Najlepszy czas na publikowanie na Facebooku: kompletny przewodnik
Prowadzenie profilu w popularnych serwisach społecznościowych wiąże się w dużym zaangażowaniem w rozwój marki. Jeśli wprowadzasz na rynek nowy, innowacyjny produkt, usługę lub po prostu lubisz dzielić się ze znajomy szczegółami swojej codzienności, dowiedz się jak i kiedy publikować. Facebook może być niezwykle przydatnym narzędziem, które do pozytywnej współpracy potrzebuje kilku, niezbędnych elementów. Przekonaj się, jakich i publikuj o najbardziej odpowiednich (według osobistych obserwacji) porach. Kompletny przewodnik poza poradami z zakresu pory optymalnej na publikację postów zawiera wskazówki, co i w jaki sposób zamieszczać, aby zasięg i kliknięcia przełożyły się na Twój sukces.
Kiedy Ty przeglądasz Facebook?
Przed zamieszczeniem czegokolwiek zadaj sobie pytane, kiedy osobiście przeglądasz profile w social mediach? Z określeniem czasu przeglądania wiąże się zdefiniowanie potrzeb. Aby określić swoją grupę docelową, do której adresowany jest konkretny post należy przede wszystkim wziąć pod uwagę personę – wzór osoby, do której adresujesz post.
Przykładowo może to być pracownik w wieku między 26, a 36 lat, poruszającego się do pracy komunikacją miejską. Twoja persona pracuje w biurze, a poza pracą zajmuje się rodziną, zakupami, posiada zainteresowania, chętnie uprawia sport. Podobnie jak Ty przegląda wpisy w Facebook w drodze do pracy, podczas lunchu, a w domu – zazwyczaj wieczorem, kiedy dzieci już poszły spać.
Kiedy publikować na FB?
W nawiązaniu do trybu dnia Twojej grupy docelowej wybierz optymalny czas na publikację zdjęć, grafik oraz filmów na Facebooku, aby zmaksymalizować odzew na Twoja aktywność. Zwróć uwagę na to, czy Twój odbiorca korzysta z serwisu za pomocą urządzenia mobilnego, czy też stacjonarnie, przy komputerze. Jaką ilość czasu poświęca jednorazowo i w zestawieniu dziennym na obsługę kont społecznościowego. Dopasuj rodzaj zamieszczonych treści do czasu, który Twój odbiorca docelowy poświęca na korzystanie z portalu. Jeśli rano spieszy się do pracy, zamieść między 7, a 8 zdjęcie lub inna grafikę, przyciągające wzrok. W porze lunchu nie ma czasu na wnikliwe czytanie postów, dlatego możesz zaoferować informację graficzną.
Pamiętaj o odpowiedniej oprawie swoich treści. Jeśli jest potrzeba, zatrudnij najlepszego projektanta logo, zadbaj o aktualizację strony internetowej, a zamieszczane posty twórz w oparciu o potrzeby wyszukiwarki oraz odbiorców. Niezwykle ważne jest, aby logo zostało zaprojektowane z pomysłem, zawierało w sobie jakiś przekaz. Tekst, link, filmik najlepiej publikować pomiędzy 19 a 21. Mówimy oczywiście o dniach roboczych od poniedziałku do czwartku, piątek nie jest już odpowiednią porą. Najmniej odpowiednia jest sobota.
Co publikować, by przyciągnąć uwagę?
Musisz przyciągnąć i utrzymać uwagę czytelnika, który zobaczy Twój post. Każdy z postów powinien posiadać ciekawy tytuł w formie zapytania lub zwrotu CTA (call to action). Zainteresuj czytelnika fabułą, prostymi zwrotami, wyróżnieniami. Niech post na Facebook nie będzie zbyt rozległy. Krótki, treściwy, zdecydowanie bardziej wpisze się w gusta odbiorców. Posty branżowe publikuj w dni robocze. W ten sposób unikniesz frustrujących spojrzeń pracowników, którzy w weekend wyłączają się spod wpływu firmy i branży, w której zawodowo spełniają się od poniedziałku do piątku. Zadbaj o odpowiednią ilość i rozmieszczenie słów kluczowych w tematyce postu na Facebook.
Każda z Twoich aktywności musi być związana z promowaniem własnego profilu. Wykorzystaj hasztagi oraz oznaczanie, aby grupa docelowa łatwiej natrafiła na interesujący ich post. Warto monitorować aktywność na Facebooku i prowadzić statystyki oddziaływania odwiedzin. Facebook oferuje dane statystyczne (podobne jak Google Analytics) za darmo. W celu zaawansowanych danych, polecamy skorzystać z takich narzędzi jak HubSpot, Sprout Social.