jest zaskoczeniem, że niewiele firm oferuje już pozycjonowanie za efekt. Zmiana mentalności klientów jeszcze chwilę potrwa.

  2. Konrad pisze:

    Pozycjonowanie w abonamencie jest lepsze dla agencji, bo z góry ustalony budżet pozwala określić co można zrobić w jakim czasie, jednak klienci wolą pozycjonowanie za efekt, bo myślą ze zobaczą efekty już po miesiącu. Słyszałem historie, jak agencje robiły w kulki klientów wybierając frazy long tailowe i niekonkurencyjne, które łatwo łapały top 3:))

    1. Paweł Duda pisze:

      To częste zjawisko, SEO jak mało która usługa jest dobra do „kombinowania” w złym tego słowa znaczeniu. Są też uczciwe agencje SEO i o nich warto pisać 🙂

  3. Marcin pisze:

    Dzięki Paweł za wideo. Można je podesłać każdemu kto pyta o pozycjonowanie za efekt 😉
    Taka forma rozliczenia miała znacznie większy sens kiedyś – kiedy w dużej mierze same linki z katalogów pozycjonowały.

  4. Paweł Cengiel pisze:

    Dobrze przygotowany materiał. Dobrze jest uświadamiać osoby, które zastanawiają się nad wyborem odpowiedniej formy umowy. Pozycjonowanie w abonamencie owszem daje korzyści dla obu stron, a nasi klienci uzyskają realne efekty, a nie tylko chwilowe.

  5. Panie Pawle wideo ciekawe, dużo mnożna się dowiedzieć o pozycjonowaniu w abonamencie – nigdy tego nie próbowałem. Po przeczytaniu wpisu wiem jakie są jego zalety i plusy.

Pozostaw odpowiedź Marcin Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *